Wpis z mikrobloga

@hekktik: to może inaczej - akurat nie sama decyzja o silniku będzie miała znaczenie, czy ta gra będzie dobra czy #!$%@?, a trochę takie cuda znawców developmentu i silników gier ostatnio czytałem - jak to Unreal Engine jest ograniczony i pogrzebie szanse na dobrą grę.
jak to Unreal Engine jest ograniczony i pogrzebie szanse na dobrą grę.


@kaspe: no ale kto czyta takie #!$%@? i sobie nimi glowe zawraca, patrzac na to ze UE to totalna topka silnikow graficznych na swiecie
@Amenotejiikara: obejrzyj sobie walkę w 4 minucie materiału który załączyłem i daj znać, czy to jest Twoim zdaniem na pewno prerenderowany filmik. Ciekawe też czemu Echoes of the End stawia na tym silniku na dialogi Real-Time podczas rozgrywki a nie tylko w cutscenkach i jednocześnie powstaje na nim teraz kilka RPGów.
@Amenotejiikara: zgadnij co. mam kompletnie w dupie zdanie randoma z netu ktory na portalu z obrazkami robi notki pod userami xddd nawet nie pamietam twego nicka i jutro tez o nim nie bede pamietal, a ty dalej bedziesz starannie notki dopisywal pod userami a pozniej i tak klikasz "pokaz komentarz" xdd

a wszystko przez to ze klepiesz jakies farmazony zaslyszane hgw gdzie bez podania zrodla
UE5 jest ograniczone jeśli chodzi o kwestie dialogowe,


@Amenotejiikara: wtf, jako amatorski game-dev z kontaktami w branży powiem ci szczerze że ten ekspert #!$%@? warty chyba xD
kwestie dialogowe i tak są pisanie od zera, w sensie:
[Zmienne Fabularne] -> [Zmienne Questowe] -> [Zmienne w konkretnej rozmowie]
wybranie odpowiedniego tekstu to w sumie odpalenie skryptu który ustawia nam kamere w odpowiednim miejscu, odpala animacje postaci, i odpala dźwięk przestrzenny, tyle
to
@kaspe:
Przekopiuje jeden z komentarzy który celnie punktuje wady i zalety i zalety silnika. Niestety, Red Engine był naprawdę dobrym silnikiem do tworzenia tego typu gier a jedyny problem polegał na tym, ze zarząd pozwolił odejść ludziom którzy byli za niego odpowiedzialni
https://www.wykop.pl/link/6576293/#comment-103823061

- narzędzia umożliwiają kilkuset osobom tworzenia jednocześnie świata (mapy), narracji do niego (dialogów), questów - Unreal dysponuje tylko bardzo prymitywną wersją tego praktycznie gwarantując, że większy zespół ludzi
@LuxEtClamabunt: no właśnie do tego typu komentarzy nawiązuję pokazując ten gameplay. Obecnie na UE5 jest kilka RPGów z otwartym światem w developmencie - w tym również wielowątkowe MMORPG. Jest tez narracyjny Hellblade II czy Echoes of the End. Jeśli ta gra będzie miała płytką narrację to zapewniam Cię, że nie przez silnik, a nieudolność CD Projekt. I myślę, że wszyscy się o tym przekonają jak wyjdzie trochę zapowiedzianych gier. Epic ewidentnie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kaspe: a propos skomplikowania fabularnego to oprócz Mass Effecta ciężko współcześnie znaleźć coś bardziej wielowątkowego

No i to raczej spadek jakości u producentów gier, bo poprzeczka nie jest moim zdaniem zawieszona wcale wysoko
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kaspe: @LMLOGID: @hekktik: jeżeli rzeczywiście większość developerów odeszła to jeśli nowi mają do wyboru:
- uczyć się wewnętrznego silnika firmy, do którego pewnie nie ma dobrej dokumentacji, jest przystosowany do konkretnych gier które robili, po zwolnieniu się nie móc wykorzystać nabytej wiedzy (bo wiadomo że nikt inny niż użyje ich silnika),
- korzystać z silnika, który się już zna lub uczyć się silnika, który jest standardem w branży, na