Wpis z mikrobloga

Uwaga, uwaga, rozpoczynamy tydzień od samego gęstego;)

Po pierwsze, Mary, znana szerzej jako "Dziewczyna z Boca Chica" (@BocaChicaGal na Twitterze) otrzymała informację o ewakuacji związanej ze static fire SN10 na dziś.

To oznacza, że prawdopodobnie #spacex zdecydował się na pominięcie testów kriogenicznych, uznając, że nie są już one potrzebne i konstrukcja Starshipa jest OK (alternatywnie, zamierzają zrobić je z samego rana i przejść od razu do odpaleń).

Oznacza to też, że lot SN10 może odbyć się nawet w tym tygodniu (jest okno środa-piątek). SN11 jest na ukończeniu, więc zespół w Boca nie ma czasu do stracenia.

____________________________

Po drugie, Elon podzielił się w tweecie priorytetami odnośnie rozwoju Starshipa. Są to:

1. Wieża startowa do umieszczenia Starshipa na SuperHeavy

2. Wyprodukowanie Raptorów w liczbie pozwalającej na lot orbitalny (
booster_ + Starship)

3. Redukcja masy całego systemu (stąd trwające obecnie próby zbiornika SN7.2, wykonanego z 1 mm cieńszej stali)

Jak widać, na liście TOP3 priorytetów Muska nie znalazło się nic związanego z lądowaniem czy wejściem w atmosferę (osłona termiczna) – **to jasny sygnał, że SpaceX zamierza realizować misje cargo niezależnie od tego, czy Starship będzie lądował w sposób niezawodny.** Ma to oczywiście sens, ponieważ Starship wyniesie wielokrotnie więcej satelitów Starlink niż Falcon, a to Starlink (nie Dragon czy inne misje Falcona) będzie niedługo głównym źródłem dochodu SpaceX, dzięki któremu sfinansowana zostanie fabryka Starshipów. Przypomnijmy, że celem jest produkcja 100 statków rocznie i kilka startów dziennie. Tylko w ten sposób da się wynieść na Marsa 1 megatonę ładunku, co jest potrzebne dla uczynienia kolonii samowystarczalnej i niezależnej od Ziemi.

____________________________
Obserwuj tag #texasbocachica dla rzetelnych informacji o programie Starship, moich spekulacji technicznych oraz najświeższych wiadomości z Boca Chica – miejsca powstawania statku Starship i przyszłego "terminalu Ziemia-Mars"._
texas-holdem - Uwaga, uwaga, rozpoczynamy tydzień od samego gęstego;)

Po pierwsze,...

źródło: comment_1612775293qoR8CNwGjnbhMy87ObPpol.jpg

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
w sensie Mary nie dostała kartki z ewakuacją, tylko z ostrzeżeniem o potencjalnym teście.


@Gertrudamus: Dostała standardową prośbę o tymczasowe "vacating yourself" z domu – nie brzmi to jak ewakuacja dla Ciebie?;)
  • Odpowiedz
tak się zastanawiam co sądzą o tym ludzi tam mieszkający


@Niebadzlosiem: Wszyscy trzej nie mają nic przeciwko;) Mogli sprzedać domy i nie sprzedali. SpaceX wykupił prawie wszystkie (proponowali ludziom nawet 3x wartość rynkową), cała ta wioska to teraz pracownicy.
  • Odpowiedz
Jak widać, na liście TOP3 priorytetów Muska nie znalazło się nic związanego z lądowaniem czy wejściem w atmosferę (osłona termiczna) – to jasny sygnał, że SpaceX zamierza realizować misje cargo niezależnie od tego, czy Starship będzie lądował w sposób niezawodny.


@texas-holdem: what an outstanding move ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@Atalas: nie, nie, samego zbiornika. Zmiana grubości stali z 4mm na 3mm w zbiorniku, zmieni masę całego statku o w/w 5-10%. W koncu zbiorniki to nie wszystko :)
  • Odpowiedz
@shdw: przecież to jest niemożliwe. Jeżeli grubość zbiornika zmienisz o 25%, to masa zbiornika, uwzględniając spawy i osprzęt zmieni się o okolice 20% właśnie. To nie może aż tak wpłynąć na masę całego statku, zbiornik by musiał mieć połowę masy całej rakiety xD
  • Odpowiedz
dodatkowe ~5-10% masy końcowej statku, znalazłem :)


@shdw: 5% masy startowej to ogromna ilość paliwa. Trzeba pamiętać że masa startowa przekłada się także na niezbędne paliwo, a paliwo też zwiększa masę startową.
  • Odpowiedz