Wpis z mikrobloga

@blakker: jeśli networking jest robiony przez unity to najlepiej go nie używać. Bo albo jest przestarzały, albo jeszcze go nie ma, albo zaraz będzie lepszy. A co najgorsze wszystkie te stany występują w tym samym momencie od lat
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@blakker: bawiłem się w photon unity networking I efekty były w miarę, największy problem to lag i trzeba go kompensowac ale konfiguracja jest w miarę prosta. Oraz defaultowo jedzie na bardzo niskim hz samego serwera więc trzeba go zwiększyć jeśli nie robisz jakiejś planszowki
Photon łatwy w użyciu, ale sporo kosztuje, jeśli faktycznie będą gracze w dużej ilości: https://www.photonengine.com/en/pun/pricing

@blakker: Może być i Unreal, w jednym i w drugim zrobisz FPS. Ja bym wybrał Unity, bo używam w pracy i dobrze znam, ale nie uważam, że jest w czymś lepszy od Unreala.

Skoro Ty nie znasz ani jednego ani drugiego to oba będą dla Ciebie dobre, zależy czego chcesz się nauczyć: C# czy C++ i
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@blakker: bo polubiłem c# jako totalny noob w programowaniu a programowanie w unity oparte jest tylko o ten język.

No i jest dla mnie bardziej intuicyjne. Próbowałem UE ale szybko się pogubiłem, no i on sam zżera za dużo zasobów na moim laptopie. W unity pierwszy raz zapchałem edytor wczoraj gdy przypadkiem stworzyłem 150 tysięcy drzew bez batchingu xD

Jak nie masz doświadczenia w pracy w samym silniku to odradzam rozpoczęcie
@TymRazemNieBedeBordo: Podoba mi sie w tworzeniu gier networking i fizyka, tak glownie to chcialbym pobawic sie networkingiem co mi bardzo przeszkadza w unity ze #!$%@? robia to latami (ich networking) Korzystalem dluzszy czas z unity, mam troche assetow itd... ale zawsze dupny byl networking w nim.

P.S Bardzo fajna fizyke odwaliles w unity :)

FPS moze i latwo ale na poczatek nie pcham sie w nie wiadomo jaka gre. :P podstawo.
@blakker

To raczej nie wina silnika samego w sobie, pierwszy z brzegu kontrprzykład sprzed 2 lat: https://youtu.be/CTkWrFtWvCE

A w wersji 2019 Unity jest nowy pipeline do renderowania, warto na niego spojrzeć: https://docs.unity3d.com/Manual/high-definition-render-pipeline.html

W tym przykładzie który podesłałeś wystarczyło by dodać trochę post procesów i wyglądało by lepiej.

Myślę, że ta często powtarzająca się fraza, że gry w Unity są brzydsze od tych w Unreal, pojawia się dlatego, że w Unity po prostu
@wesoly_grabarz: Ach i ostatni chyba najgorszy przyklad. Patrzac na takie IRON HARVEST ktore wyszlo ... crash za crashem, lag za lagem bynajmniej ja po godzinie nie wytrzymalem i wyszedlem. Tu jest moja obawa z networking niestety.
Podoba mi sie w tworzeniu gier networking i fizyka, tak glownie to chcialbym pobawic sie networkingiem co mi bardzo przeszkadza w unity ze #!$%@? robia to latami (ich networking) Korzystalem dluzszy czas z unity, mam troche assetow itd... ale zawsze dupny byl networking w nim.


@blakker: No cóż pozostaje 3rd party, co nie znaczy że jest gorzej ( ͡° ͜ʖ ͡°) komercyjne vs swoje, zawsze można p2p