Wpis z mikrobloga

Wczoraj rozpocząłem przygodę z Unreal Engine 5 ;) Właściwie, to na ten moment, mam tylko jedno pytanie: czy u Was także aplikacja tak bardzo laguje/zamula się? Nawet nie wiem jak to dobrze określić. Wczytanie dowolnego assetu wiąże się z tym, że czekam czasem po 15 minut na jakieś operacje w tle (preparingi).

Tak samo proste operacje boolowskie typu odjęcie obiektu od obiektu. Pusta scena, sześcian, kula, odejmowanie i kilka minut w plecy. Na bank robię coś źle. Nie mam być może jakiegoś komputera z kosmosu, ale i7 ósmej generacji i 16GB ram raczej powinny pchać tego konia na bardzo prostych scenach, a tu dramat.

Macie jakiś pomysł co robię źle? Klikam, że chcę dodać Foliage na Landscape, wybieram jeden krzak, preparing 600 i czekanie 10 minut, a widzę, że na jutubach ludzie to robią w czasie rzeczywistym (°°

#unrealengine #unrealengine5 #grafika3d
  • 9
@MultikontoRumuna: o paniee jakbym siebie czytał przez ostatnie kilka dni. Też rozpocząłem przygodę i to ciągłe czekanie to jakaś bzdura. Trochę pytań o to w necie jest ale zupełnie bez odpowiedzi.
Jedna rzecz, którą udało się doszukać, która toeretycznie działa to zwiększenie priorytetu zadań w Menadżerze zadań dla procesów związanych z UE. Kiedy jest ten Preparing trzeba wtedt priortytet ustawić na wysoki. Powinno to zapamiętać i działać szybciej. Defoultowo ustawiony jest
@Wakacje_na_Trisolaris: jest jak mówisz. I już nawet nie chodzi o te wczytywanie się shaderów, ale o sam interface programu. W momencie gdy UT5 zaczyna obmyślać jak wyciąć obiekt z obiektu to praktycznie zamulane jest całe okno, co w rezultacie niesamowicie spowalnia pracę.

No nic, będę grzebał więc dalej w poszukiwaniu rozwiązania, bo nie wierzę, aby Epic wypuścił takie coś na finał. Pewnie jest jakiś procent komputerów, które - mimo znośnych configów
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MultikontoRumuna: bawiłem się z UE4 na laptopie jakieś 7 lat temu, przy czym robiłem normalne sceny z wieloma shaderami i wieloma obiektami i światłami. Boolean kuli z boxa nie ma prawa trwać długo na dzisiejszym normalnym komputerze, a odpalenie demo sceny 15 min? Coś musi się żreć z UE, jakieś drivery czy coś
@einz: u mnie identyczna sytuacja. Chciałem sobie przetestować UT5, aby sprawdzić, jak mu idzie renderowanie obiektów zewnętrznych, na przykład stworzonych w Blenderze (na razie tak sobie, na pewno nie ma opcji, aby przy średnio skomplikowanych modelach obyło się to bez konkretnej ingerencji w sam model).

A co do wydajności: wystarczy tylko stworzyć sześcian, kulę i przejść na zakładkę Modeling, aby program zaczął zajmować procesor na poziomie 15%. Po minucie spada do