Wpis z mikrobloga

W 2005 roku miał premierę F.E.A.R strzelanka w której po każdej walce były rozwalone do ściany, kolumny z odstającym zbrojeniem, w powietrzu wisiał kurz i wszędzie leżały strzępy papierów i tkanin, litry krwi na podłodze i suficie, oderwane kończyny, zakrwawione ciała, poprzewracane meble, porozrzucane wyposażenie. AI potrafiło flankować, atakować z kilku stron na raz, po rozmowach na radiu można było wywnioskować co przeciwnicy planują bo mówili z sensem. Umieli pozostawać w ukryciu gdy byli ranni, umieli wywrócić szafę, aby się za nią schować, czy wskoczyć przez szybę i z zaskoczenia zaatakować. Umieli celnie rzucać granatami by wykurzyć gracza i ostrzelać gdy zacznie uciekać. Mocno ranni lub gdy umierali strzelali na oślep i darli mordę, nie upadali jak zabawki

W 2008 premierę miał Far Cry 2, gra w której trzeba było dbać o broń, gdzie zużyta broń potrafiła wybuchnąć w dłoni, albo zacinać się. Gra w której przeciwnicy umieli zabierać rannych ziomków spod ostrzału, albo leczyć ich na miejscu. Gra w której można było zabić przeciwnika który chowal się za osłoną, bo tak, w tamtych latach dało się strzelać przez blachę albo deski!!! XD Gra w której dało się spalić kilka hektarów pola i drzew, ot tak dla jaj, albo żeby wykurzyć przeciwników. Ba, drzewom można było nawet odstrzelić pojedyncze gałęzie. Przeciwnicy umieli nawet udawać martwych, żeby zaatakować bronią krótką, jak się podejdzie za blisko

Tymczasem w Cyberpunku... (,) oczywiście zero krwi na podłodze i ścianach, i na ciałach, farba i tynk ani drgną, od granatów/bomb nie odpadają nawet kończyny, żadnego kurzu, odłamków, odpadającego tynku, zniszczalnych mebli, otoczenia, nic. Nawet papierowe kubki po wybuchu granatu leżą jak leżały, nie wspomnę że nawet nie ma na ziemi śladu po jego wybuchu XDDD. Wszystko jest pancerne. I jestem #!$%@? pewien, że nawet kubeł na śmieci jest kuloodporny. Przeciwnicy z IQ ameby z downem nawet nie kucną, ani nie schowają się za winklem. Ida prosto na typa który do nich strzela. Ciała zachowują się jak lalki barbie jakby ktoś wpisał w konsoli disable_ai true

Gdzie to się #!$%@? podziało? Kto te gry dzisiaj robi i dla kogo?

Mamy rok 2020, 15 lat później tak wyglądają strzelaniny w grze w której głównie się walczy i strzela. He-he masz graczu popykaj se o tutaj klikasz myszkom i przeciwnik upada, czego wiecej chcesz?. Szkoda strzępić ryja

Tak właśnie nas wszystkich graczy dyma branża od lat. Regres na ktory gracze sami się zgodzili z wywieszonymi jęzorami, a o dobrych grach które oferowały więcej niż markę i hype chyba mało kto pamięta

Idą setki milionów na marketing, a na samą grę minimum

Piszcie sobie, że to gra przygodowa, RPG (choć nawet CDP tak o nim nie mowi), ale ja miałem nadzieje, że fabuły dopełnią doskonałe walki. A na gameplayach jest totalna #!$%@? i to taka jakiej spodziewałbym się po kolejnym odgrzanym kotlecie Ubisoftu. Tam jakby wysadzić C4 to nawet szyby nie drgną, bo po co?

Materiały edukacyjne:
Far Cry 2 w porównaniu do szajsu zwanego Far Cry 5
https://www.youtube.com/watch?v=FCeEvQ68jY8

FEAR
https://www.youtube.com/watch?v=qCFfesnEhNw

Nie jestem hejterem CDP, Wiedźmina 3 uważam za doskonałą grę (doskonałe były też przedpremierowe gameplaye i trailery), od 8 mc siedzę z preorderem Cyberpunka ale boje sie ze bede żałował, po tym co zobaczyłem. Brakuje większości rzeczy którch oczekiwałem i pomijam biedę otoczenia, bo to zapewne kwestia wydań konsolowych bez next-gen patcha

Nie piszcie tylko ze jestem ignorantem bo nie grałem. Komentuję to co było na gameplayach, coś co się już nie zmieni, bo wymagałoby to gruntownej przebudowy u podstaw. Fabuła pewnie będzie wyborna, ale co z tego? Gdybym chciał samej fabuły to bym poszedł czytać książkę

Bethesda nas tak nie wydymała, jak wydyma nas CDP

#cyberpunk2077 #gry #pcmasterrace
upodlator - W 2005 roku miał premierę F.E.A.R strzelanka w której po każdej walce był...

źródło: comment_1607231547Iad7n7OhiwAMCRDhNOH7z2.jpg

Pobierz
  • 154
  • Odpowiedz
@upodlator: fear i farcry2 bylo na pc
szystko nowe wychodzi na konsole dla ameb umyslowych zeby na padzie mogli sobie prz auto celowaniu poszczelac do ameb
wyobraz sobie teraz ze przecietny uzytkownik konsoli musi zagrac z flankujacymi przeciwnikami, przeciez na konsolce zawsze jest mechanika znajdz oslone>schowaj sie za oslone za ktora jestes kuloodporny>strzelaj do botow jak na strzelnicy bo nie podejda blizej (np gears of war, mass effect, gta IV-V)
tak
  • Odpowiedz
@General_Patton: tak, dlatego jak chciałem sobie pograć w jakąś grę z fabułą to se grałem w fallouta czy innnego baldura a jak chciałem postrzelać to grałem w csa czy quake a nie w mamałgę ze wszystkim


aha, dajcie jeszcze ten, no, CRAFTING
  • Odpowiedz
@upodlator: Porównanie do CP2077 mocno nie trafione, to są dwie różne gry, ale w niestety obecne fps tak samo odstają od tego co widzieliśmy w fear lub far cry 2 co pokazują porównawcze filmy takie jak ten
rogerro - @upodlator: Porównanie do CP2077 mocno nie trafione, to są dwie różne gry, ...
  • Odpowiedz
@upodlator: cdpred ma własny silnik, więc od takich destrukcji musieliby mieć osobny dział, pracujący tylko przy tym przez te x lat. Do tego zostają problemy typu co może ulec zniszczeniu by nie zaburzyć gameplayu, nie zablokować przejścia, interakcji z npc itp. kolejny problem to zapisywanie progresu - każda dynamiczna rzecz i jej stan/pozycja by musiały też się zapisywać więc save'y ważyłyby po kilkaset mb.

Ale technologicznie jest to wszystko możliwe na
chris3d - @upodlator: cdpred ma własny silnik, więc od takich destrukcji musieliby mi...
  • Odpowiedz
@upodlator: jesli chodzi o destrukcję otoczenia, to niewykonalne jest to przez globalną iluminację, oświetlenie statycznych obiektów oblicza się i zapisuje w teksturach, w tym cienie, odbicia i oświetlenie ambientowe. Zmiana geometrii pomieszczeniu zmienia oświetlenie. To może się zmienić przez upowszechnienie ray tracingu.
Co do inteligencji graczy i jak psucie broni. Problem z rynkiem gier wysoko budżetowych jest taki, że produkt musi trafić do szerokiego grona klientów, większość z nich to teraz
  • Odpowiedz
@upodlator: pamiętam, że jak wyszedł F.E.A.R. to skończyło się moje pc masterrace, #!$%@? mać nawet chyba nie rok wcześniej wsadziłem w kompa 2 wypłaty wtedy, procek, płyta, ram, radeon 9800 xt, granie w HL2 prawie na max a tu w fear pokaz slajdów.
  • Odpowiedz
@upodlator: chyba zapominasz ze dziś multum graczy oczekuje od gry prostej i niewymagającej nie wiadomo jakich nakładów czasowych rozrywki. Ot, wrócić pracy, siąść na 2 godzinki do kompa czy konsoli, pograć dla relaksu i juz. Bardziej liczy się to co gra pokazuje niż to jak pokazuje. Wygórowany poziom trudności który wymaga kolejnych godzin by zaliczyć jakis etap gry zniechęca, bo ludzie chcą mieć czas na inne aktywności - czy to serial,
  • Odpowiedz
@upodlator: panie, aż żal odpisywać na te twoje wysrywy. Jako osoba z branży (nie, nie dziennikarskiej - zajmuję się game devem) mógłbym wytłumaczyć fachowo, czemu twoje wypowiedzi nie mają sensu, ale po ich tonie widać, że nie ma to sensu. Postawiłeś tezę i będziesz jej bronił, choć miałbyś się zesrać.
  • Odpowiedz
@upodlator: fear był liniową strzelanką a nie erpegiem z otwartym bogatym światem. To zupełnie inna skala


@asdfghjkl: @Usunelem_Konto: Można porównać do Dooma, Last of Us albo Uncharted, w sumie to najbardziej do Battlefielda ale w niego nie grałem więc nie wiem choć skoro to gra od EA to śmiało strzelam że tam też świat z kartonu jest bo oni idą po najmniejszej linii oporu robiąc gry taśmowo. Efekt obecnej
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 27
@Usunelem_Konto: @asdfghjkl: BF 3 i 4 jakoś miały system zniszczeń budynków (jeśli ktoś nie grał to podpowiem że dosyć dobry, kawałki betonu trzymały się na stalowych zbrojeniach, można było zburzyć tylko część budynku, czołg go nie rozjeżdżał ale wbijał się w ścianę, a przykładów jest więcej), gdzie mapy w dominacji były bardzo duże, a w bitwach brało udział wielu graczy. BF4 został wydany 7 lat temu na konsolę PS3. Nowszy
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Bajo-Jajo: na PS3 chodziły BF 3 i 4 które mają zniszczenia budynków. Na PS4 jest chociażby doom w którym system walki jest zupełnie inny i bardzo wymagający. Są gry z niezłym gore. A mówimy o grze na konsolę najnowszej generacji.
  • Odpowiedz
@upodlator: A poza tym wiedz co porównujesz - strzelanki do rozbudowanego RPG w którym strzelanie jest tylko niewielkim fragmentem rozgrywki, wcale nie preferowanym z punktu widzenia fabuły i samego projektu gry.
Skoro już tak chcesz bronić tych wspaniałych tworów pokroju Far Cry 2, to może odwołaj się do tego jak jałowy ta gra miała gameplay, jakiej jakości był cały ten pusty świat, oraz jak idiotycznie denerwująca była sama rozgrywka.

@pan-bartolomeu-dias:
  • Odpowiedz