Wpis z mikrobloga

Czy jakiś mirek z #mechanikasamochodowa może na szybko zidentyfikować problem? Bo mechanicznie to jestem debilem, ale też jestem studentem i nie stać mnie na warsztat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pacjent to Corsa z 96r.
Pewnego dnia stwierdziła że zdechnie i nie odpali, rozrusznik kręci. Pompa paliwa podłączona na krótko do akumulatora działa. Próbnikiem sprawdzam, przy rozruchu jest 1V na pompie - stanowczo za mało. Więc co sie mogło odjaniepawlić że napięcie mi ucieka? Sprawdziłem i wymieniłem przekaźnik, ale nic sie nie zmieniło ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#pytanie #mechanika
  • 4
  • Odpowiedz
@Jednorybek: Mierzyłeś między obydwoma kablami zasilającymi pompę? Bo jeśli tak to sprawdź też plus z masą gdzieś na nadwoziu bo może masa dla pompy nie łączy.
A jeśli masa jest to problem z plusem to może być masa rzeczy
- przetarty/przegryziony/przepalony kabel gdzieś pod drodze
- niełączące złącze na linii zasilania pompy (możliwe że jest przynajmniej 3, pierwsze na wyjściu ze skrzynki bezpieczników, drugie może być gdzieś po drodze a
  • Odpowiedz
@biskup2k: Przy pompie mam 4 kabelki, jak odpiąłem bezpiecznik to 0.0 było na pierwszym od lewej (to jest chyba masa) i 1. - rozumiem że to jest zasilanie od pompy? (nei moge znaleźć dokumentacji z oznaczeniem tego złącza)

ten czwarty to jest chyba od pływaka, na nim normalnie 8V przy rozruchu

Czyli w sumie, od zasilacza do pompy, powinienem sprawdzić wszystkie złącza i napiecia na kablach i poszukać gdzie wyrzuca mi takie niskie napiecie - odłączając uprzednio dalsze
Jednorybek - @biskup2k: Przy pompie mam 4 kabelki, jak odpiąłem bezpiecznik to 0.0 by...

źródło: comment_16353537573qUNjK27ZjA88NrZzVOZlK.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Jednorybek: Sprawdzałeś to napięcie przy kręceniu rozrusznikiem? Bo pompka nie pracuje cały czas na włączonym zapłonie.
Jak tak, to dalej sprawdź na bezpieczniku pompki czy też masz takie napięcie.
  • Odpowiedz