Aktywne Wpisy
mirko_anonim +17
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Wszyscy płaczecie, że kobiety wolą chadów i bad boyów, tymczasem ja jako zupełnie przeciętna, bezdzietna, szczupła i typowa szara myszka szukam spokojnego Mireczka, bez nałogów, który będzie ze mną jeździł w góry, doświadczał nowych rzeczy, będzie wspierał i akceptował w 100%. Zarabiam na siebie, utrzymuję się sama, mam oszczednosci, nie oczekuję, że facet będzie mial mieszkanie (jak będzie miłość to kupimy razem). Jedyne czego chcę w swoim życiu to
Wszyscy płaczecie, że kobiety wolą chadów i bad boyów, tymczasem ja jako zupełnie przeciętna, bezdzietna, szczupła i typowa szara myszka szukam spokojnego Mireczka, bez nałogów, który będzie ze mną jeździł w góry, doświadczał nowych rzeczy, będzie wspierał i akceptował w 100%. Zarabiam na siebie, utrzymuję się sama, mam oszczednosci, nie oczekuję, że facet będzie mial mieszkanie (jak będzie miłość to kupimy razem). Jedyne czego chcę w swoim życiu to
vulfpeck +415
Consolidated PBY Catalina
Początkowym pomysłem było stworzenie Cataliny jako bombowca patrolowego o dużym zasięgu, który miałby lokalizować i atakować statki transportowe zakłócając linie zaopatrzenia. W związku z rowijającą się sytuacją i widmem zaburzenia amerykańskiej dominacji na Pacyfiku przez Japonię, US NAVY postanowiło pozyskać samolot, który mógłby operować na tak dużym obszarze a zarazem nie wymagał skomplikowanej infrastruktury do obsługi. Pierwszy egzemplarz o nazwie XP3Y-1 został oblatany 21 marca 1935 roku a następnie został przekazany marynarce wojennej do testów. Posiadał osiągi deklasujące dotychczas używane maszyny takie jak P2Y i P3M. Nazwa Catalina została nadana dopiero w 1941 roku – odnosi się do wyspy Santa Catalina w południowej Californii. Największą zaletą maszyny jako latającej łodzi był brak potrzeby budowania lotnisk, co wraz z obszarem działania wpłynęło na ilość zbudowanych egzemplarzy – ok. 3300. Wykorzystywane były głównie do walki z łodzami podwodnymi, jako bombowce patrolowe, do eskorty konwojów, brały udział w misjach poszukiwawczych i ratunkowych oraz wykonywały zadania stricte transportowe. Produkowane w latach 1936 – 1945. Jeden egzemplarz został zmodyfikowany przez Forresta Birda jako samolot biznesowy – posiadał dwa dodatkowe silniki tłokowe – i otrzymał nazwę Bird Innovator. Ponad 87 lat po pierwszym locie pojedyncze maszyny pozostają w użyciu do dzisiaj jako samoloty do gaszenia pożarów.
Podstawowe dane techniczne (PBY-5A):
Załoga: 10
Długość: 19.48m
Rozpiętość skrzydeł: 32m
Wysokość: 6.43m
Powierzchnia nośna: 130m^2
Masa własna (pusty): 9485kg
MTOW: 16066kg
Napęd: 2x Pratt & Whitney R-1830-92 Twin Wasp – 1200hp (980kw) – 14 cylindrowe silniki gwiazdowe
Vmax: 315km/h | 170kts
Prędkość przelotowa: 201km/h | 109kts
Prędkość przeciągnięcia: 127km/h | 69kts
Zasięg: 4060km | 2520nmi
Pułap: 4800m (15800ft)
#dziendobry #lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Treść została ukryta...
częściowo tak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://youtu.be/ds1syaYpt5w