Wpis z mikrobloga

Warszawa wzorem dużych europejskich miast: spróbujemy ograniczyć dominację samochodów w miastach, zmniejszyć szkodliwy hałas, wydatki na infrastrukturę, zanieczyszczenie. W innych miastach gdzie to wprowadzono ludzie byli sceptyczni ale po czasie nie chcieliby wracać do starych zasad a biznesy w strefach zamiast plajtować, odżyły.

Wykopki: KOMUNIS, TOTALITARYS, GOTOWANIE RZABY.

Kek xD

#motoryzacja #shitwykopsays
  • 165
4) Pzygotowanie parkingów na obrzeżach tych stref


@Loloman: to istotny punkt. po wschodniej stronie Wawy miały powstać parkingi P+R i nie powstał żaden, ale teraz wprowadzą strefę "czystego" transportu, a żadnego P+R w tym planie.

@ZuyKefrus: zarządcy Warszawy pasują do much jedzących gówno. Zobacz co tam popisali w swoich analizach. Np, że ilość wycofywanych samochodów się nie zmieni, bo założyli, że struktura wiekowa nie będzie się zmieniać i w ogóle
@DunningKruger: czy te europejskie miasta są z nami teraz w tym pokoju? Warszawa szumnie powołuje się na przykład Londynu, gdzie rzekomo wyprowadzenie aut z centrum dało efekt w postaci ograniczenia o 80% zanieczyszczeń powietrza. W rzeczywistości zaś okazało się, że to nie jest 80% a zaledwie 3%. Są na to badania: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/ac30c1
Tak jest z każdym pomysłem lewactwa na ograniczanie wolności osobistych
Kapitalista777: nie ideologiczny odpał tylko celowe działanie w celu pozbycia się z miast ludzi biednych. Chodzi o to by nie było korków dla ludzi bogatych, aby ulice były puste a reszta ludzi ma korzystać z przepełnionej komunikacji miejskiej i rowerów. O to samo chodziło z pandemią. Zwykli ludzie siedzieli zamknięci w domach a bogaci latali po świecie na wakacje, gdzie nie było nikogo i nikt im nie przeszkadzał czyt. plebs...


@Malinowy_nos:
qusqui21 - >Kapitalista777: nie ideologiczny odpał tylko celowe działanie w celu pozb...
zrobili koło 2000 i od tego czasu ta ulica wieje pustą i plajtą.


@gasu_kurobikari: Jeśli nawet, to jest to skutek ogólnego trendu umierania takiej działalności. W centrum i tak nie podjedziesz sobie do takiego sklepu/lokalu bo nie zaparkujesz łatwo. Rotacja jest znikoma i klient "samochodowy" nie ma tu żadnego znaczenia.
@DunningKruger: takie coś ma sens tylko pod warunkiem istnienia obwodnic miast. W Warszawie co prawda mamy S2 i S8 ale ciągle jest problem na linii północ-południe.
Generalnie jestem za wywaleniem samochodów z miast i sam jeżdżę po mieście tylko w razie konieczności. Zdecydowanie bardziej wolę wolę/zbiorkom
czy wszystkowiedzące wykopki mieszkające w kozich dupkach? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@ZuyKefrus: Typowa odpowiedź dzbana, który tylko powtarza co inni mu powiedzieli i sam nie myśli. Nie wiedziałem, że Warszawa nazywa sie Paryż albo Londyn.
knajpy - innych tam nie ma. to samo na świętokrzyskiej.

nie kojarzę innych ulic, które zostałyby zwężone


@gnch: Na świętokrzyskiej jest przecież na odwrót. O krakowskie przedmieście chyba nikt się nie burzy bo jest to centrum knajp
no tak, bo cale zycie spoleczne ma byc podporzadkowane januszowi przedsiebiorcy xd


@pure_function: PLebsiku, jak nie zarabiasz i nie myślisz to po co się wypowiadasz? Pewnie twój mózg nie ogarnia że biznesy są dla ludzi. Jeśli ludzie nie ma to nie ma biznesu. Bez biznesu nie ma Pana dla którego pracujesz. Bez pana poguisz się w życiu, a przede wszystkim zdechniesz z głodu.

Kapisz? ( ͡° ͜ʖ ͡°
@DunningKruger: rząd powinien przyspieszyć proces budowy a50/s50 czyli wielkiej obwodnicy warszawy. Aktualna obwodnica s17/s8/s2/s7 przebiega w granicach Warszawy i niekiedy bardzo głęboko jak s8 w Bemowie. Przy dynamicznie rozbudowującej się Białołęce, Wilanowie, Ursynowie czy Targówku warto byłoby odciążyć te drogi od tranzytu ciężarowego.

Kolejnym powodem dla którego trzeba coś zrobić to stare, ponad 20-letnie silniki diesla, które odpowiadają za około 30% spalin będąc w 5% samochodów wjeżdżających do Warszawy. Jest to