Wpis z mikrobloga

@pmub: no już bez przesady, 3 lata temu jak grałem to srednio wychodziło te 40 minut na mecz, chyba ze sie pozmieniało. No ale 60 minutowy mecz to pewnie nadal jest wyjątek jak jest spectr carry albo grasz przeciwko techisowi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PiersiowkaPelnaZiol: no to o to mi chodziło przecież, z kolegami to ja mogę na discordzie pogadać, a nie w grze xD

Kurła, boję się że w Valorancie tak kiedyś zrobią, a to chore by było. Tym bardziej, że powyżej którejś rangi pozostaje już tylko gra solo...
bo to jest tak, dla gracza doty lol to moba jak kazda inna, dla gracza lola dota to piekło na ziemi. jest dużo szybsza, mniej przejrzysta i dużo dużo trudniejsza


@jebluschytrus: ogólnie to Dota 2 dawno temu było dużo szybsza, teraz jest o wiele wolniejsza. Jeśli chodzi o przejrzystość to kwestia przyzwyczajenia. Prawdą jest, że Dota 2 ma mnóstwo nieintuicyjnych mechanik, które musisz poznać, ale w w 99% przypadkach jak je
@kaarp widać że nie wiesz o czym mówisz xd lol to normicka gra dla casuali I stawianie znaku zapytania pomiędzy wymagająca dota to wyższy poziom fikolka intelektualnego
@jebluschytrus: mimo wszystko, tak Dota jest trudniejsza ale jeżeli ma się ogarnięte macro i generalnie ogarania się takie podstawy jak poruszanie postaci (które w Docie faktycznie jest trudniejsze) to nie ma aż takich kosmicznych różnic.

Ale tempo rozgrywki to faktycznie, kumpla mam który sobie normalnie browary popija przy liniowaniu w LoLu ale w Docie to możesz od razu iść pod wieże i feedować jak ktoś tak zamierza grać xd

@kaarp:
@Ataxia: Ja gram w Dotę i jestem casualem, boli cię to? xD

Mi LoL nie podszedł ale samo skomplikowanie gry to nie jest wyznacznik czegoś ciekawego. Szachy też pewnie ssą pałę bo na rynku jest od cholery gier planszowych ze znacznie bardziej skomplikowanymi mechanikami? xd
Kiedy Dota była szybsza?


@DiscoKhan: nie chodzi o to, że są krótsze mecze tylko o to, że non stop się coś działo, można było wysnowballować zrobić w 15 minucie deathballa na midzie i każdy teamfight trwał 5 sekund. Wtedy moi znajomi z LoLa właśnie mówili, że Dota jest dla nich za szybko bo nie widzą co się dzieje, postaci się teleportują i wybuchają. W LoLu w tamtych czasach to cały early
@Ataxia: Ja gram w Dotę i jestem casualem, boli cię to? xD


@DiscoKhan tak, daje #!$%@? o random wypoka xd

Mi LoL nie podszedł ale samo skomplikowanie gry to nie jest wyznacznik czegoś ciekawego. Szachy też pewnie ssą pałę bo na rynku jest od cholery gier planszowych ze znacznie bardziej skomplikowanymi mechanikami?


Ok, dzięki za bezsensowne porównanie ale nie rób więcej
@kaarp: Ale same liniowanie wymaga więcej akcji a i dalej są walki które trwają prawie dwie sekundy. Tylko ludzie rzadziej robią tak ryzykowne buildy, nie tyle gra się zmieniła co sami gracze i za często nie zobaczysz Kunkki z dwoma Daedalusami czy coś w ten deseń.

Pango gram na midzie jako glass cannon i jak się chcę to można chociaż pewnie nie jak się ma jakieś 5k MMR ;)
widać że nie wiesz o czym mówisz xd lol to normicka gra dla casuali I stawianie znaku zapytania pomiędzy wymagająca dota to wyższy poziom fikolka intelektualnego


@Ataxia: stawiam znak zapytania? Chodzi o znak równości? Nie mówią, że Dota 2 jest tak samo trudna jak LoL tylko, że jest trudna inaczej, ale jeżeli po drugiej stronie też siedzą ludzie, istnieje matchamking i tych ludzi jest wystarczająco dużo to zawsze szeroko rozumiana "trudność"
@kaarp: Na linii? Grałem i wonbo combo gdzie jak kogoś złapalismy to pękał momentalnie. Ale poza tym to harass jak najbardziej istniał, orzy czym ja grałem na poziomie Platyny nie wiem jak to wygląda jak ktoś powqżnie gra.

Tylko widzisz w Docie teraz ludzie mają więcej regena niż w LoLu i go sobie jeszcze kurierem dosyłają.

Właśnie większość tego co piszesz odnosi się i do Doty, skillami może nie rzucasz jak
stawiam znak zapytania? Chodzi o znak równości? Nie mówią, że Dota 2 jest tak samo trudna jak LoL tylko, że jest trudna inaczej, ale jeżeli po drugiej stronie też siedzą ludzie, istnieje matchamking i tych ludzi jest wystarczająco dużo to zawsze szeroko rozumiana "trudność" będzie dążyła do tego samego poziomu w cokolwiek byś nie grał dlatego, że nie wygrywasz tak na prawdę z grą tylko z człowiekiem.


@kaarp: Tak, ale nie.
Na linii? Grałem i wonbo combo gdzie jak kogoś złapalismy to pękał momentalnie. Ale poza tym to harass jak najbardziej istniał, orzy czym ja grałem na poziomie Platyny nie wiem jak to wygląda jak ktoś powqżnie gra.


@DiscoKhan: Ja mówię o czasach kiedy jeszcze nie było czegoś takiego jak Platyna albo jak już była to była prawie top rangą i tylko pare procent ludzi ją miało.

Tylko widzisz w Docie teraz
@kaarp: Nie bardzo rozumiem ten zarzut co do Voida i Enigmy. Nie lubię też takich długich cooldownów to nimi nie gram i tyle. Poza jakomiś 3 charami to w ogóle tak nie wygląda. I osobiście bardzo lubię to jak bardzo postaci w Docie się między sobą różnią.

Nie wiem kiedy grałeś w Dotę ale poważnie teraz każdy ma kuriera. Porządny harass to -x golda za tangosy i salva i nic więcej.
@DiscoKhan: Wiadomo, manta dodge, bkb, eule i w ogóle wszelkie comba są mordercze, bo gdy masz kilka aktywnych przedmiotów i wiesz, że jedna pomyłka do stunlock i śmierć, to trzeba się trochę sprężać, ale nie musisz napierniczać tymi łapami cały czas jak seba na metafecie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie bardzo rozumiem ten zarzut co do Voida i Enigmy

@DiscoKhan: ja za to nie bardzo rozumiem o jaki zarzut ci chodzi. Masz prawo lubić co chcesz.

Nie wiem kiedy grałeś w Dotę ale poważnie teraz każdy ma kuriera. Porządny harass to -x golda za tangosy i salva i nic więcej. Spowolnienie czyjejś farmy i to tyle. Jak jest głupi to się spłoszy jak nie to przyjmie harass na klatę i
LoLu takich testów na szybkość reakcji nie widziałem.


@DiscoKhan: To racja, większość rzeczy jest "telegrafowana" wyraźnie. Bawi mnie, gdy noobki płaczą i skarżą się na Event Horizon Veigara, choć teraz trzeba być upośledzonym, by w niego wejść, a kiedyś miał 0.25 sec point cast i 0 ostrzeżenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Akurat wtedy jeszcze dało się nim outplayować hipermobilnych assassinów, stare, dobre czasy.
Nadal się da, zobacz typka veigarv2


@Hyaate: W starciu Veigar z powiedzmy 500h doświadczenia kontra mobilna postać z 500h doświadczenia nie masz większych szans w okolicznościach, w których kiedyś miałeś uczciwe 50/50.
Oczywiście nie mówię, że postać jest słaba, w końcu wciąż ma najpotężniejsze CC w grze, ale zmienili styl gry - teraz po prostu musisz stwarzać inne okoliczności, by wygrać, a ja bardzo nie lubię dysproporcji tego typu, chodzi mi
@Hyaate: O kurdę, sprawdzam właśnie czy czegoś nie zmienili i widzę, że cofnęli większość nerfów, nice! Przede wszystkim ult cd 60 sekund, w końcu! W DOTA Finger of Death ma 20s na trzecim poziomie, a tutaj raz odpalisz i czekasz na następną grę w lategame XD

Chociaż teraz chyba CDR może wyjść ponad 40%? Potestowałbym, ale od ostatniego razu dodali znowu kilka postaci i nie chce mi się tego wszystkiego ogarniać
@kaarp: W twojej sytuacji Void powinien po prostu kupić MoMa i iść do jungli. Dlatego pos 1 nie lubię grać, bo tak najczęściej kończy się nimi liniowanie, offlane przegania go do lasu i na zabawę będzie dopiero czas xD
@NoMercyIncluded: CDr leci teraz bez capa, ograniczają cię tylko cyferki z Itemow które są zdatne na dana postać. A veigar jest po prostu skalujaca się postacią która niestety, ale będzie dostawała #!$%@? od asasynów na midzie. Można ratować się dobrym wave managmentem i pozycja, a później veigar spamuje spellami jak na urfie i jest bestia XD