Aktywne Wpisy
WielkiNos +357
Jak namówić chłopa żeby przepierdzielał całą wypłatę na drogi samochód i modne ciuchy oto jest pytanie.
#zwiazki #logikarozowychpaskow #niebieskiepaski #programista25k #samochody #problemypierwszegoswiata
#zwiazki #logikarozowychpaskow #niebieskiepaski #programista25k #samochody #problemypierwszegoswiata
WielkiNos +6
Co sądzicie o takim prezencie na walentynki?
#walentynki #prezent #zwiazki #seks #niebieskiepaski #pytaniedoniebieskichpaskow #ankieta
#walentynki #prezent #zwiazki #seks #niebieskiepaski #pytaniedoniebieskichpaskow #ankieta
Co sądzisz o takim prezencie na walentynki?
- Tak, chętnie bym wykorzystał 13.1% (93)
- Żałosne w ch&j 82.3% (583)
- Trudno powiedzieć 4.5% (32)
Ale do rzeczy... porównajmy fakty:
Model: Dacia Spring vs. Fiat Seicento 0,9
Moc (KM): 44 vs. 39
Moment obrotowy (Nm): 125 vs. 65
V-max (km/h): 125 vs. 140
0-100 km/h (s.): 20,0 vs. 18,0
Masa (kg): 920 vs. 730
Także Seicento ma mniej Nm niż Twoja wkrętarka z Lidla ale i tak wyprzedzi Springa na światłach. Przejdźmy do esencji czyli spalania i zasięgu.
Dacia Spring (deklaracje producenta):
Rodzaj paliwa: Prąd elektryczny
Zużycie energii: 13,9 KWh / 100km
Zasięg: 230 KM
Koszt energii na 100 km używając gniazdka domowego:
11,12 PLN (cena prądu 0,80 PLN / KWh)
Koszt energii na 100 km używając Orlen Charge (AC / DC < 50KW / DC >50 KW):
AC: 16,95 PLN + ewentualne opłaty za postój 0,34 PLN po przekroczeniu 60 / 600 min*. (*stacje bez gniazda DC)
DC < 50 KW: 23,63 PLN + ewentualne opłaty za postój 0,34 PLN po przekroczeniu 45 min.
DC > 50 KW : 28,35 PLN + ewentualne opłaty za postój 0,34 PLN po przekroczeniu 45 min.
Fiat Seicento (dane użytkowników z Autocentrum):
Rodzaj paliwa: Benzyna / LPG
Średnie zużycie paliwa Pb95: 6,7l / 100km
Zasięg: 522km (Bak 35l)
Koszt przejechania 100km: 43,55 PLN (Cena paliwa 6,5 PLN)
Średnie zużycie LPG: 8,3l/100km
Zasięg::325km (Butla 27l)
Koszt przejechania 100km: 26,80 PLN (Cena LPG: 3,23 PLN)
Czyli w ekstremalnym przypadku, mając auto wyposażone w LPG możemy przejechać Seicento ok. 847km!
Zatem jadąc z Gdańska do Splitu (Chorwacja) Seicentoz dwoma rodzajami paliwa dojedziemy z jednym postojem w Czeskim mieście Mikulov (trasa podpowiedziana przez Google Maps - każdy ma swoją). Jazda zajmie nam to około 17-18 godzin, zakładając godzinny postój w Mikulovie. Po drodze możemy skorzystać z ogrzewania, klimatyzacji jeśli jest, posłuchać radia, włączyć normalne światła a nasza prędkość może spokojnie oscylować wokół 120 km/h bez wyraźnych problemów z zasięgiem. Podróż będzie kosztować nas około 650 PLN w jedną stronę. (70l Pb95 i 54l LPG).
Jeśli chcemy zatankować tylko LPG musimy liczyć się z większą ilością postojów - w Łodzi, kawałek za Ostrawą, w Wiener Neustadt, w Zagrzebiu i na stacji InaZIR Zapad. Dodaje nam to 2,5h do czasu podróży przedłużając ją do około 20h. Idzie przeżyć. Koszt spada do490 PLN. Jak chcemy się przespać po drodze to wyjdzie jakieś 690 PLN. Chyba lepiej jechać używając obydwu źródeł paliwa (czas + finalny koszt).
Jadąc tą samą trasą Dacią Spring i osiągając maksymalny deklarowany zasięg musimy zatrzymać się:
we Włocławku,
w Radomsku,
w Ostrawie,
w Mikulovie,
w Graz,
w Karlovac,
i na stacji InaZIR Zapad o ile mają tam ładowarkę....
W każdym z tych miejsc zakładam dostępną ładowarkę DC o mocy min. 30 KW, która zapewnia czas ładowania do 100% w 1h 30 min. W związku z tym do czasu podróży należy doliczyć 10h na postoje w celu naładowania się. Po drodze musimy zapomnieć o klimatyzacji/ogrzewaniu, radiu no i musimy szukać tira by dał nam cień aerodynaczminy. Sama jazda wydłuża się zatem do 19-20h. Z postojami mamy 29-30h. W związku z tym musimy gdzieś się przespać, bo nikt tego nie zniesie Dajmy na to jeden nocleg za około 200-250 PLN. Sam prąd przy cenach z Orlenu (a wszędzie są inne) 400 PLN + 72 PLN za postoje przy ładowarce, daje nam 472 PLN za energię w jedną stronę. Doliczając nocleg taka podróż to 672 PLN czyli.. nieco drożej niż Seicento używającym dwóch rodzajów paliwa. Warto też wspomnieć, że Dacia na stronie przy ustawieniu 90km/h ale bez klimatyzacji obiecuje 172 KM zasięgu, więc chcąc zrobić tę trasę trzeba policzyć 12 POSTOJÓW i jechać 26h lub obniżyć prędkość do 50km/h (maksymalizacja zasięgu) i jechać z postojami aż 44h - DWA DNI! Doliczając czas na spanie 2 x 8h daje nam to 60h w podróży i całkowity koszt 972 PLN w jedną stronę. W dwie strony to 5 dni podróży!!!
Kalkulator Producenta
Hurr Durr! Cziken, #!$%@? Dacia Spring nie jest do jazdy po trasie! To autko miejskie! Debilu! I to najlepiej jak masz darmowy prąd z Fotowoltów!!! Gdzie mi tu stare SEJCZENTO porównujesz do super nowoczesnego pojazdu Rumuńskiej marki Dacia! Miej litość! DACZJA MI SIEM ZWRÓCI W PRONDZIE DARMOWYM IDJOTO!
Okej... nowa Dacia Spring to koszt od 91 400 PLN. Seicento 0,9 od dziadka z przebiegiem 70.000 km kosztuje 3 500zł. Chcąc jeździć tylko po mieście, na samej benzynie, przy spalaniu 8l/100km, zakup Springa zwróci się po... 169 000 km !!! Zakładając 10 tys. przebiegu rocznie mamy 17 lat jazdy! Doliczając koszty eksploatacyjne tylko dla Seicento jak olej i 2x rozrząd i tak pojeździmy 15 lat zanim Seicento będzie nas kosztowało tyle co Spring, przy założenu, że FV ładuje nam auto cały rok za frajer.
#!$%@?. Podajcie mi jeden sensowny argument, dla którego miałbym kupić te Rumuńskie elektrogówno zamiast Seicento? Przecież za 4-5k kupię Seja z silnikiem 1.1, który pali tyle samo co 0,9 a przy Springu jest DEMONEM prędkości ;p
#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne
*Tak że
@ChickenDriver: bezpieczeństwo.
@Marq91: Ale w przypadku seja wielokrotnie mniejszy. Przejazd potrwa znacznie krócej, będziemy jechać szybciej i będziemy mogli korzystać z minimum udogodnień, które będą na pokładzie, bo klima w sejach się trafia a radio to wiadomo - standard. Można sobie
@ChickenDriver: OK, ale dacia ma dwie poduszki z przodu, boczne i kurtyny; do tego ABS, ESP, wspomaganie gwałtownego hamowania, ISOFIX do fotelików i system e-Call (tak, wiem, #nikogo). Poza tym w mieście można korzystać z buspasów, bezpłatnie parkować, a w niedalekiej przyszłości będzie nią można w ogóle wjechać do centrum. Spring to guano, ale ma swoje zalety, obok których nie
@gomjeden: W dodatku jest najtańszym nowym autem elektrycznym. Nikt tego raczej nie kupuje jako główne auto tylko zapasowe do miasta ¯\_(ツ)_/¯
@atrophy: O. Organoleptyczne zapoznanie było, to cenna wiedza. Ale Seicento też jest słabo wykonane ;p
P.S. - Guuurwa flota 26 sejów zamiast 1 Springa. WOW.
Jedyny logiczny argument który podajesz to zasięg i kwestia postojów na ładowanie.
Z drugiej strony jak często jeździsz na wakacje do Chorwacji. Od biedy ten raz w roku mógłbyś wypożyczyć diesla na dwa tygodnie. (Posiadający „normalne” elektryki o zasięgu 400-500km spokojnie przeżyją
@ChickenDriver: Bo to gówno puszka którą idzie do kasacji po spotkaniu z rowerzystą
@ChickenDriver: z miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych też korzystasz?