Wpis z mikrobloga

To nie jest rentowne...


@Sckb: walka z wykluczeniem transportowym nie jest rentowna, nigdzie nie jest. Generalnie transport publiczny nie jest łatwym zagadnieniem, ale by cały region żył, a miasta nie topiły się w korkach, jest to kwestia priorytetowa dla ekonomii, dla komfortu ludzi, dla ich bezpieczeństwa oraz środowiska.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rodnorev:

Ale wiesz, że firmy nie powstały razem ze Wszechświatem i można zakładać nowe?


No właśnie. Więc scenariusz, że w ciągu 30 lat otwarto tylko sortownię jest kretyński. Pisząc, że jakaś firma jednak jest pogrążyłeś z dupy tekst o tym, że wszystko zamknięto w
  • Odpowiedz
@animelover_97: Natomiast ja jestem zdania, że to ludzie sobie nie poradzili i mam tutaj na myśli także władze. Zapodam przykład z moich rodzinnych stron: Ostrołęka, miasto w północno-wschodniej części województwa mazowieckiego, brak obwodnicy, brak połączenia z drogami szybkiego ruchu, a tym bardziej autostradami, byle jakie połączenie kolejowe z Warszawą, a na deser most, którego nie potrafił ogarnąć poprzedni prezydent i ruszyło się dopiero gdy konstrukcja się zesrała ze starości i nie było głupiego na przyklepanie przeglądu. Miasto z okolicznymi miasteczkami i wioskami łączył PKS, który bazował głównie na starych jak bitwa pod Grunwaldem Autosanach H9. Te bestie pokonywały trasę z miasta do mojej rodzinnej wsi w ponad 40 minut... Samochodem przy normalnej, przepisowej jeździe jest to około 23 minuty. Jako klejnot w koronie tego spierdzielenia mogę podać, że PKS miał tak źle skonstruowane cenniki, że promocje dla młodych dawali w okresie wakacyjnym, a tak płaciło się drożej niż u przewoźnika prywatnego. Obecnie śmigają przewozy prywatne, tylko co z tego skoro ludzie przesiadają się do samochodów i prywatni muszą ciąć siatkę połączeń, bo mało kto nimi jeździ? Młodzi i tak uciekają do Warszawy lub innych dużych miast, bo jest lipa z pracą, perspektywami.

Ludzie się dziwią, że nie ma inwestycji i że łunia dupa jest. Tylko jakoś jeszcze nie doszli do tego, że ich tereny są takim wygwizdowiem komunikacyjnym, że nikt im tam nie otworzy żadnej fabryki, bo same drogi w okolicach są słabiutkie. Pobliskie Chorzele, pociągnąły bocznicę kolejową i linię wysokich napięć do swojej strefy ekonomicznej. Tory gnają w kierunku Warmii, gdzie łatwo o surowiec drzewny. Cyk! Pojawił się inwestor z branży meblarskiej, praca dla 500 czy 700 osób. Lecimy dalej na Warmię. Olsztynek, miasto które teraz leży na węźle dróg S7 (niedawno zbudowano tamtejszy odcinek) i 51. Cyk! Zalando - 500 miejsc pracy, Maspex - 70.
Problemem tych biednych regionów są fatalne warunki transportowe, które hamują inwestycje, a to wypędza ludzi z tych okolic. Nie ma klientów, nie ma autobusów. Mamy się i do tego dokładać?

Oczywiście powstają jakieś tam inwestycje, ciekawe firmy
  • Odpowiedz
Ale Ty wiesz, że 10km na rowerze to nie jest jakaś wielka odległość? Myślałem, że strzelisz w jakieś 40.


@PilariousD: Sorry, mieszczuchem jestem ¯\_(ツ)_/¯ To niech będzie, że 40.
Ale w sumie wsie często są w trudnym terenie z nieutwardzonymi drogami i wzgórzami do pokonania, więc 10 kilometrów również może się wiązać ze sporą dawką wysiłku.
  • Odpowiedz
Kapitalizm jest dla tych, którym się chce a nie dla tych, którzy wszędzie widzą problemy i gniją 15 lat w jednym miejscu płacząc jak im to nie jest źle
  • Odpowiedz
gdyby nie państwo to żaden autobus by nie jeździł do wielu gmin


@animelover_97: gdyby nie państwo wtedy opłacało by się puścić choćby ten jeden autobus jakiejś prywatnej firmie. Nie wiedzieć czemu ciągle zakładacie, że gdy zabraknie państwa to na jego miejscu nic się nie pojawi. A to jest kompletna bzdura.
  • Odpowiedz
@MechanicznyTurek: no ale to jest głupie bo dzisiaj można przecież jeździć na karte miejską...

nie wiem, dla mnie taka organizacja państwa tylko udowadnia że kaczor wygrał nie bez powodu i jak wiecie nie chodzi o inteligencje polaków lecz o ich głupotę w tym opozycji
  • Odpowiedz
nie wiem, nawet w niemczech jeździsz na jeden bilet tylko więcej płacisz za określone strefy, tutaj mogliby dać promocje na 3 miesiące + ogarnąć aplikację do biletów i tyle w temacie
  • Odpowiedz
@mistellaire: takie nosacze którym się dzieci odbiera przez biedę klną na niemców i głosują na pis xD także nie spodziewaj się za wiele, gdyby to prawo działało tak efektywnie jakby to było kiedyś to w latach 90tych dzieci by chyba po dworcach chodziły
  • Odpowiedz
@rodnorev: Nie mogę z tych argumentów tutaj, że w państwie wszystko musi się opłacić XD Dlatego pozamykajmy wszystkie PKS-y, bo tak naprawdę poza trasami do największych miast wszystkie linie są nierentowne. Rodzice niech kupią 3 samochody i wynajmą szofera, żeby woził wszystkie dzieci do szkoły. O kółkach zainteresowań dzieci niech zapomną, trzeba było w mieście mieszkać XD Pozamykajmy biblioteki, przecież każdy może sobie kupić książki XD Każdy niech kupi sobie
  • Odpowiedz
@animelover_97: w gminie, w której mieszkałem w dzieciństwie na działalność zdecydował się prywatny przewoźnik. Jakis miesiąc później PKS zmienił rozkład, tak żeby autobusy jezdziły kilka minut przed tym prywaciarzem. Obniżył też ceny biletów o połowę tak że było taniej o jakieś 15% od prywatnego. Po kilku miesiącach takiej pseudo konkurencji prywatny przewoźnik się wycofał a PKS zwiększył ceny o 120% ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz