Wpis z mikrobloga

Wiecie dlaczego kierowcy rajdowi jeżdżą z zapiętymi pasami - bo bez nich nie wygraliby ani jednego odcinka specjalnego. Pasy kotwiczą w fotelu ciało kierowcy, które jest tam narzędziem i jako takie powinno być w miarę nieruchome, by móc precyzyjnie panować nad pojazdem. Ostatnio za moją sprawą przetoczyła się przez mirko dyskusja na temat pasów i ich zasadności, więc powiem wam, że w cywilnych, zwykłych autach działa to tak samo. Być może jak sobie jeździsz na co dzień bez pasów, to tego aż tak bardzo nie czuć, ale to dlatego, że nie musisz wykonać gwałtownego manewru. Spróbuj sobie jednak pojechać w jakieś bezpieczne miejsce i zrobić test łosia z pasami i bez nich - zapewniam, że różnica będzie bardzo duża. I nie, nie wystarczy się zaprzeć XD Poniżej przykład jak to jest, gdy jedziesz bez pasów - z nimi, prawdopodobnie do niczego złego by nie doszło. Przykład może i jaskrawy, bo rzecz z autobusu, gdzie raczej dość łatwo wypaść z fotela, ale jak tobą rzuca w osobówce jak workiem ziemniaków, to efekt jest w sumie taki sam.

#oswiadczenie #samochody #motoryzacja #pasybezpieczenstwa #brd
  • 7
@pogop Jak jestem za zasadnością jazdy w pasach i obecnie moje odruchy doszły do stanu patologicznego gdzie zapinam na podwórku tak niestety tutaj muszę się nie zgodzić. Cywilne pasy z szelkami nie mają nic wspólnego poza nazwa. I w większości aut cywilne pasy na trzymanie jakoś znacznie nie wpływają (o ile nie zawijasz się na drzewie, nie robisz salta czy coś takiego).
Ty @SpalaczBenzyny ty tam gibiesz po torach różnorakich, a weźże zrób taki test okrążenie po jakimś małym torze z pasami i bez, jechane oczywiście na maksa. Nagraj to wszystko, a film będzie hitem ( ͡º ͜ʖ͡º)