Wpis z mikrobloga

W 2017 roku dogorywająca Lancia ostatecznie zniknęła z europejskiego rynku i nikt za bardzo nie rozpaczał nad jej losem. Od dłuższego czasu sprzedawała jedynie zrebrandowane Chryslery (Voyager, Thema) lub Fiaty (Delta, Ypsilon), bez żadnego pomysłu na dalszy rozwój.

Koncern Fiata w tamtym czasie podzielił swoje marki następująco:
- segment luksusowy: Maserati
- segment sportowy: Alfa Romeo
- segment codzienny: Fiat
dla Lancii miejsca zabrakło i musiała zniknąć, przetrwała jedynie we Włoszech w postaci Ypsilona, którego koncern trzyma dla ludzi z sentymentem do dawnych dni chwały i sprzedaje po dziś dzień.

Ze schyłkowego okresu marki, w Polsce nigdy nie oferowano Chryslera 200 przebranego w strój Lancii Flavii. Był to kabriolet przeznaczony do powolnego cruisingu, gdyż wyposażony został w usypiający benzynowy silnik wolnossący 2.4 170 KM, 0-100 km/h w 10,8 sekund. Oferowany był w Niemczech, ale tam nie sprzedawał się za dobrze, bowiem w 2013 kosztował około 37 tys euro, a to dużo pieniędzy. Po dwóch latach, w 2014 roku zniknął z oferty.

Na OLXie nie ma żadnej sztuki, na mobile.de 14 ogłoszeń, za egzemplarz w dobrym stanie trzeba wyłożyć około 12 000 euro.

#rzetelnafura - nadaje w 2022!
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #lancia #forzaitalia
DerMirker - W 2017 roku dogorywająca Lancia ostatecznie zniknęła z europejskiego rynk...

źródło: comment_1642149013Owzni06UHMYTUeNJF318PH.jpg

Pobierz
  • 31
@DerMirker:
Akurat Lancia ma podobno niedługo dostać kilka nowych modeli. I mimo wszystko sam ponad 10-letni Ypsilon się sprzedaje lepiej niż wszystkie Alfy Romeo razem wzięte xD

@PiotrFr:
Grozi, General Motors które utrzymywało taki model od dawna musiało zlikwidować Oldsmobila i Pontiaca. O ile likwidację Oldsmobila rozumiem (choć szkoda, bo to była najstarsza amerykańska marka samochodów) bo zajmował dokładnie ten sam segment co Buick i jedna z tych marek siłą
@Fennrir:

Bardziej widzę problem z Alfą i Maserati bo zajmują ten sam segment xD

Niby tak ale no końca. Maserati jest ekskluzywne a Alfa bardziej popularna. Samo sportowo luksusowe nie znaczy, że są w tym samym segmencie. VAG ma Porsche, Lamborghini, Bentleya i audi. Jedne są sportowe, drugie luksusowe a jednak każde dla innego klienta
@DerMirker:
W samych Włoszech vs. Alf w całej Europie xD

VAG ma Porsche, Lamborghini, Bentleya i audi. Jedne są sportowe, drugie luksusowe a jednak każde dla innego klienta

@PiotrFr:
To nie są te same segmenty, Audi to jest przeciętna marka premium, Porsche marka sportowo-premium, Lamborghini marka ściśle sportowa (jeszcze jest Bugatti, ale to już w ogóle produkują hipersamochody osiągające +400km/h, zatem też nie jest to konkurencja dla Lamborghini, zresztą to
@Fennrir: Odkąd nie ma Mito i Giulietty, Alfa oferuje jedynie Giulię i Stelvio, a to wyższy segment. Jestem w stanie uwierzyć, że miejskiego małego wozidła sprzedało się więcej w zeszłym roku.
@Fennrir:

To nie są te same segmenty, Audi to jest przeciętna marka premium, Porsche marka sportowo-premium, Lamborghini marka ściśle sportowa

To nie są te same segmenty ale Alfa i Maserati to są te same wg ciebie?

Alfę kupisz za 30k€ a Maserati startuje od 80k. Może jednak to nie jest ten sam segment i ten sam klient
@Fennrir: @DerMirker: tylko teraz jest Stellantis i to już tez nie jest takie proste. Z Fiatem konkurować ma Opel, Peugeot i Citroen przebąkują o ponownych modelach premium w stylu dawnego C6/ 607. No będzie to ciekawe. A VAG podjął już działania ze Skodą kanibalizującą VW obijając jej dostęp do wyposażenia i silników w Octavii i Fabii żeby nie konkurowały z Jettą i Golfem jak i Superb też już nie jest
@Mirkosoft no jest halo. nigdzie tego nie neguję. Pozbyć to w sumie zbyt duże słowo. 52% ma Rimac, Vag ma resztę. Deal jest taki, że VAG dostarcza technologie bezpieczeństwa, materiały, a Rimac ogarnia całą technologię drivetrain.
zrebrandowane Fiaty (Delta, Ypsilon


@DerMirker: jeżeli jechałeś kiedyś którymkolwiek z tych samochodów to wiesz ze to znacznie więcej niż "rebranding"

delta i bravo (i gulietta i croma i stilo) mają wspólne podzespoły ale to zupełnie rózne samochody nie tylko ze wzgledu na wygląd ale też na rozmiary, miejsce w srodku czy wyposażenie. Nawet pyta podłogowa jest zmodyfikowana i ma inny rozstaw kół. Modele chryslera to był rebranding z minimalnymi zmianami
W 2017 roku dogorywająca Lancia ostatecznie zniknęła z europejskiego rynku


Ty, ale Lancia nie zniknęła z europejskiego rynku. Nadal jest we Włoszech