Wpis z mikrobloga

@blakker najlepsze pod jakim względem?
jeżeli chcesz pisać na Androida bierz Kotlin, jeżeli iOS to Swift. Jeżeli chcesz pisać na obie platformy na raz React Native, Flutter itp.
Wykorzystanie Pythona w mobilkach jest marginalne
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@blakker: nie wiem kto takich głupot Ci nagadał ale python to nie mobilne apki. To skrypty które możesz używać w apce ale główny język jest inny. To tak jakby ktoś próbował pisać gry w pythonie, spoko da się ale możliwości są ograniczone. Jeszcze z mobilnych masz Xamarina jak lubisz c#
  • Odpowiedz
Da się pisać mobilki w pythonie patrz kivy. Do jakiś prostych apek wystarczy ale do bardziej skomplikowanych no niestety :( Jeśli chcesz iść w stronę mobilek to Java/Kotlin lub Swift
  • Odpowiedz
@blakker pytanie co ta aplikacja ma robić. Trzeba balansować pomiędzy natywnymi rozwiązaniami a hybrydowymi: natywne rozwiązania dają Ci najlepszy dostęp do API systemowych, najlepszą wydajność.
Problem zaczyna się jeżeli chcesz mieć tą samą aplikację dla różnych systemów: konieczność utrzymania dwóch codebasów, znajomość ekosystemów, projektowanie widoków osobno, rozwiązania hybrydowe starają się odpowiadać na te problemy.
Jeżeli chcesz mieć proste widoki, jakaś komunikacja po sieci po HTTPS bez specyficznych API systemowych i jednocześnie
  • Odpowiedz
Jeżeli do nauki to bardziej pytanie w czym programowałeś, najlepiej będzie wybrać coś najbardziej podobnego i jaki masz telefon do testów :D
  • Odpowiedz