Wpis z mikrobloga

Znacie to przysłowie, że ludzie dzielą się na tych, co robią backupy i na tych, co będą je robić? Pewnie tak, niektórzy nawet z własnego doświadczenia :) A wiecie, jak to wygląda w dużym państwowym przedsiębiorstwie, w którym sprawami IT zarządza stary pierdziel, co wszystko wie najlepiej? :D

Państwowy duży operator telekomunikacyjny w średniej wielkości europejskim kraju (nie, nie w Polsce), świadczy usługi w oparciu o sprzęt mojego pracodawcy, ja zaś pracuję jako wsparcie techniczne. Sprzęt skomplikowany, połączony w rozległą sieć, istotnym elementem tejże sieci jest serwer FTP - wszystkie elementy sieci (a są ich ciężkie setki) robią na nim automatycznie codzienne backupy, z niego zaciągają w razie potrzeby soft niezbędny do działania, na niego zrzucają logi... krótko mówiąc ta maszyna ma co robić.
Od iluś lat zgłaszaliśmy przy kolejnych ticketach, że maszyna staje się niewydolna, że to stary serwer o zasobach nieprzystających do obecnych zadań. Odpowiedź? W skrócie: "tak, dobra, rozumiemy, pomyślimy".
Dwa lata temu serwer wziął i umar. Zgłoszone "emergency", ktoś od nas upojną nockę spędził stawiając awaryjnie FTP na innej maszynie: jeszcze starszym komputerze z odzysku, który gdzieśtam w ich serwerowni sobie grzał powietrze zapomniay przez wszystkich, a który szczęśliwie mieliśmy w naszej ewidencji. Dane ze starego udało się przerzucić 1:1, zatem sprawa uratowana, ale z naszej strony poszła informacja że my bardzo mocno rekomendujemy pilną wymianę serwera, że ten obecny jest tylko tymczasowy, na maszynie w ogóle się nie nadającej do tego zadania. Odpowiedź? "Tak, oczywiście, pomyślimy".