Wpis z mikrobloga

@czwarta_gestosc: Wydaje mi się że to właśnie nie zrozumienie idei. Nikt normalny nie chce walczyć z autami na autostradach/DK. Czyli tam gdzie indywidualny transport jest sensowny. Ideą nowoczesnego planowania jest to by trzymać auta możliwie zdala od miasta, to jest oferując wygodne połączenia rowerowe, metro, tramwaje i autobusy. Jest tak dlatego że w miastach transport samochodowy jest zmorą, zajmuje masę miejsca jest głośny, niebezpieczny, szkodliwy i ma negatywny wpływ na małe
@alteron: Tak na szybko patrze to Amsterdam jest mniejszy powierzchowo od Krakowa mając podobną ilość mieszkańców. Te autostrady to spory ewenement, raczej się już tak nie buduje i tak (mówiłem że w Holandii to raczej lata 70) ale i tak nie do końca, bo nie wiem jak w Krakowie, ale w Polsce też się tak budowało, tylko że te drogi to nie autostrady ani ekspresówki. Chociażby tak na szybko DK2 w
@Nikczemny_Pomidor: to jest właśnie problem większych miast. Wszędzie potrzebne coraz większe arterie komunikacyjne i parkingi. W dużym mieście żeby odwieźć dzieci do szkoły, pojechać do urzędu, potem do sklepu i do pracy, musisz pokonać ze 20 kilometrów. Ja w swojej małej mieścinie odwiedzam te miejsca na niespełna czterokilometrowej drodze do pracy.

W USA nie robi się nawet chodników, bo z założenia wszyscy wiozą dupska samochodami. Wszędzie duże odległości do pokonania. Nie
Pobierz
źródło: comment_1655064633Qttive1sqYHAEeIERhVwvO.jpg
@apoo: W Warszawie metro, tramwaje dzialaja dobrze. Autobusy to natomiast tragedia. #!$%@? ludzmi, spozniaja sie notorycznie, w lato smierdzi, w zime czesto zule nimi smigaja a i stoisz w tym samym korku z samochodami tylko ze dodatkowo ledwo co ruszy to sie juz zatrzymuje na przystanek. Oszalec mozna a bilet wcale nie tani 4.40zl jeden przejazd.
@Niebieski40:
Dodajmy do tego jeszcze fakt, że mają tam horrendalne podatki od zakupu samochodu, przekraczające 100% - kupując samochód, musisz dosłownie oddać państwu więcej niż wyniosła sama wartość zakupu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie żebym miał coś przeciwko dostosowaniu miast bardziej pod jednoślady + komunikację miejską, bo miejsca naprawdę nie wystarczy, jeżeli każdy ma jeździć czterokołową puszką... ale zdecydowanie mam coś przeciwko tak absurdalnie wysokim podatkom. A,
@srututute: Możesz napisać coś więcej? Co się nie podobało?
Muszę przyznać, że najbardziej mnie kusi przyroda (w Holandii też bardzo mi się podoba), rzekomo uprzejmi ludzie oraz duże i tanie domy jednorodzinne, o których w Holandii można tylko pomarzyć - jak nie masz miliona to zostaje ci szeregowiec.
Bo najpierw trzeba zmienić mentalność ludzi odnośnie transportu publicznego, żeby zmieniać sam transport.


@Hatespinner: no chyba raczej na odwrot. Czemu mialbym zmienic srodek transportu jesli w srodku smierdzi, a dojazd do pracy zamiast 20minut zajmowalby mi godzine? Najpierw trzeba zmienic transport by ludzie chcieli z niego skorzystac.
Czemu mialbym zmienic srodek transportu jesli w srodku smierdzi, a dojazd do pracy zamiast 20minut zajmowalby mi godzine?


@mikkeboss: Zajmuje ci godzinę, bo jako naród jesteście zbyt wielkimi zacofańcami, żeby wiedzieć lepiej. xD
tak. wina po stronie ludzi,


@mikkeboss: No, po waszych januszerskich postach widać to zdecydowanie najlepiej. xD
To tak jakby jakiś dzikus w Afryce twierdził, że nie ma sensu inwestować w rozwój internetu, bo rozwożenie listów na taczce jest szybsze od tego łącza w wiosce.
@Hatespinner No tylko gdzie napisałem że nie ma sensu inwestowac w komunikację xD? Uroiles sobie jakieś moje słowa i dorobiles do nich teorie xD niech zbiorkom będzie konkurencyjny dla auta, a coraz mniej jest. W gdansku podwyzki cen biletów, likwidacja biletu jednoprzejazdowego, jak to ma mnie zachęcić?
tak tak, wiesniackie podejscie


@mikkeboss: No tak, wieśniackie. Polecam edukację z zakresu urbanistyki, to może dorośniesz do rozmawiania na te tematy z cywilizowanymi ludźmi.

po co ci ta toyota więc?


@mikkeboss: Jak próbujesz coś wygrzebać, to jeszcze przydałoby się nauczyć czytać. Nie musiałbyś zadawać debilnych pytań. :)