Wpis z mikrobloga

W 2005 roku miał premierę F.E.A.R strzelanka w której po każdej walce były rozwalone do ściany, kolumny z odstającym zbrojeniem, w powietrzu wisiał kurz i wszędzie leżały strzępy papierów i tkanin, litry krwi na podłodze i suficie, oderwane kończyny, zakrwawione ciała, poprzewracane meble, porozrzucane wyposażenie. AI potrafiło flankować, atakować z kilku stron na raz, po rozmowach na radiu można było wywnioskować co przeciwnicy planują bo mówili z sensem. Umieli pozostawać w ukryciu gdy byli ranni, umieli wywrócić szafę, aby się za nią schować, czy wskoczyć przez szybę i z zaskoczenia zaatakować. Umieli celnie rzucać granatami by wykurzyć gracza i ostrzelać gdy zacznie uciekać. Mocno ranni lub gdy umierali strzelali na oślep i darli mordę, nie upadali jak zabawki

W 2008 premierę miał Far Cry 2, gra w której trzeba było dbać o broń, gdzie zużyta broń potrafiła wybuchnąć w dłoni, albo zacinać się. Gra w której przeciwnicy umieli zabierać rannych ziomków spod ostrzału, albo leczyć ich na miejscu. Gra w której można było zabić przeciwnika który chowal się za osłoną, bo tak, w tamtych latach dało się strzelać przez blachę albo deski!!! XD Gra w której dało się spalić kilka hektarów pola i drzew, ot tak dla jaj, albo żeby wykurzyć przeciwników. Ba, drzewom można było nawet odstrzelić pojedyncze gałęzie. Przeciwnicy umieli nawet udawać martwych, żeby zaatakować bronią krótką, jak się podejdzie za blisko

Tymczasem w Cyberpunku... (,) oczywiście zero krwi na podłodze i ścianach, i na ciałach, farba i tynk ani drgną, od granatów/bomb nie odpadają nawet kończyny, żadnego kurzu, odłamków, odpadającego tynku, zniszczalnych mebli, otoczenia, nic. Nawet papierowe kubki po wybuchu granatu leżą jak leżały, nie wspomnę że nawet nie ma na ziemi śladu po jego wybuchu XDDD. Wszystko jest pancerne. I jestem #!$%@? pewien, że nawet kubeł na śmieci jest kuloodporny. Przeciwnicy z IQ ameby z downem nawet nie kucną, ani nie schowają się za winklem. Ida prosto na typa który do nich strzela. Ciała zachowują się jak lalki barbie jakby ktoś wpisał w konsoli disable_ai true

Gdzie to się #!$%@? podziało? Kto te gry dzisiaj robi i dla kogo?

Mamy rok 2020, 15 lat później tak wyglądają strzelaniny w grze w której głównie się walczy i strzela. He-he masz graczu popykaj se o tutaj klikasz myszkom i przeciwnik upada, czego wiecej chcesz?. Szkoda strzępić ryja

Tak właśnie nas wszystkich graczy dyma branża od lat. Regres na ktory gracze sami się zgodzili z wywieszonymi jęzorami, a o dobrych grach które oferowały więcej niż markę i hype chyba mało kto pamięta

Idą setki milionów na marketing, a na samą grę minimum

Piszcie sobie, że to gra przygodowa, RPG (choć nawet CDP tak o nim nie mowi), ale ja miałem nadzieje, że fabuły dopełnią doskonałe walki. A na gameplayach jest totalna #!$%@? i to taka jakiej spodziewałbym się po kolejnym odgrzanym kotlecie Ubisoftu. Tam jakby wysadzić C4 to nawet szyby nie drgną, bo po co?

Materiały edukacyjne:
Far Cry 2 w porównaniu do szajsu zwanego Far Cry 5
https://www.youtube.com/watch?v=FCeEvQ68jY8

FEAR
https://www.youtube.com/watch?v=qCFfesnEhNw

Nie jestem hejterem CDP, Wiedźmina 3 uważam za doskonałą grę (doskonałe były też przedpremierowe gameplaye i trailery), od 8 mc siedzę z preorderem Cyberpunka ale boje sie ze bede żałował, po tym co zobaczyłem. Brakuje większości rzeczy którch oczekiwałem i pomijam biedę otoczenia, bo to zapewne kwestia wydań konsolowych bez next-gen patcha

Nie piszcie tylko ze jestem ignorantem bo nie grałem. Komentuję to co było na gameplayach, coś co się już nie zmieni, bo wymagałoby to gruntownej przebudowy u podstaw. Fabuła pewnie będzie wyborna, ale co z tego? Gdybym chciał samej fabuły to bym poszedł czytać książkę

Bethesda nas tak nie wydymała, jak wydyma nas CDP

#cyberpunk2077 #gry #pcmasterrace
upodlator - W 2005 roku miał premierę F.E.A.R strzelanka w której po każdej walce był...

źródło: comment_1607231547Iad7n7OhiwAMCRDhNOH7z2.jpg

Pobierz
  • 154
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@upodlator mi w GTA 4 najbardziej się podobało jak strzelałeś do gliniarzy a oni potrafili kuleć po strzale w nogę, upadać i strzelać albo jak zarobili serię i im broń z ręki wypadała
  • Odpowiedz
@upodlator: odniose sie tylko do fear. Liniowosc gry, a co za tym idzie przewidywalonosc sytuacji, pozwolilo wrecz oskryptowac zachowania przeciwnikow pod konkretny etap gry. Przejdz kilka razy ten sam etap w fear, to zobaczysz schematycznosc i powtarzalnosc przeciwnikow, bo to zadne zaawansowane AI, to zwykly skrypt pod jedna konkretna lokacje, z paroma zmiennymi w zaleznosci gdzie sie w danym momencie podziewa gracz. W zamknietym swiecie zbudowanie takiego zachowania przeciwnikow zajmuje
  • Odpowiedz
  • 0
Fakt faktem AI się nie rozwija w grach, w Halo były też fajne ai, a tak po za tym to jakoś nie kojarzę z gier w które grałem
  • Odpowiedz
@pan-bartolomeu-dias a więc argument z BFem - różnice silnikowe i koncepcyjne. Akcja BFa dzieje się w małych lokacjach, grafika jest ładna bo prostu jest ograna ładnymi efektami. Zniszczenia o których mówisz były oskryptowane.
Co do ustawień, konsole są okrojone technologicznie z myślą do grania przez casuali, czyli pobrać grę i ma być ready to play. Kombinowanie z ustawieniami może źle wpłynąć na wydajność na konsolach, a słaba wydajność to mniejsze zainteresowanie
  • Odpowiedz
Czy to jest prewencyjne bóldupienie przedpremierowe, żeby można było mówić „a nie mówiłem”? W Wiedźminie drzewa czy stragany nie płonęły od Igni i wg ciebie ta gra jest.. dobra? Dlaczego?
  • Odpowiedz
@blackfriday da fuk? Człowieku ale ty teraz gwalcisz logikę XD Spokojnie sobie czytam merytoryczną dyskusję, a tu się mi pojawia komentarz jakiegoś przegrywa incela jak ty, który w nie ma sensu, a polega tylko na tym aby pluć da kobiety XD
  • Odpowiedz
@kre-dens: prawda, gry są mniej realistyczne jeśli chodzi o takie szczegóły fizyki czy ogólnie realizmu, często można to dostrzec. watch dogs legion to już w ogóle obala wszelkie prawa fizyki i realizmu. w większości się zgadzam z tym wpisem, lecz wygląda jakby chłop się po prostu zesrał, wywód niczym rozprawka na polaka.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Dziekciu: ale skoro w BF można było oskryptować kilka ścian 7 lat temu to czemu teraz nie można? Rozumiem że to kosztuje i zajmuje czas ale byłby to miły dodatek do strzelanin.
Ale ja nie mówię żeby trzeba było grzebać w ustawieniach na konsoli, nie ma to sensu bo wszystkie konsole . Niech gra na PS4 ma wbudowaną grafikę którą PS4 uciągnie a PS5 grafikę którą PS5 uciągnie. Tak samo
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
Co wy #!$%@? #!$%@?? W GTA 5 jak się strzelasz z pałami i policjant jest ranny, to drugi go odciąga za radiowóz. Nie mówiąc już o fizyce ragdolli których nawet nie da się porównać z tym szajsem w cyberpunku. Jak #!$%@? niby lepsza grafika (która swoją drogą w cp wcale nie jest jakaś wybitna) ma blokować dobre ai, czy ładną krew. Co wy #!$%@? za głupoty piszecie, w łeb się jebnijcie mongoloidy.
  • Odpowiedz
@upodlator: Święte słowa. Nie rozumiem dlaczego ludzie wyżej mówią, że strzelanie w CP jest nieważne, bo to RPG. Czy gracze RPG musza być skazani na granie w excela z jakąś tam oprawą graficzna? I ten argument, że grę można przejść bez strzelania... wiedźmina tez można przejść bez rozwijania postaci i wymieniania ekwipunku i jakoś nikt nie mówił, że to zbędne dodatki, bo liczy się imersja i fabuła ( ͡°
  • Odpowiedz
@pan-bartolomeu-dias no to w cyberpunk też pewnie będą oskryptowane jakieś zniszczenia. No bo jeśli coś jest oskryptowane to nie jest mechaniką. Oskryptowane były np te zawalające się wieżowce w bf4. W takim BF też łatwiej dysponować zasobami, bo deweloper z góry zakłada co gracz zobaczy itp. W sensie takie gry dużo dużo łatwiej zoptymalizować
  • Odpowiedz