Wpis z mikrobloga

Mirki, strasznie grzeje mi się płyn chłodniczy. Przy prędkości 100-120km/h wskazówka doszła dzisiaj do 120*C, szybko zwolniłem i zjechałem aby wystudzić silnik (pod maską delikatny świst z okolic zbiornika wyrównawczego+deliktanie podniesiony poziom płynu ponad MAX (po kompletnym wystudzeniu na poziomie MAX). Dopiero jazda z odpalonym ogrzewaniem na full pozwoliło na powrót i utrzymanie temperatury w granicach 90*C. Jaka może być diagnoza? Termostat się nie otwiera? Chciałem jechać w trasę 500km i po kilkudziesięciu musiałem zawrócić. :( Pacjent Ford Fiesta MK6. #motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pizzabhoy układ chłodzenia. To może być 100 różnych rzeczy ale najprawdopodobniej termostat cały czas jest zamknięty. Możesz to sprawdzić przy następnej dużej temperaturze dotykając przewód który wychodzi z termostatu do chłodnicy. Jak będzie zimny to wina termostatu
  • Odpowiedz
@MechanicznaTW: @Dirrack: @GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni: @Pangia: @Norskee: przeprowadziłem test przed chwilą. Pojechałem na obwodnicę, w trakcie dojazdu prędkość do 65-70kmph przez ok. 8km, temeratura cały czas ok. 90*C (kręciłem wysoko silnik do 4-5 tys. RPM), na obwodnicy od razu wskoczyłem na 120kmph i wskazówka po chwili wzrosła do 110-115*C, by po zjeździe z obwonicy (jechałem nią z 4 km) spaść do tych 90-95*C. Zmierzyłem
  • Odpowiedz
@pizzabhoy powiem Ci że 100 różnych rzeczy to może być. Nawet i czujnik temperatury cieczy, upg, wentylator, zapchana chłodnica, popma wody nie wyrabia. Ciężko wyrokować. Wymień na początek termostat tak myśle. Koszt nie duży a i roboty nie za wiele. Poradników w internecie cała masa. Pozdro i najlepiej rób sam bo tfu na mechaników
  • Odpowiedz
@pizzabhoy: jak postawisz auto luzem na postoju to też temperatura leci w górę? no i czy wentylator chodzi


@Pangia: raczej nie, jak czekałem aż auto ostygnie to raczej spadała, a na pewno nie szła do góry. Tak, kręci się, również to wtedy sprawdzałem.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pizzabhoy: możesz zrobić też taki test: ktoś wkręca silnik na obroty a ty sprawdzasz czy sztywność węża do chłodnicy rośnie, jeśli nie to wyraźnie wskazuje na problemy z pompą lub zapchanie układu
  • Odpowiedz
@pizzabhoy:
Korek może też być uszkodzony, w sensie nie odpowietrza układu. Normalnie ma być ciśnienie większe niż na dworze ale przy jego przekroczeniu powinnien przepuszczać ale jak świszczy to znaczy że przepuszcza.
Ale zmierz temp samego płynu.. nie ufaj tylko czujnikowi. może wszystko jest ok tylko czujnik ci podaje złą temperaturę. Jak będziesz miał 90-92 zmierz czy tyle jest. potem jak będziesz miał te 115-120 to też zmierz czy faktycznie
  • Odpowiedz
@pizzabhoy: no to lipa, u mnie też raz były takie objawy jak tutaj i się okaząło zę po prostu ukłąd nie mógł się odpowietrzyć po zmianie termosatu bo jeden z węży był zatkany
  • Odpowiedz