Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
@bobek: w tych 30 mln zł było kilka programów, m.in. multiplayer, automatyczny system animacji twarzy i właśnie system wspomagania projektowania żywego miasta. Gdzie przez żywe miasto można np. rozumieć że silnik gry generuje ogromne zróżnicowanie w wyglądzie noc - nigdzie nie piszę wprost że to mają być inteligentni npc...
  • Odpowiedz
@zgredinho: @bobek @pablo397 To pieniądze unijne (wyszukiwarka jest taka super, że pokazuje też innych beneficjentów) https://mapadotacji.gov.pl/projekty/?search-s=&search-voivodeship=all&search-county=&search-fund=&search-program=&search-number-name-activity=&search-beneficiary=CD+PROJEKT+S.A.&search-title-of-project=&search-theme=&search-years=

W przypadku Cyberpunk i AI, chodziłoby chyba przede wszystkim o ten projekt?

City Creation - kompleksowa technologia służąca do kreacji "żywego", grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@zgredinho: tym bardziej, że nikt nie powiedział że to jest dofinansowanie na grę tylko na stworzenie narzędzia. Może ten program działa i robi automatycznych npc, tylko że redzi nie użyli ich w grze, bo konsole mają za mała moc do ich obsłużenia??
  • Odpowiedz
  • 2
@Vetinari: I tu o definicji „żywości” można porozmawiać. Chyba wiesz ze mam na mysli mówiąc żyjące miasto wiec nie będę się rozpisywał, kartonowe zdjęcia celebrytów w skali 1:1 tez daja wrażenie żywości.
  • Odpowiedz
@bobek Większość tych opinii a wykopie piszą ludzie którzy nie grali w grę. A NPC może nawet nie być żeby miasto miało klimat, wiec to nie jest jakaś super definicja.
  • Odpowiedz
@bobek No tak, ale wiesz że w tej grze są NPC z misji, NPC sklepów, NPC przeciwników i NPC przechodniów? O tylko przechodnie mają skopany AI i tylko kiedy ich atakujesz? Czego w ogóle się nie robi w trakcie gry, bo zaraz zlatuje się policja i są z tego same problemy a żadnego zysku.

W ciągu ponad 30 godzin gry przeszkadzalo mi to tylko raz jak przeciwnik rzucił granatem w grupke
  • Odpowiedz
@Vetinari: NPC chodzące po wyznaczonych sciezkach miedzy punktami A i B oddalonymi od siebie o 20m to nie jest "żywe miasto". Grałem w gre

Czego w ogóle się nie robi w trakcie gry, bo zaraz zlatuje się policja i są z tego same problemy a żadnego zysku.


Czyli to nie jest ROLE PLAY?
  • Odpowiedz
  • 2
@Royal_Email w większości RPG czy nawet grach akcji z elementami RPG (np mass effect) w ogóle nie możesz atakować npc.
Atakowanie npc i ganianie się z policją to sandbox.
  • Odpowiedz
@Royal_Email: Słabo trafiłeś. W Falloutach i grach bethesdy kluczowe postacie fabularne były nie do zabicia i mdlały. Outer worlds chwaliło się tym że możesz robić co chcesz ale przegięcie pały otwierało mało przyjemną ścieżkę fabularną - poprostu dużo traciles. Dark souls nie wiem nie grałem.
  • Odpowiedz