Wpis z mikrobloga

#rower #szosa #mtb #gravel #patologiazewsi

w swoim życiu przerobiłem wiele typów rowerów, ale nigdy nie rozumiałem i nigdy nie zrozumiem idei roweru typu gravel reklamowanego jako "szutrowiec". w usa (z którego ten typ roweru się wywodzi) faktycznie może być sporo równych, długich tras szutrowych ale w naszej szarej polskiej nie możemy liczyć na równe drogi asfaltowe a co dopiero jakieś szutrowe dojazdówki między wioskami...

w naszym kraju większy sens mają rowery typu crossowego (przy założeniu poruszania się po lekkim terenie / szutrach i drogach asfaltowych), bądź też jeżeli zakładamy poruszanie się tylko drogach asfaltowych - rowery typu fitness albo standardową szosę, ale sam gravel z ideą szerszych opon oraz napędem z możliwością zarzucenia trochę lżejszych przełożeń niż na szosie (lub jak to w niektórych modelach - takich samych jak w rowerach szosowych) ja bym identyfikował jako szosę na nierówny asfalt aniżeli rower "uniwersalny"
  • 45
@mmichal: próbowałem wiele razy jazd na gravelu i nie da rady. nawet po jedzie po lesie gdzie nie ma korzeni / kamieni, w górnym chwycie na klamkomanetkach po jakiś 30 minutach nadgarstki dały o sobie znać (ja ważę około 95kg, jak ważycie mniej to może nie doświadczacie takiego zjawiska)
@Im_from_alaska: ciekawe że na mtb'kach ( i ogólnie na rowerach z prostą kierą ) nigdy tego problemu nie miałem

a jeżeli dziwnym trafem na prostej kierze zaczną nadgarski łupać to zawsze można wymienić chwyty z profilowaniem pod nadgarstek

a gravel był wg specyfikacji (przekrok, długość od rury podsiodłowej do kiery ) rower był w mojej kategorii wzrostowej (ja mam 181cm, a rower dla 175 - 185)
@rollingrhcp: full na trasy asfaltowe / lekki teren się nie nadaje.

dawałem kilka razy szansę gravelom ale przy moich gabarytach jazda dłuższa jest po prostu niewygodna i powodowała bóle (jak nie nadgarstki to łokcie)

koniec końca skończyłem na crossówce ale na osprzęcie z lepszej półki (sztywne osie obie, napęd 1x11, przerzutka tylna, kaseta i manetki slx, hamulce mt-410, amor powietrzny) i to chyba najlepszy rower pod moje zastosowania bo idzie jak
lktr1 - @rollingrhcp: full na trasy asfaltowe / lekki teren się nie nadaje.

dawałe...

źródło: comment_1659510346sfcnBYsSEmrr6tIl3SipPi.jpg

Pobierz
ale przy moich gabarytach jazda dłuższa jest po prostu niewygodna i powodowała bóle


@lktr1: to ja jakiś #!$%@? jestem, bo jak robiłem zdjęcie, które wrzuciłem wyżej, to miałem moje najgorsze w życiu 12x kg, a mimo to nic mnie nie bolało ;)
@SkwarSki: > Bo sprzedałem i szosę i MTB.

MTB to nigdy nie sprzedam, bo jazda po #!$%@? po górach to moja ulubiona dyscyplina sportu (tylko góry daleko xD). A opon / kół nie chce mi się zmieniać - wolę dodatkowy rower ;)
nawet po jedzie po lesie gdzie nie ma korzeni / kamieni, w górnym chwycie na klamkomanetkach po jakiś 30 minutach nadgarstki dały o sobie znać


@lktr1: Ciśnienie w oponach jakie? Często widzę, że ludzie nabijają w gravelach opony na maksa ile fabryka pozwala, a zwykle ~3 bary wystarczy i nagle rower płynie po nierównościach zamiast skakać rozwalać nadgarstki.
Pomocny kalkulator: https://cycling-sport.com/en/resources/tire-pressure-calculator

No i technika też ma znaczenie ale to trzeba zrobić
dybligliniaczek - > nawet po jedzie po lesie gdzie nie ma korzeni / kamieni, w górnym...

źródło: comment_1659512501SfbcfhXrB9R2h87BqyOVW3.jpg

Pobierz