Wpis z mikrobloga

W oczekiwaniu na potężnego pacza 1.3 wracam do dyskusji o wall runingu i jego absencji.

Osobiście samego biegania po ścianach mi nie brakuje i podzielam zdanie Pawła Sasko, że byłoby to problematyczne i trzeba by było wszystkie ściany specjalnie projektować. Trzeba by było usuwać wszelkie wystające elementy jak balkony czy klimatyzatory żeby nie zakłócać płynnego poruszania się. Lokacje wyglądały by sterylnie.

Mi jednak za to brakuje jednak samej możliwości "wczepiania" się w ścianę ostrzami. Przy pomocy podwójnego skoku byłoby to świetne rozwiązanie, identyczne jak na tym filmiku z 2018 roku. Skaczemy z ukrycia ponad grupkę wrogów. Rozpraszamy ich uwagę/blokujemy broń/oślepiamy quick hackami i cyk, zeskakujemy z góry przy pomocy perku na atak z góry i szybko szlachtujemy pozostałych. Fajne i wykorzystujące całą gamę rzeczy dostępnych w grze.

Idąc dalej - można by było skakać od ściany do ściany jak żaba, coś jak teleport w dishonored - włączamy interfejs skoko-wczepienia się i podświetla nam na ekranie dostępne miejsca do skoku, coś jak projektowana trajektoria rzutu granatem - to też już jest w grze. W ten sposób możemy omijać problematyczne miejsca jak klimatyzatory czy inne wizualne elementy lokacji, gracz może sprawnie się przemieszczać, ale z drugiej strony nie jest zbyt szybkie, bo gracz musi każdy skok ręcznie celować. Przy odpowiednich modyfikacjach wszczepów (np. cichy silniik do podwójnego skoku) dawałoby to możliwość ominięcia skupisk wroga dla gracza preferującego ciche przemieszczanie się.

Osobiście nie widzę większych wad takiego rozwiązania. Jedyne co, że nie we wszystkich lokacjach da się to wykorzystać, ale i tak spora część była projektowana pod wall running, bo jest dostatecznie wysoka (tak jak na tym filmiku). Po to też jest specjalny perk z atakiem z wysoka, który obecnie jest mało przydatny.

Szkoda, że nie pomyślano nad takim rozwiązaniem.

#cyberpunk2077 #gruparatowaniatagu
pablo397 - W oczekiwaniu na potężnego pacza 1.3 wracam do dyskusji o wall runingu i j...
  • 11
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@pablo397: możliwe że było by problemem zaimplementowanie chodzenia po ścianach ale wystarczyło by dać limit np 2 sekund czy coś w tym stylu aby odbić sie od ściany, poza tym w grze już jest podwójny ulepszony skok który daje nam możliwość dotarcia do niedostępnych miejsc, wbrew pozorom gra ma dobrze wykonane kolizje z mapą bo rzadko wypadłem poza mapę
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pablo397: jak grałeś w Dying light to był perk umożliwiający chodzenia po ścianach przez chwilę oczywiście to gra parkoor, i mapa byla dostosowana do rozgrywki, ale jak wspomniałem wystarczyło dac limit do 2-3 sekund i myślę że nie psuło by to gry
Mi jednak za to brakuje jednak samej możliwości "wczepiania" się w ścianę ostrzami.


@pablo397: o wlasnie - jako takie uxupelnienie walki byłoby super - odbijasz się podwójnym skokiem, wbijasz w ścianę - wspinasz kawalek i myk z góry na przeciwników. Nikt nie każe wspinać się na dachy budynków jak w assasynie.
@PonuryKosiarz: wbicie z góry w stojącą grupę przeciwników i siekanie ich w spowolnionym czasie zanim zdążą zareagować - miazga. Teraz nie masz chyba możliwości dostania się niepostrzeżenie w grupkę wrogów jeśli nie ma nad nimi jakiegoś specjalnie umieszczonego tarasu czy dachu
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@pablo397: myślę że problem skradanki w cyberpunku jest idealny wzrok i wallhack AI, zabijam za pomocą hackowania oddalonych o kilometr przeciwników a oni orientują się w sekudne z jakiej pozycji hakuje, również jak próbowałem zwykłych zabójstw po cichu było ciężko bez perkow z ów powodu
@pablo397: Swoją drogą, skoro powstał filmik, który zamieściłeś, reprezentujący prawdziwy gameplay, a nie "cinematic" to przez jakiś czas od samego początku (nawet po przerobieniu gry z TPP na FPP) ta mechanika wspinania się musiała istnieć i jakoś działać. Ciekawe na jakim etapie się to zmieniło - prowadzi to do wniosku, że Night City musiało być pierw zaprojektowane pod bieganie po ścianach, więc może wszystkie dodatkowe ozdoby, tj. rury, klimatyzatory, balkony (a