Wpis z mikrobloga

@tomidaj_: To ma przeciwdziałać negatywnym skutkom wydłużenia termicznego. Gdyby leciały cały czas prosto to by dosłownie wyburzały budynki do których są podłączone. Siły tam działające są tak duże, że trudno to sobie wyobrazić.
  • Odpowiedz
@WuDwaKa: nie, spadek ciśnienia to negatyw ale nie da się tego uniknąć dlatego za błąd projektowy uważa się wstawienie takiej mijanki jeśli nie spełnia 2 funkcji naraz. Czyli np. przelotka nad drogą + kompensacja wydłużenia termicznego. Tą samą funkcję pełnią zakręty.
  • Odpowiedz
@terve: @ZaQ_1: @MostlyRenegade: @kwitnaca-wisnia: no dobrze, bufor dla zmian wynikających z rozszerzalnosci ale jak to dokladnie działa - przecież ten odcinek u góry tez jest prosty. Chyba że to tylko obudowa w formie rury i tam w środku wygląda to zupełnie inaczej. I dlaczego jest w takiej formie a nie np położone "na boku"?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ZaQ_1: @MostlyRenegade:
O widzę fachowców. Wiecie może dlaczego tam idzie para a nie woda? Tak przynajmniej mnie zawsze mówili. Jak jest zaleta transmisji ciepła parą, a nie mającą kilkaset krotnie większą pojemność cieplną wodą?
  • Odpowiedz