Wpis z mikrobloga

W 2005 roku miał premierę F.E.A.R strzelanka w której po każdej walce były rozwalone do ściany, kolumny z odstającym zbrojeniem, w powietrzu wisiał kurz i wszędzie leżały strzępy papierów i tkanin, litry krwi na podłodze i suficie, oderwane kończyny, zakrwawione ciała, poprzewracane meble, porozrzucane wyposażenie. AI potrafiło flankować, atakować z kilku stron na raz, po rozmowach na radiu można było wywnioskować co przeciwnicy planują bo mówili z sensem. Umieli pozostawać w ukryciu gdy byli ranni, umieli wywrócić szafę, aby się za nią schować, czy wskoczyć przez szybę i z zaskoczenia zaatakować. Umieli celnie rzucać granatami by wykurzyć gracza i ostrzelać gdy zacznie uciekać. Mocno ranni lub gdy umierali strzelali na oślep i darli mordę, nie upadali jak zabawki

W 2008 premierę miał Far Cry 2, gra w której trzeba było dbać o broń, gdzie zużyta broń potrafiła wybuchnąć w dłoni, albo zacinać się. Gra w której przeciwnicy umieli zabierać rannych ziomków spod ostrzału, albo leczyć ich na miejscu. Gra w której można było zabić przeciwnika który chowal się za osłoną, bo tak, w tamtych latach dało się strzelać przez blachę albo deski!!! XD Gra w której dało się spalić kilka hektarów pola i drzew, ot tak dla jaj, albo żeby wykurzyć przeciwników. Ba, drzewom można było nawet odstrzelić pojedyncze gałęzie. Przeciwnicy umieli nawet udawać martwych, żeby zaatakować bronią krótką, jak się podejdzie za blisko

Tymczasem w Cyberpunku... (,) oczywiście zero krwi na podłodze i ścianach, i na ciałach, farba i tynk ani drgną, od granatów/bomb nie odpadają nawet kończyny, żadnego kurzu, odłamków, odpadającego tynku, zniszczalnych mebli, otoczenia, nic. Nawet papierowe kubki po wybuchu granatu leżą jak leżały, nie wspomnę że nawet nie ma na ziemi śladu po jego wybuchu XDDD. Wszystko jest pancerne. I jestem #!$%@? pewien, że nawet kubeł na śmieci jest kuloodporny. Przeciwnicy z IQ ameby z downem nawet nie kucną, ani nie schowają się za winklem. Ida prosto na typa który do nich strzela. Ciała zachowują się jak lalki barbie jakby ktoś wpisał w konsoli disable_ai true

Gdzie to się #!$%@? podziało? Kto te gry dzisiaj robi i dla kogo?

Mamy rok 2020, 15 lat później tak wyglądają strzelaniny w grze w której głównie się walczy i strzela. He-he masz graczu popykaj se o tutaj klikasz myszkom i przeciwnik upada, czego wiecej chcesz?. Szkoda strzępić ryja

Tak właśnie nas wszystkich graczy dyma branża od lat. Regres na ktory gracze sami się zgodzili z wywieszonymi jęzorami, a o dobrych grach które oferowały więcej niż markę i hype chyba mało kto pamięta

Idą setki milionów na marketing, a na samą grę minimum

Piszcie sobie, że to gra przygodowa, RPG (choć nawet CDP tak o nim nie mowi), ale ja miałem nadzieje, że fabuły dopełnią doskonałe walki. A na gameplayach jest totalna #!$%@? i to taka jakiej spodziewałbym się po kolejnym odgrzanym kotlecie Ubisoftu. Tam jakby wysadzić C4 to nawet szyby nie drgną, bo po co?

Materiały edukacyjne:
Far Cry 2 w porównaniu do szajsu zwanego Far Cry 5
https://www.youtube.com/watch?v=FCeEvQ68jY8

FEAR
https://www.youtube.com/watch?v=qCFfesnEhNw

Nie jestem hejterem CDP, Wiedźmina 3 uważam za doskonałą grę (doskonałe były też przedpremierowe gameplaye i trailery), od 8 mc siedzę z preorderem Cyberpunka ale boje sie ze bede żałował, po tym co zobaczyłem. Brakuje większości rzeczy którch oczekiwałem i pomijam biedę otoczenia, bo to zapewne kwestia wydań konsolowych bez next-gen patcha

Nie piszcie tylko ze jestem ignorantem bo nie grałem. Komentuję to co było na gameplayach, coś co się już nie zmieni, bo wymagałoby to gruntownej przebudowy u podstaw. Fabuła pewnie będzie wyborna, ale co z tego? Gdybym chciał samej fabuły to bym poszedł czytać książkę

Bethesda nas tak nie wydymała, jak wydyma nas CDP

#cyberpunk2077 #gry #pcmasterrace
upodlator - W 2005 roku miał premierę F.E.A.R strzelanka w której po każdej walce był...

źródło: comment_1607231547Iad7n7OhiwAMCRDhNOH7z2.jpg

Pobierz
  • 154
  • Odpowiedz
@Usunelem_Konto oczywiście że realne przyczyna tego stanu rzeczy są tylko konsole ktore zatrzymuja rozwoj gier swoim zacofaniem technologicznym najwieksze zło świata jak by nie dało się wszystkiego robić na pc w małych obudowach. Kasa kasa kasa i tyle jest popyt i tak będzie. Konsole za 10 lat zdechna i się coś zmieni jestem tego pewny
  • Odpowiedz
@kucyk red faction i far cry to gierki od których zaczynałem. Teraz w 100% popieram opa i jakoś chęć do grania w te marne gierki aka konsolowe mechaniki, i AI z inteligencją średnio ogarniętej małpy spadła do zera
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@DBR9: no więc nie można zrobić troszeczkę gorszej grafiki dla starszej konsoli z 30 fps i średnich pc z mitycznym 60 FPS, a z nowych procesorów i konsol wyciągnąć pełen potencjał?
No i nie mówię o wyburzaniu całych budynków, chodzi bardziej o demolkę konkretnych pomieszczeń czy fragmentów mapy.
  • Odpowiedz
@pan-bartolomeu-dias: To nie jest takie proste, że sobie bierzesz jakiś "SPECJALNY PROGRAM" i zaznaczasz w nim 30 fps dla słabszych konfiguracji i zablokowane zniszczenia, a dla lepszych 60fps i full zniszczenia i klikasz kompiluj i masz gotową grę. Myślenie w taki sposób o tworzeniu gier to jest rozumowanie na poziomie dziecka w podstawówce, któremu wydaje się, że skoro w grze A jest takie coś, to w grze B można to równie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@upodlator: tak jak napisałeś - bardziej opłaca się inwestować kasę w reklamę i zasoby w ładną grafikę kosztem #!$%@? fizyki

poza tym nie skreślałbym cyberpunka, mam wrażenie, że podane gameplaye celowo miały beznadziejne szczegóły żeby zbić oczekiwania tych co na niego czekają (hajp jest ostry na tą grę i ludzie oczekują nie wiadomo czego)
  • Odpowiedz
@upodlator: Gra Jak and Daxter na PS2 z 2003r jedna z pierwszych jak nie pierwsza gra z tak otwartym światem. Ładna graficznie w 2 części również na PS2 postarali się jeszcze bardziej bo co uderzysz to upadnie, broń która "odpycha" rzeczywiście odpycha np na bazarku owocee, papiery i inne rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°) tymczasem gdy telefony są mocniejsze od kochanej plejki to gry są coraz słabsze.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pan-bartolomeu-dias: niech PS4 ma zablokowaną grafikę super extra hiper realizm i chodzi dobrze na 30 fps, na pc niech gracz ma wybór czy woli lepszą grafikę czy więcej FPS czy stać go na oba. A takich rzeczy jak zniszczenia czy AI nie trzeba zmieniać bo jak widać stare konsole sobie z tym radziły.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@upodlator: nie podobają mi się te cyferki za trafienia. Wróg się rusza - strzelamy dalej. Wraz z obrażeniami powinien coraz gorzej wyglądać i tracić skuteczność a nie progress bar życia jak w red alert
  • Odpowiedz