Aktywne Wpisy
WielkiNos +254
Wiedzieliście, że są ludzie, którzy robiąc sobie dzieci oczekują od nich opieki na starość?
Skazując własne dziecka na taki los każe mu się rezygnować z własnego życia żeby poświęciło je podcieraniu nam odbytu podczas gdy są domy opieki. Pierwsze do demonizowania takich miejsc są osoby, które zapewne osobiście się starymi ludźmi opiekować nie będą.
#dzieci #starosc #bekazpodludzi #antynatalizm #logikaniebieskichpaskow
Skazując własne dziecka na taki los każe mu się rezygnować z własnego życia żeby poświęciło je podcieraniu nam odbytu podczas gdy są domy opieki. Pierwsze do demonizowania takich miejsc są osoby, które zapewne osobiście się starymi ludźmi opiekować nie będą.
#dzieci #starosc #bekazpodludzi #antynatalizm #logikaniebieskichpaskow
Pajeet pociupciał, wziął wizę, zostawił małego curryjada i tyle go widzieli. Szukaj bombajskiego smrodu w polu.
XD
#p0lka #bekazrozowychpaskow #logikarozowychpaskow #blackpill
XD
#p0lka #bekazrozowychpaskow #logikarozowychpaskow #blackpill
w swoim życiu przerobiłem wiele typów rowerów, ale nigdy nie rozumiałem i nigdy nie zrozumiem idei roweru typu gravel reklamowanego jako "szutrowiec". w usa (z którego ten typ roweru się wywodzi) faktycznie może być sporo równych, długich tras szutrowych ale w naszej szarej polskiej nie możemy liczyć na równe drogi asfaltowe a co dopiero jakieś szutrowe dojazdówki między wioskami...
w naszym kraju większy sens mają rowery typu crossowego (przy założeniu poruszania się po lekkim terenie / szutrach i drogach asfaltowych), bądź też jeżeli zakładamy poruszanie się tylko drogach asfaltowych - rowery typu fitness albo standardową szosę, ale sam gravel z ideą szerszych opon oraz napędem z możliwością zarzucenia trochę lżejszych przełożeń niż na szosie (lub jak to w niektórych modelach - takich samych jak w rowerach szosowych) ja bym identyfikował jako szosę na nierówny asfalt aniżeli rower "uniwersalny"
@lktr1: dobrze ze to nie od Ciebie zalezy :)
@lktr1: tymczasem drogi w Polsce. Gravel/road+/szosa z szerszymi oponami to jest tak uniwersalne narzędzie do połykania kilometrów, że nie wiem jak można tego nie lubić xd
@Talarkowy u mnie nie kurza się. Bo sprzedałem i szosę i MTB. Napęd 2x11 robi robotę plus czasem zmiana opon na szosowe i mam 2 rowery w jednym.
a jeżeli dziwnym trafem na prostej kierze zaczną nadgarski łupać to zawsze można wymienić chwyty z profilowaniem pod nadgarstek
a gravel był wg specyfikacji (przekrok, długość od rury podsiodłowej do kiery ) rower był w mojej kategorii wzrostowej (ja mam 181cm, a rower dla 175 - 185)
A jak dalej cię boli, to masz zły rozmiar ramy. Tabelki producentów to sobie można w dupę wsadzić
dawałem kilka razy szansę gravelom ale przy moich gabarytach jazda dłuższa jest po prostu niewygodna i powodowała bóle (jak nie nadgarstki to łokcie)
koniec końca skończyłem na crossówce ale na osprzęcie z lepszej półki (sztywne osie obie, napęd 1x11, przerzutka tylna, kaseta i manetki slx, hamulce mt-410, amor powietrzny) i to chyba najlepszy rower pod moje zastosowania bo idzie jak
@lktr1: to ja jakiś #!$%@? jestem, bo jak robiłem zdjęcie, które wrzuciłem wyżej, to miałem moje najgorsze w życiu 12x kg, a mimo to nic mnie nie bolało ;)
albo po prostu gravele mnie nie lubią ;x
MTB to nigdy nie sprzedam, bo jazda po #!$%@? po górach to moja ulubiona dyscyplina sportu (tylko góry daleko xD). A opon / kół nie chce mi się zmieniać - wolę dodatkowy rower ;)
@lktr1: Ciśnienie w oponach jakie? Często widzę, że ludzie nabijają w gravelach opony na maksa ile fabryka pozwala, a zwykle ~3 bary wystarczy i nagle rower płynie po nierównościach zamiast skakać rozwalać nadgarstki.
Pomocny kalkulator: https://cycling-sport.com/en/resources/tire-pressure-calculator
No i technika też ma znaczenie ale to trzeba zrobić