Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@telesiak: głośniki muszą mieć punktową i kierunkowa charakterystykę.

Wyobraz5sobie że taki sam efekt przestrzenności dźwięku potrafi też dać Nintendo 3ds w połączeniu z obrazem 3d ta stara konsolka nadal potrafi zrobić wrażenie
  • Odpowiedz
nawet takiego co jest za mną


@telesiak: to bardzo proste, wystarczy wyciąć dźwięki o identycznej fazie w lewym i prawym kanale i zostawić fale które są różne.
  • Odpowiedz
@telesiak małżowina uszna zniekształca dzwięk który do nas dociera.
Tzn. Lewe ucho odbiera trochę inny dźwięk niż prawe. Można to zreprodukować.
Bez tego mechanizmu musielibyśmy mieć trzecie ucho z tyłu głowy aby rozpoznać czy dźwięk przychodzi z przodu bądź z tyłu.
  • Odpowiedz
Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć jak działają głośniki w takim laptopie?


@telesiak: podobnie jak monitor w takim laptopie. Mimo że masz płaską powierzchnię to potrafi stworzyć iluzję głębi.
  • Odpowiedz
@CrystalDizzy: Patrząc na to, że ostatni laptop dostawał w #!$%@? ode mnie na renderach filmów, animacji i gierkach przez 3 lata aż nie kupiłem kolejnego i cieszył na ultra lepszymi fpsami niż niejeden blaszak a już na pewno zostawiał wszystkie konsole w tyle to polemizowałbym.

Teraz dostaje w #!$%@?ę jako komputer pod sterowanie diody lub do wypuszczania transmisji w sieć na eventach i znając życie pociągnie pare kolejnych ładnych lat, bo
  • Odpowiedz
@Jarem12: Skoro nasz mózg generuje sztucznie polowe obrazu który „widzimy” to obliczenia dźwięku 3D z 2 dziurek po boku głowy raczej nikogo nie powinny dziwić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@CrystalDizzy: Nie są stworzone, ale dziś już robią je do gier, Piła mechaniczna tez nie została stworzona do cięcia drzew tak btw. A dziś do tego służy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@Janusz_Rekina no nie wiem, mam go też i jak na laptopa to jest całkiem spoko ( mam 17 cali). Może nie brzmią najpiękniej, ale akurat do grania casualowego nadają się jak najbardziej
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@telesiak: dźwięk przepuszczony przez odpowiednie filtry cyfrowe. Zdaję się że w Dolby się to Atmos nazywa. W skrócie to jest tworzona odpowiedź impulsowa ucha ludzkiego (w skrócie pomiar jak człowiek slyszy), i na tej podstawie stworzony jest filtr który tworzy dźwięk przestrzenny. Kiedyś w trakcie bawiłem się takimi rzeczami na zajęciach z Dolby.
  • Odpowiedz