Wpis z mikrobloga

2019-03-27 w tym dniu kupiłem akumulator Jenox Gold 12 V 63 Ah/ 600 A. Wczoraj po raz pierwszy się rozładował do poniżej 10 V (radio grało z 30 minut około) po uruchomieniu od drugiego auta, pozostawiłem aby silnik pracował na wolnych obrotach z godzinę. Dziś do odpalenia auta, to samo, kaput. Czy sens prostować? czy lepiej już kupić nowy? Auto to Ford C-Max 1.8 Benzyna.
Myślałem nad autopartem tym razem, polecacie?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #akumulator #akumulatory #jenox #autopart #ford #cmax #mondeo #focus
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Berkel_88: akumulator śmietnik nie trzyma, a nie coś go rozładowuje. Jak go odłączasz to nie ma żadnego obciążenia i sobie wraca do 12, a byle pierdólka i napięcie w dół.
Kupuj nowy tym razem lepszej firmy. Ja od siebie westa forse polecam. większa zawartość ołowiu solidne trwałe i 3 lata gwarancji. Sam posiadam kupiłem w grudniu 2020r, i złego słowa powiedzieć nie mogę. a robię krótkie odcinki więc mało się
  • Odpowiedz
  • 0
@r5678 i tak chyba zrobi, miałem tym razem kupić Vikinga za 311 zł, sprawdzę tego wersa, może lepie kupić raz a drożej niż tak co 3 lata wymieniać
  • Odpowiedz
Kupuj nowy tym razem lepszej firmy.


@r5678: firma to też trochę loteria aktualnie. Nawet na wagę nie ma co patrzeć, bo ostatecznie to tylko daje jakąś nadzieję, że podziała dłużej. Po tym jak zdechł mi akumulator to wziąłem bottari z carrefoura produkcji jenox. Wziąłem z półki sztukę, która była ledwo co z palety ściągnięta po dostawie od producenta, napięcie 12,8
Będzie mu się 4 rok zbliżał i nic mu nie
  • Odpowiedz
@Berkel_88: Przy nowym akumulatorze sprawdź ładowanie przy większej prędkości obrotowej czy mieści się w normie z serwisówki - czasami regulator potrafi na wolnych pracować jak należy, a wystarczy 4-5k rpm by 17-22v zobaczyć na mierniku

firma to też trochę loteria aktualnie.

@Norskee: Nie w przypadku gdy tą firmy jest Bosch czy inny oemiak, o chińczykach i chińczykach pod polską marką niema co nawet wspominać
  • Odpowiedz
Przy nowym akumulatorze sprawdź ładowanie przy większej prędkości obrotowej czy mieści się w normie z serwisówki - czasami regulator potrafi na wolnych pracować jak należy, a wystarczy 4-5k rpm by 17-22v zobaczyć na mierniku


@mechaniczny_pomidor: no na wolnych obrotach wskazuje mi 13.7 V, ale nie sprawdzałem tak jak piszesz, sprawdzę to.
  • Odpowiedz
  • 0
@r5678 kupiłem Vikinga, który jest w tej samej cenie co Westa i też pordukcji ukraińskiej. Jak przyjdzie sprawdzę napięcie i datę produkcji, sprawdzę też dokładnie napięcie od alternatora i ile amper pobiera na wyłączonym silniku i po wszystkim.
  • Odpowiedz