Wpis z mikrobloga

Warszawa wzorem dużych europejskich miast: spróbujemy ograniczyć dominację samochodów w miastach, zmniejszyć szkodliwy hałas, wydatki na infrastrukturę, zanieczyszczenie. W innych miastach gdzie to wprowadzono ludzie byli sceptyczni ale po czasie nie chcieliby wracać do starych zasad a biznesy w strefach zamiast plajtować, odżyły.

Wykopki: KOMUNIS, TOTALITARYS, GOTOWANIE RZABY.

Kek xD

#motoryzacja #shitwykopsays
  • 165
@typ53B: Całkowita racja: "Jakby ból po uderzeniu młotkiem w palec pojawiał się po roku od uderzenia, każdy by się napierdzielał w palec". Smutne to. Przykładów prawa, które wchodziło "na chwilę", albo miało dotyczyć tylko znikomej części społeczeństwa, a teraz jest jeszcze dokręcane, albo dotyczy dużej części można podawać wiele. Niestety dopóki nie ma ogromnego kryzysu nikomu to nie przeszkadza. A i podczas kryzysu większość nie połączy kropek.
@typ53B: I co w tym złego? Widziałeś jak wygląda infrastruktura transportu w Kopenhadze, Amsterdamie, Hadze czy innym rotterdamie? Dużo łatwiejszy ruch, dużo więcej zaoszczędzonego miejsca.

W Polsce jednak przypisuje się jakąś dziwną pseudoideologię do walki z tragiczną jakością powietrza w miastach, gdzie zanieszczyszczenia z tytułu transportu drogowego w zależności od miasta waha się od kilku do kilkunastu procent maksymalnie. Gdzie udział przemysłu i indywidualnego ogrzewania budynków mieszkalnych to grubo ponad 60%
@slawomirus: Ale w Polsce to tak ze wszystkim jest.
Remont drogi za granicą:
1) Remont w bardzo krótki okresie, kilka ekip, albo dosłownie remont w 1 noc
2) Większe remonty - najpierw remont objazdów,odpowiednie ich przygotowanie, potem jak wszystko gotowe to remont dużej drogi przez co wplyw minimalny na ruch
W polsce:
1) Remont w środku dnia, 1 pracownikiem przez miesiąc by załatać 2 dziury (wyolbrzymiając lekko)
2) Remont najpierw głównej
innych miastach gdzie to wprowadzono ludzie byli sceptyczni ale po czasie nie chcieliby wracać do starych zasad a biznesy w strefach zamiast


@DunningKruger: w moich okolicach latem zamykają odcinek ulicy gdzie są knajpy i robią tam ogródki restauracyjne, jakieś eventy dla dzieci, mini targi tematyczne itd. Cała ulica żyje a największy ból dupy mają ludzie, którzy tu nie mieszkają :D
Jak postawili namiocik gdzie byli przedstawiciele urzędu miasta i pokazywali plan
@xqwzyts: Mój argument jest bardzo dobry, wręcz najbardziej kluczowy dla upadku biznesu. To że ty go nie rozumiesz to twój problem

Pomyśł jeszcze jaki może być tego powód ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Warszawa wzorem dużych europejskich miast: spróbujemy ograniczyć dominację samochodów w miastach, zmniejszyć szkodliwy hałas, wydatki na infrastrukturę, zanieczyszczenie. W innych miastach gdzie to wprowadzono ludzie byli sceptyczni ale po czasie nie chcieliby wracać do starych zasad a biznesy w strefach zamiast plajtować, odżyły.


Wykopki: KOMUNIS, TOTALITARYS, GOTOWANIE RZABY.


@DunningKruger: bardzo dobrze, trzeba złomy wyrzucać z miasta. Śmierdzą i nie ma gdzie parkować :)Albo cie stać na dobre auto albo wypad do
@Voltaire: W ogóle w innych krajach ludzie masowo nie przyjeżdżają do wielkich miast pracować a mieszkają poza miastami na przedmieściach. Nie ma takich ludzi potwierdzam XD Nie wiem gdzie ty człowieku żyjesz, ale chyba na całym świecie masa ludzi mieszka poza miastem a dojeżdża do pracy do miasta XD P.S W europejskich stolicach jest to samo ludzie mieszkają poza miastem i dojeżdżają pracować a czemu ? Podpowiem bo jak w Polsce
Kapitalista777: nie ideologiczny odpał tylko celowe działanie w celu pozbycia się z miast ludzi biednych. Chodzi o to by nie było korków dla ludzi bogatych, aby ulice były puste a reszta ludzi ma korzystać z przepełnionej komunikacji miejskiej i rowerów. O to samo chodziło z pandemią. Zwykli ludzie siedzieli zamknięci w domach a bogaci latali po świecie na wakacje, gdzie nie było nikogo i nikt im nie przeszkadzał czyt. plebs...
Itd itd.

Wtedy tak, warto to zrobić. ALe w Polsce robimy:

1) #!$%@?ć wszystko

2) wprowadzamy fajne eko zmiany

3) chaos i straty dla wszystkich


@Loloman: Dokładnie jest tak jak napisałeś. Zachodnie miasta mają małe uliczki i bardzo rozbudowany sektor usług i zbiorkom. U nich wywalenie aut jest koniecznością bo dobili do ściany i nie ma innych możliwych rozwiązań.

A u nas jak się powie, że skoro P+R są zapchane to
a to robienie czegoś wzorem czyimś to jest jakiś sensowny argument? Ludzie jedzcie gówno, miliony much nie mogą się mylić?


@eloar: no i jak myślisz, tymi muchami jedzącymi gówno są największe ośrodki miejskie wydające wielocyfrowe kwoty na analizy ekspertów, czy wszystkowiedzące wykopki mieszkające w kozich dupkach? ( ͡° ͜ʖ ͡°)