Wpis z mikrobloga

Dojechałem do miejsca, włączyłem wsteczny i przy cofaniu na parking silnik zgasł. Nie puściłem sprzęgła. Dwie kolejne próby i to samo. Samochód gaśnie na niskich obrotach, nie ważne czy mam wciśnięte sprzęgło i jedynkę czy bieg jałowy. Jak dodaję gazu to silnik nie gaśnie.

Internety mówią, że to silniczek krokowy a inni że pompa. Co to może być?


#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody
  • 82
@brednyk: Wygląda na to, że masz problem z silnikiem Twojego samochodu. Możliwe, że jest to spowodowane uszkodzeniem silniczka krokowego lub pompy. Jeśli silnik gaśnie tylko podczas cofania lub na niskich obrotach, a działa poprawnie, gdy dodajesz gazu, to mogłoby to sugerować, że problem tkwi w silniczku krokowym. Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za regulację dawkowania paliwa do silnika, a jego uszkodzenie może prowadzić do niestabilnej pracy silnika.

Innym możliwym źródłem problemu może
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@brednyk: zimny nie gaśnie, bo chodzi na ssaniu i ma większą dawkę paliwa. Ja obstawiam nieszczelność na dolocie, zapewne przewód od odmy.

A tak w ogóle to nawet nie napisałeś czy benzyna czy diesel. Łatwiej się wróży z fusów niż diagnozuje z taką ilością informacji.
@brednyk gaśniecie lub falowanie na obrotach to pasuje na krokowca. Zapchany lub uszkodzony nie dostarcza powietrza i dlatego Ci gaśnie. Jeżeli będziesz na postoju czy podczas cofania robił przegazówkę to auto nie powinno zgasnąć, ponieważ wciskając gaz otwierasz przepustnicę. Silniczki krokowe można czyścić i od tego bym zaczął, a jak nie pomoże to wymiana.
@Miglancu Jak nagrzany samochód to może być, że pojawiają się korki gazowe w przewodach paliwowych (bardziej po dłuższej stójce na słońcu), coś nie tak było z przełączaniem gazu czy #!$%@? gaz. Ostatnio w swojej zgazowanej fabii 2 1.4 wyrzucało mi co jakiś czas gaz, szczególnie na wyższych obrotach. Zmiana stacji bez ruszania czegokolwiek i problem ustąpił. Latem też gasł z dupy, nie chciał zapalić, jak odpalił to obroty jałowe schodziły w dół