Wpis z mikrobloga

@P35YM1574: nikt kto #!$%@? jeździ na motocyklu i miał okazję porównać abs i bez abs nie powie, ze to wydłuza drogę hamowania xD

Skraca ją, jeszcze dając ci bezpieczeństwo. Poza tym wszędzie uczą, ze hamowanie jest najlepsze na granicy zablokowania kół, nie w trakcie, co abs właśnie robi.
@coo84: moim zdaniem, a robiłam jakieś 2 lata temu dochodzenie w tym temacie (a dochodzenie robiłam bo właśnie byłam z obozu wymiany co 15k km, a mój niebieski z obozu 10k km i dochodziliśmy do tego kto ma rację): olej do 10k km przy jeżdzie mieszanej 50/50 trasa miasto traci swoje właściwości powoli do ok 10k km i gwałtowanie po 10k km. Sensem wymiany oleju jak dla mnie jest to, żeby
@pedros92: wyjaśniłam 1 kom wyżej a już nie zdążyłam Cię zawołać. Nie jest to nic złego, ale zgodnie z posiadaną przeze mnie wiedzą taki olej jest już bardziej zużyty niż niezużyty, a przy 10k km jeszcze ma właściwości bardziej zbliżone do nowego, nieprzepracowanego. Dla mnie sensem wymiany nie jest wymiana z przepracowanego na nowy, tylko z wmiarę nowego na nowy, dlatego wymieniam przy 10k km.
@PukierCud3r: Mylisz się
Starzy kierowcy PKS już to udowodnili ze jazda na luzie zmniejsza spalanie

A jak pomyślisz ze to działało tyłków starszych konstrukcjach to przykładowo nowe ciezarowki z tempomatem aktywnym i mapa ukształtowania terenu wrzucają same luz zjeżdżając z górki żeby zmniejszyć spalanie
jest to logiczne


@r5678: Pewnie jak niesprawny, lub żle ustawiony to wydłuża. Tarcie statyczne jest większe niż tarcie kinetyczne - logiczne jest, że skróci się droga hamowania.

Ponoć na piaskowej nawierzchni się droga wydłuża.