Wpis z mikrobloga

@MlodyWilk: Pamiętam analizy z reddita:
-gościu musiał liczyć się z tym, że może to zrobić tylko na ostatnim zakręcie
-na tym torze osiąga się sporo mniejsze prędkości niż na Indianapolis albo Daytonie, więc tu był to bezpieczniejszy manewr. Normą na tym torze jest zaledwie około 130kmh w zakręcie, on leciał około 160
-wielką niewiadomą jest czy takie manewry nie zostaną zakazane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-w ten
@shau: Jedno okrążenie ma 846.5m
148,6kmh średnia prędkość najszybszego okrążenia podczas tego wyścigu (20.508s)
Przyjmuję, że bohater filmiku przejechał z taką samą prędkością pierwszą połowę okrążenia (już zaniżamy przeciążenia, bo zapewne jechał wolniej)
Czas okrążenia bohatera to 18.845s, od tego odejmując (20.508/2) mamy 8.591 sekundy na drugą połowę okrążenia.
Średnia prędkość podczas drugiej połowy okrążenia to 177,36kmh. Na pewno w zakręcie wytracił sporo prędkości, ale nie znalazłem danych dotyczących tego. Czyli
@Toxen dzięki za napracowanie :) znaczenie ma jeszcze płaszczyzna ponieważ zakręt swoim nachyleniem odbiera część przeciążenia idealnej poziomej, porównując do tego wspomniany Hyperion o wydaje mi się ciaśniejszych zakrętach oraz projektowany specjalnie pod wysokie g to znaczy bez uślizgów i dodatkowego tarcia ale jednak bez ciągłego gazu w podłodze :) wydaje mi się, że intuicyjnie 5 g w NASCAR to wciąż jak na ten specyficzny przypadek. No nic fizyki nie oszukam, dzięki