Wpis z mikrobloga

Dojechałem do miejsca, włączyłem wsteczny i przy cofaniu na parking silnik zgasł. Nie puściłem sprzęgła. Dwie kolejne próby i to samo. Samochód gaśnie na niskich obrotach, nie ważne czy mam wciśnięte sprzęgło i jedynkę czy bieg jałowy. Jak dodaję gazu to silnik nie gaśnie.

Internety mówią, że to silniczek krokowy a inni że pompa. Co to może być?


#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody
  • 82
@NieBendePrasowac oczywiście, że nie. Krokowy jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za podawanie powietrza w momencie, gdy przepustnica jest zamknięta (czyli bieg jałowy, postój itd.). Sama przepustnica jest otwierana dopiero, gdy dodasz gazu, czyli otwiera się mocniej dając więcej powietrza, wzbogacając mieszankę i generując więcej mocy.
Krokowy jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za podawanie powietrza w momencie, gdy przepustnica jest zamknięta


@Nera7: jak krokowy jest odpowiedzialny za podawanie powietrza wyłącznie na biegu jałowym? W moim Renault jest tak, że silnik krokowy otwiera (przy dodawaniu gazu) i zamyka przepustnicę. Nie ma innego dolotu powietrza niż przez przepustnicę (tzn nie powinno być ( ͡° ͜ʖ ͡°) )