Wpis z mikrobloga

Czy to mozliwe że po płukance silnika ten zaczal brać olej jak wcześniej nie brał?
Zrobiłem 690km Dzisiaj sprawdzam i 3mm z miarki ubyło.
Wcześniej kilka tysięcy kilometrów i nawet minimetr nie zeszło. Jedynie różnica że były ekstremalne warunki (góry) i bardzo gorąco na dworze.

A tak się bałem tej płukanki. Nigdy w życiu czegoś takiego nie stosowałem ale myślę ludzie stosują, cholera wie co tam było lane wcześniej to nie powinno zaszkodzic bo chciałem silnik w perfekcyjnej kondycji utrzymywać zwłaszcza jak oliwy nie bral to nic tylko dbać. A tu masz.

Tez jak plukalem to zgodnie z instrukcją. Nagrzany silnik i 10 minut na jałowych po czym zgasiłem. Podczas płukania jedynie co zauważyłem to zawsze jak byk nagrzany to chwilowe pokazywal 0.5l / h
Przy płukance po minucie spadło na 0.4L czego nigdy nie było i 2 minuty przed końcem weszło na 0.5L

Po wymianie oliwy miałem idealnie na równo z kratkami. Teraz jak widać.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa
Pobierz
źródło: comment_16611020935BFKR43lmk7lm9TmmX09NT.jpg
  • 35
@r5678: hmmm ciężko powiedzieć. U mnie nic się nie zmieniło (stosowałem płukankę Pentrite) i bierze tak jak brał jeżeli mi się zachce dynamicznej jazdy albo nieco ponad limit na autostradzie.
Prawda taka, że pomiar stanu powinno robić się zawsze w tych samych warunkach. Najlepiej rano przed odpaleniem silnika. Silniki zazwyczaj w trasie mają większe zużycie oleju, niż podczas jazdy wokół komina. Moje TDI zjada do litra oleju na 10kkm(jeśli jeżdżę w trasie) wokół komina max 0.5l dolewam. Faktyczny stan olejku powinno się sprawdzić właśnie nazajutrz po jakimś dystansie i dolać oleju, aby było full i dopiero sprawdzić czy ubywa za szybko.
@r5678: sprawdzałeś od razu po zalaniu nowego oleju? Może wpadło jeszcze do filtra jeśli pierwsze sprawdzenie zrobiłeś po tej podróży. Dolej teraz do końca kratek i obserwuj. Ponadto wołaj, bo jestem ciekaw jak się rozwinie sytuacji bo myślałem o zrobieniu u siebie, ale może jednak odpuszczę.
@bigger: załamie się zaraz. Oby to był jakiś przypadek.

@Krol_Dzielni:
Zmieniłem olej. Odpaliłem, filtr zaciągnął spadł poziom. Dolalem przejechałem się że się nagrzał sprawdziłem. Nastepnego dnia z rana też sprawdziłem no i trasa. Na miejscu nie sprawdzałem bo krzywo stał. Wróciłem sprawdzilem na gorącym parę minut po zgaszeniu to było jak jest teraz. Więc uznałem że sobie ścieknie jeszcze. Dzisiaj sprawdzam zimny i jest tyle ile było na gorącym wczoraj.
@PiotrFr: stary olej wyleciał tak czarny że nawet na tyle mocna latarka co możesz zobaczyć kość w palcu u ręki jak sobie podswietlisz, to przez ten olej jak leciał z miski to kompletnie światło nie przechodziło
@PiotrFr: Tez.

Generalnie np. uszczelniacze zaworowe bardzo nie lubia ostrej chemii i pracy w "dziwnych" warunkach. A one bardzo czesto odpowiadaja za ciagniecie oleju.

@r5678: Pojezdzij i zobacz. Badzmy dobrej mysli.