Wpis z mikrobloga

Kłaniam się rowerowej braci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tutaj siedzi sporo rowerowych wariacików to może zechce się podzielić obserwacjami mniej doświadczonemu.

Otóż głowie się jak duża jest różnica między prędkościami rozwijanymi przez rowery "zwykle" czyli jakieś miejskie, trekingowe, mtb, a szosowe?

Żeby trochę łatwiej było ogarnąć o co mi chodzi to wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację: jest Mirek jeżdżący do tej pory rowerami np. mtb i utrzymuje podczas przejażdżek średnie tempo x km/h, jak wzrośnie jego średnia przy tej samej formie jak Mirek zacznie śmigać szosą. Żeby nie komplikować to doprecyzujmy, że szosą z niższej półki.

Wybaczcie długi post, ale nie mam wśród znajomych żadnego kolarza, żeby podyskutować, sprawdzić jak to jest, a w necie nie znalazłem konkretnego źródła info.

#rowery #rowerowywroclaw #kolarstwo #szosa #kiciochpyta #triban100 #triban edit tagi
  • 11
@Kiere jak wsadzisz w mtb calowe slicki i zmienisz pozycję na bardziej aero to różnica maleje, tylko czy to nadal mtb? Generalnie to waga tak wiele nie zmienia, więc tutaj głównie opory toczenia i aerodynamiczne się liczą.

Jeśli chodzi o mnie to średnia przelotowa mtb xt (13kg hardtaila) 25kmh. Średnia na szosie (8kg rama czasowa) 33kmh. Także mniej więcej różnica jak u poprzednika, jakieś 25%
@Kiere: cechy wpływające na prędkość wyłącznie w kwestii technicznej roweru to: pozycja, sztywność (od obręczy, przez osie, sztywne widelce, po sztyce siodła, ramę, i samo siodło), opory toczenia, waga. Sam widzę różnice pomiędzy wyścigowa szosa a gravelem
@Kiere: To nie tak że szosa będzie szybsza zawsze tak samo, jeśli masz siłę taką samą to mniejsza prędkość na mtb to wcale nie opony a pozycja głównie, amortyzator - część siły idzie na ugięcie amora, na końcu opony, w miejskim rowerze jak masz sztywny widelec to głównie pozycja bo opony w popularnych Batavusach,Gazelach i tym podobnych mają przeważnie 32mm. Waga roweru też robi swoje i jego aerodynamika, sakwy, błotniki, ciężkie
Pobierz mmichal - @Kiere: To nie tak że szosa będzie szybsza zawsze tak samo, jeśli masz siłę...
źródło: comment_WQv6FpWzqz21U8vtOeuGq4WDdRO1dZlO.jpg
@Kiere: Osobiście, po przesiadce z roweru crossowego na szosę o geometrii endurance, odczułem natychmiastowy wzrost średniej prędkości na mojej typowej trasie o około 3 km/h.

Wystarczyła przesiadka z roweru o oponach 35 mmm i szerokiej kierownicy na 25 mmm i kierownicę z barankiem.
Jeśli więc oczekujesz spektakularnej poprawy czasów na trasach, po których obecnie jeździsz, to podchodź do tego z chłodną głową.

Mimo wszystko, każdy rower szosowy będzie szybszy, jeśli jednak