@Kotouak: W turbobenzynach* niema czego studzić, temperatura spada diametralnie od razu po spadku obciążenia, a zakladając że na podjeździe i drodze lokalnej nie korzystasz z więcej niż 1-10% mocy to jeden #!$%@?. (Nawet na Mop czas potrzebny do schłodzenia to 24s - z zegarkiem w ręku ( ͡°͜ʖ͡°)) Nie mówię już o autach z turbo przystosowanym do start stopu/hybryd. *Sprawdzone na 2,0 i 3,7l
@mechaniczny_pomidor: ja po trasie profilaktyczne studzę. Pół minuty - minuta. Nawet w ASO usłyszałem, że to wskazane. Ale zgodzę się, że po przejechaniu 10km do marketu nie ma czego studzić ( ͡°͜ʖ͡°)
Przecież wy tam nic nie studzicie. Tak się tylko mówi. Chodzi o to, żeby wirnik spowolnił do minimalnych obrotów. Jakbyście grzali na 7k obrotów i od razu gasili silnik to wirnik kręciłby się na sucho, bo nie dostawałby oleju i zacząłby się przycierać. To jest właśnie to mityczne " studzenie" turbiny.
@Wygryw_pospolity: Nie tylko, w dawnych czasach gdy turbiny były chlodzone tylko olejem, takie wyłącznie powodowało "zagotowanie" oleju i odłożenie nagaru w magistrali turbiny.
@PortalZeSmiesznymiObrazkami: Ci sami co studzą turbinę wsiadają rano do auta, olej ma 10C (albo i -10) i #!$%@? ze skrzyżowania, zanim olej się nagrzeje do temperatur pracy. A potem płacz, że turbina do regeneracji...
@gregor40: Nie #!$%@? głupot, same BMW to zaleca w swoich hybrydach plugin, gdzie bez względu na temp płynu/oleju, potrafi uruchomić silnik benzynowy odrazu na 5k obrotów po dodaniu gazu ( ͡°͜ʖ͡°)
Przecież wy tam nic nie studzicie. Tak się tylko mówi.
@Wygryw_pospolity: Polecam przyjrzeć się budowie układu chłodzenia i jednocześnie samrowania, gdzie jeszcze w większości rozwiązań nie ma podtrzymania chłodzenia po wyłączeniu silnika. Zastanów się co się dzieje gdy po nagrzaniu ponadnormatywnym turbiny zamykasz w niej przepływ mediów chłodzących oleju, wody oraz spalin i powietrza. Druga sprawa to bezwładność wirnika, po wyłączeniu silnika zanim turbina straci smarowanie już dawno zatrzyma się (zwolni
Nie mówię już o autach z turbo przystosowanym do start stopu/hybryd.
*Sprawdzone na 2,0 i 3,7l
Nawet w ASO usłyszałem, że to wskazane.
Ale zgodzę się, że po przejechaniu 10km do marketu nie ma czego studzić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja to zanim bramę otworze to juz ostygnie samo, chociaż i tak nie ma z czego
@Kotouak
@69jar69
@PortalZeSmiesznymiObrazkami
@mechaniczny_pomidor
@Wygryw_pospolity: Polecam przyjrzeć się budowie układu chłodzenia i jednocześnie samrowania, gdzie jeszcze w większości rozwiązań nie ma podtrzymania chłodzenia po wyłączeniu silnika.
Zastanów się co się dzieje gdy po nagrzaniu ponadnormatywnym turbiny zamykasz w niej przepływ mediów chłodzących oleju, wody oraz spalin i powietrza.
Druga sprawa to bezwładność wirnika, po wyłączeniu silnika zanim turbina straci smarowanie już dawno zatrzyma się (zwolni
https://www.google.com/amp/s/autokult.pl/36060,gaszenie-silnika-po-intensywnej-jezdzie%3famp=1