Wpis z mikrobloga

Czy to mozliwe że po płukance silnika ten zaczal brać olej jak wcześniej nie brał?
Zrobiłem 690km Dzisiaj sprawdzam i 3mm z miarki ubyło.
Wcześniej kilka tysięcy kilometrów i nawet minimetr nie zeszło. Jedynie różnica że były ekstremalne warunki (góry) i bardzo gorąco na dworze.

A tak się bałem tej płukanki. Nigdy w życiu czegoś takiego nie stosowałem ale myślę ludzie stosują, cholera wie co tam było lane wcześniej to nie powinno zaszkodzic bo chciałem silnik w perfekcyjnej kondycji utrzymywać zwłaszcza jak oliwy nie bral to nic tylko dbać. A tu masz.

Tez jak plukalem to zgodnie z instrukcją. Nagrzany silnik i 10 minut na jałowych po czym zgasiłem. Podczas płukania jedynie co zauważyłem to zawsze jak byk nagrzany to chwilowe pokazywal 0.5l / h
Przy płukance po minucie spadło na 0.4L czego nigdy nie było i 2 minuty przed końcem weszło na 0.5L

Po wymianie oliwy miałem idealnie na równo z kratkami. Teraz jak widać.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa
Pobierz
źródło: comment_16611020935BFKR43lmk7lm9TmmX09NT.jpg
  • 35
@trzaichlac69: to chyba jakiś najczarniejszy scenariusz. pozostaje klasyczne jeździć obserwować. a ic i tak demontuje na weekend i zakladam inny. Plus auto nie dymiło i nie dymi.
Czasami widać diesle i jak butują to zostaje za nimi chmura czarnego dymu. U mnie nic takiego nie ma.
Czasami widać diesle i jak butują to zostaje za nimi chmura czarnego dymu.


@r5678: czarny dym to nadmiar paliwa, czyli lejące wtryski lub #!$%@? dawka żeby turbo szybciej wstało dzięki większej temperaturze spalin. A że turbo po 20 latach nie rozpędza się tak szybko jak nowe, to jest za dużo paliwa jak na uzyskane doładowanie.

Olej pali się na szaro lub niebiesko.

Ale zacznijmy od tego że 600km to #!$%@? nie
@EndriuGolara: No w sumie nie podumałem z tymi spalinami, racja że olej pali się najczęściej na niebiesko. Jeżdżąc oplami potrafi zasłonić widok na całej tylnej szybie, że nie widać w lusterku auta za tobą xd ale tutaj czysto, czy zimny czy ciepły czy but.

No tutaj warunki były ekstremalne dla silnika, głównie przez temp i obciążenie i świeżo po zmianie oliwy.

Kusząca jest ta moc bo jednak człowiek chciałby aby lepiej
@r5678: może płukanka nabroić, nawet miałem przypadek ze silnik się przytarl od zatkanego smoka. duzo tez zależy jaki olej wlałeś. jaki samochód. Za mało danych.
@r5678: pojeździj zobaczysz, te 3mm na bagnecie to równie dobrze błąd pomiaru może być. jak będzie brał dalej spróbuj później total 5w40 wlać.
@PiotrFr: tak. Ja go kupiłem na poczatku maja kompletnie przypadkiem sąsiad powiedział że znajomy z pracy ma na handel fabie SDI. Na miejscu okazało się że tdi. Ale obejrzałem cena była dobra i wziąłem.

Wiem że faktycznie jakiś serwis był. Ten olej co zlalem był zmieniany w styczniu i zrobione na nim 6K.
Na kartce wpisany motyl 5w40. To sobie jeździłem z zamiarem oceny czy bierze olej i że na jesień
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r5678: ja używam płukanki przy każdej wymianie i od wymiany do wymiany nawet grama, jeśli to 1.9tdi to raczej bym się zainteresował odmą w pokrywie zaworów, zdejmij wąż od powietrza z ic i zobaczysz czy masz tam olej albo zdejmij przy przepustnicy, ja osobiście używam w każdym swoim aucie nigdy nie miałem jakiś chorych akcji z tym związanych, problem polega jedynie na tym co ile ktoś zmieniał olej wcześniej, mówisz że
@r5678: Dzięki za info! Mi w międzyczasie mój od lat zaufany i najlepszy mechanik powiedział że sam też stosuje i zaleca te płukanki. A ja go sie pytając z ciekawości liczyłem sie z tym że on raczej je wyśmieje
@Saeglopur: No ale też pewnie sporo ludzi przesadza, typu co każdą wymianę płuczą co moim zdaniem większego sensu nie ma. Dobry olej zachowa też i silnik w czystości jak wcześniej był przepłukany. Imho co parę lat można sobie zrobić przynajmniej ja mam obecnie takie podejście do tego.
Tu robiłem bo kupilem auto, zrobiłem najpierw 3K przed jakimiś inwestycjami aby zobaczyć co kupiłem, silnik oleju nie brał, no to sobie wypłuczę.

Jeszcze