Wpis z mikrobloga

W 1984 r. Aleksiej Pażytnow za dnia pracuje nad sztuczną inteligencją w radzieckim centrum obliczeniowym, a po godzinach tworzy pierwszą wersję Tetrisa.

Gra urasta do miana kultowej wśród pracowników centrum, a jej wersja na IBM PC wydostaje się do Akademii Nauk w Budapeszcie.

Tam odkrywa ją Robert Stein z Andromeda Software. Powołując się na negocjacje z Pażyntowem, odsprzedaje prawa do Tetrisa do Mirrorsoft i Spectrum HoloByte. Jednak radzieckie ministerstwo handlu zagranicznego zarzuca mu nielegalne dysponowanie prawami.

Dochodzi do gigantycznego zamieszania licencyjnego. Do gry wchodzi Henk Rogers z japońskiej Bullet-Proof Software oraz Atari Games.

Rogers postanawia udać się do Moskwy bez zaproszenia. Przez kilka dni błąka się zmarznięty po stolicy nie mogąc znaleźć właściwego ministerstwa. Cywilom nie wolno wówczas handlować z obcokrajowcami. Rogers poznaje tłumaczkę, która okazuje się być najprawdopodobniej szpiegiem KGB. W końcu udaje mu się dostać do decydentów i podpisuje umowę na sprzedaż licencji Tetrisa na Game Boya.

Tetris staje się jedną z najlepiej sprzedających się gier w historii, jednak jej autor - Pażyntow - nie zarabia na niej ani rubla. Dopiero w 1996 r. wyjeżdża do USA i zakłada firmę, dzięki której próbuje w końcu zarobić na swoim hicie.

#tetris #rosja #gry #historia #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #ciekawostkizewschodu #qualitycontent #liganauki #gruparatowaniapoziomu #technologia
Pobierz DziennikCodzienny - W 1984 r. Aleksiej Pażytnow za dnia pracuje nad sztuczną intelige...
źródło: comment_16030901457kOcd3DK66DSTKesAq47Vr.jpg
  • 10