Nie no, ładnie pościelone, trup też się słał gęsto. W najczarniejszych latach polskiego ruchu drogowego, w wypadkach ginęło około 3 razy więcej ludzi, przy liczbie pojazdów około 20 razy mniejszej niż dzisiaj. Janusze jednak i tak powiedzą, nie było pasów, poduszek powietrznych i jakoś my przeżyli. No wy tak, ale nie każdy. Dodatkowo informacje o wypadkach za PRL nie były podawane do wiadomości, więc mało kto wiedział, że na drogach ginęło rocznie po 6-7 tysięcy ludzi.
@pogop: Fajny wątek na reddciei trafiłem odnośnie tego że zalecane miejsce dla niemowlaka to była półka pod tylną szybą :D Ogólnie same plusy bo ciepło od silnika, a jego pomruk i wibracje usypiało dziecko :D
A w wątku masa komentarzy ludzi wspominających jak w dziecińtwie tak jezdzili, jezdziło ich rodzeństwo.
@pogop: no tak było, ja z bratem w dużym fiacie z tyłu tak jezdziliśmy przez polskię. Inna sprawa, że ten fiat jeździł 60-70 km na godzinę max a jak pamiętam raz ojciec się do 110 rozpędził to matka mu aferę zrobiła:)) Inne czasy.
@pogop: ciekawy ten szczyt wypadkowy z 1991 - imo to kwestia upadku komuny i otwarcia granic - Polacy rzucili się na pasiaki i golfy z zachodu, których przelotowe prędkości były jednak znacznie wyższe od zamulonych sowietowozów budowanych na modernizowanych zabytkowych silnikach rodem z przedwojennych zachodnich glebogryzarek.
W najczarniejszych latach polskiego ruchu drogowego, w wypadkach ginęło około 3 razy więcej ludzi, przy liczbie pojazdów około 20 razy
@pogop: Dodaj jeszcze, że samochody w tamtym okresie miały po 40 koni mechanicznych i wyciągały 90 km/h jadąc z wiatrem z górki. Więc współcześnie mamy dużo mniej wypadków pomimo tego, że jeździmy ze znacznie większymi prędkościami
największy wpływ na zmniejszenie liczyb zgonów w porównaniu do liczby pojazdów ma brak społecznego przyzwolenia na jazde po pijaku, kiedys prawie kazdy jeździł pijany.
@viollu: no zależy co porównamy. 20 letnie golfy czy jakieś fiaty z silnikami 1,2 ~70km palą z 5-7 l. Współczesne popularne samochody palą z z 9l. Tylko że to wynika z obecności klimy, podgrzewanych foteli, wielkich ekranów i setki czujników i prawie dwukrotnie większej masy, a to wszystko potrzebuje dodatkowej energii. A w kwestii bezpieczeństwa porównałeś kilkuletnie samochody. Na polskich drogach mimo wszystko 95% samochodów posiada zagłówki, pasy bezpieczeństwa, ABS i
@pogop: irytuje mnie niesamowicie to, że pomimo statystyk, które jasno pokazują, że Polacy naprawdę z roku na rok jeżdżą co raz bezpieczniej tak absurdalnie podniesiono taryfikator punktów karnych, dzięki czemu ludzie się teraz o wiele bardziej spinają za kółkiem. Tak wysokie kary i co za tym idzie tak prosta droga do utraty prawka to tylko wymachiwanie szabelką i pokazywanie kto tu jest szeryfem, kompletnie bez sensu. W tej kwestii i zaostrzania
@pogop: najśmieszniejsze, że szury pewnie krzyczały, że zabezpieczenia są niepotrzebnie, bo przecież oni jeżdżą i nic im się nie stało. A jakby zobaczyli samochód z pasami, zagłówkami i paroma innymi rzeczami, to by pewnie zaczęli bojkotować, zaraz po tym jak zaczęłaby się kampania oczerniania przez resztę producentów
@Szalom: bo mamy jeden z najstarszych parków maszynowych w ue i jesteśmy zacofani infrastrukturalnie w stosunku do państw bez kilkudziesięciu lat komunizmu
@MatPL1122: Park maszynowy? Tak, tak ta zła infrastruktura. Wcale nie mamy od groma autostrad już i drog ekspresowych, krajowki tez wyglądają dobrze. Ja rozumiem ze są jakieś gowno drogi w wielu miejscach ale ludzie w tym kraju giną w miastach tez. Zobacz jak w Niemczech wyglada czasem infrastruktura, zwłaszcza starych autostrad i wąskich i krętych landówek
A może dlatego ze 90% kierowców przyznaje się do przekraczania prędkości? Nie, to na pewno
@Szalom: w niemczech też zgodnie ze statystykami większość kierowców przyznaje się do przekraczania prędkości (szukam tego badania ale czytałem je przeszło rok temu to jak znajdę to dodam), włosi prawo o ruchu drogowym traktują bardziej jak podpowiedzi niż prawo, że o sygnalizacji nie wspomnę, polacy to nie jest jakiś wyjątkowy i unikatowy gatunek. W Niemczech jadąc sobie na luzie 160 jestem często najwolniejszym autem poza tirami jeśli idzie o autostrady, a
Mój kot miał usuwane kamienie z pęcherza i dostawał pregabaline 75 przez jakiś czas, teraz ta ćpuńska bestia jak widzi że mam opakowanie w ręku to myśli że to dla niego i sępi gorzej niż o żarcie XD
#oswiadczenie #samochody #motoryzacja #historia #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #brd #prawojazdy #kierowcy
źródło: comment_1671531975g0g6Sc4zg9JYsSkGpqk8XT.jpg
PobierzA w wątku masa komentarzy ludzi wspominających jak w dziecińtwie tak jezdzili, jezdziło ich rodzeństwo.
źródło: comment_1671545052WbL0yf3Cbxt2vqlh6ANkbu.jpg
Pobierz@pogop: jaki wniosek?
@pogop: popatrzyłem i wniosków brak
@pogop: skojarzyło mi się ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1671549791OiXIGdQPl5ufFgZlkq3df8.jpg
Pobierz@pogop: Dodaj jeszcze, że samochody w tamtym okresie miały po 40 koni mechanicznych i wyciągały 90 km/h jadąc z wiatrem z górki. Więc współcześnie mamy dużo mniej wypadków pomimo tego, że jeździmy ze znacznie większymi prędkościami
A w kwestii bezpieczeństwa porównałeś kilkuletnie samochody. Na polskich drogach mimo wszystko 95% samochodów posiada zagłówki, pasy bezpieczeństwa, ABS i
A może dlatego ze 90% kierowców przyznaje się do przekraczania prędkości? Nie, to na pewno