Wpis z mikrobloga

Naszło mnie na małe podsumowanie :-)

Ford Focus mk2 przedlift u mnie prawie od nowości.
Silnik 1.8 tdci 2007

Sprzęgło z dwumasą robione przy 250k i 480k
Turbo fabryczne, nigdy nie ruszane.
Olej Formula F 5w30 wymieniany co 12-17 tysięcy kilometrów, od ponad roku leje Total Quartz Ineo ECS 5w30 z takim samym interwałem.

Rozrząd dolny (łańcuch) nigdy nie wymieniany.
Rozrząd górny wymieniany co 100 tysięcy kilometrów.

70% Trasa 30% miasto
Spalanie od 4.9 do max 5.6 ale aktualnie kasowałem przed zimą i mam średnie 5.2.
Oleju bierze średnio 100ml na 10000km.

W komentarzu aktualny przebieg ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jestem ciekaw czy swoim drugim autem BMW e90 w benzynie dociągnę taki przebieg ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zapraszam do zabawy #pokazprzebieg

#ford #focus #mk2 #diesel #motoryzacja #auto
wojtasu - Naszło mnie na małe podsumowanie :-)

Ford Focus mk2 przedlift u mnie pra...

źródło: comment_1584960546LBxlTfquIEegoxcq0gB0k4.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@wojtasu: No to nie tyle podejrzewaj co tak faktycznie jest - może nie z 500k na 127k ale spokojnie o połowę w dół.
Zresztą jak swojego od niemca też kupowałem, ale z pomocą brokera co miał dostęp do wszystkich danych serwisowych w DE i najpierw szukaliśmy na polskim podwórku, ale na 12 ciekawych sztuk tylko 2 miały zgadzający się stan licznika nie wspominając o ukrytych naprawach i poważnych awariach.

Ostatecznie
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@dyslexia dlaczego 5w30 ma być gorszy od 5w40?
Fakt, silnik wiekowy Ale jedyny dymek jaki puści to przy dłuższym (2,3,4...dniowym) nie odpalaniu na mrozie.
  • Odpowiedz
@dyslexia: Uwielbiam takich wypokowych ekspertow co nigdy w zyciu takiego przebiegu nie zrobili, ale za to ogladali moto-doradce i inne fachowe kanaly na YT, na forum clubu swojej marki maja n------e 10 tys postow i najwyzsze rangi

I te rady eksperta:

rzadki jak woda, praktycznie zero właściwości chłodzących
  • Odpowiedz
w30 przelata i 500k km a drugiemu przy 100k padnie motor.


@dyslexia: a może to nie kwestia szczęścia/przypadku, tylko jeden leje byle jaki 5W30, (aby SAE się zgadzało) a drugi wie, że dobrze jest dobrać jeszcze przynajmniej jedną klasyfikacje olejów zgodnie ze specyfikacją swojego silnika (najlepiej ACEA albo chociaż API)
  • Odpowiedz
  • 1
@dyslexia A na czym opoerasz te swoje wywody ?
Rozumiem że w swojej karierze zrobiłeś przynajmniej te kilkaset tysięcy kilkoma różnymi autami że wiesz że zmiana oleju na inny niż zaleca producent zdecydowanie nie zaszkodzi A tylko pomoże. Prawda?

  • Odpowiedz
Lejemy to co zaleca producent. Lubię p---------a lej gęściejszy tylko ze potem nagar w silniku można zbierać łyżka stołowa.
  • Odpowiedz
@wojtasu gratki, smieszny mnie pieprzenie wykopkow i innych znafffcuf jaki 1.8 tdci to awaryjny silnik xd (jest mulem, owszem i kultura pracy tez jakos strasznie nie powala, ale nie jest jakos awaryjny ponad norme, sa silniki o wiele gorsze, a znajda sie i lepsze)
  • Odpowiedz