Wpis z mikrobloga

#programowanie #programista15k #cpp Hej, mam taki problem: Chce mieć tablicę tekstur.. ale musze robić w C,
nie uzywam np. vector, czyli chce mieć dostęp do swojej tekstury w taki sposób:

ListaTekstur[10].pixel[3456]
Ten kod działa, mam dostep tak jak chcę:
https://paste.ofcode.org/7AEYqKLGFtCXdkG2u86gYb

Ale gdy już ubieram w funkcję, nie mam dostepu i wywala:
https://paste.ofcode.org/pgPWWdYUkmbJW7FT8AfmvC

z góry dzięki.. :D
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Na poczatek taka porada, zeby sie nie gubic, wskazniki, ktore chcesz traktowac jak tablice zdefiniuj sobie przez typedef, bedzie latwiej.
  • Odpowiedz
@ZawzietyRobaczek: zamiast unsigned int daj uint32_t. int mozemiec rozna bitowosc, w zaleznosci od ustawien i platformy. Potrzebne z tego co pamietam dolaczenie stdint.h
I jeszcze jedno - naucz sie zwalniac przydzielona pamiec. Czasami moze miec to znaczenie.
  • Odpowiedz
@Kaczus2B: tak, tak.. tzn. docelowo mam własne typedef-y - bo tak, chce to przerzucić na Amigę potem wiec w razie czego musze miec kontrole nad typami zwłaszcza, że byc moze bede musal zrobić sobie fixed point dla optymalizacji, ogólnie bawie się w takie coś (raycaster - wydajna metoda generowania grafiki 2.5D - for fun)
ZawzietyRobaczek - @Kaczus2B: tak, tak.. tzn. docelowo mam własne typedef-y - bo tak,...
  • Odpowiedz
@ZawzietyRobaczek: Jak chcesz na amige, to rysowanie musi byc po staremu, czyli bitplanami, inaczej jest wolno....Albo skorzystac z ktorej procedury c2p. Jesli ma byc na amige bez koprocesora, to fakt fixed point moze byc szybsze.

No i jesli na Amige, to zwalnianie pamieci to koniecznosc. Warto tu pomyslec o wykorzystaniu systemowego mechanizmu memory pool do alokacji i zwalniania pamieci.
  • Odpowiedz
@Kaczus2B: nie, nie.. ja robie z myślą o takich "nowoczesnych" kartach turbo które się ostatnio pojawiają z RTG, np V1200 68080 z RTG lub polski Warp1260, czyli omija się CHIP RAM i układy natywne i korzysta z trybu np. 24bpp, 32bpp itp
i z czystej ciekawości chciałem choć cześć kodu przeportować i zobaczyć ile wyciśnie chociaż przy 320x240, np. wolfy, doomy, quaki, duki to całkiem przyzwoicie smigają, ostatnio nawet Diablo
  • Odpowiedz