Wpis z mikrobloga

@rodnorev: Ten mem jest tak prawdziwy, że aż boli. Na tym właśnie polega problem 500+. Ludzie pracujący i dobrze radzący sobie w życiu, inwestujący w siebie muszą składać się na 0,05 procenta ludności w kraju z iq >50, która nigdy nie chciała, nie chce i nie zechce czegoś więcej niż pusta egzystencja oraz tanie wino pod wiejskim sklepem. Moja mama pochodzi z wioski, w której są 4 domy. Nigdy nie
  • Odpowiedz
udowadnia to, że kapitalizm nie poradził sobie z zorganizowaniem transportu w najmniejszych miejscowościach


@animelover_97: kapitalizm to nie podmiot i nic nie musi a socjalistyczne rozwiązanie jak widać też jest szkodliwe.
  • Odpowiedz
@rodnorev: Wiem, że do ZSRR Ci daleko, ale jak napisałem, brak automatyzacji i odpowiedniego kapitału według Twojej wizji taki ZSRR nam zrobi. Jesteś takim Leninem, zamiast spokojnie czekać jak Bernstein. Dlatego póki co prawdziwymi wolnościowcami są żółto-czarni, Wy jeszcze nie.
  • Odpowiedz
Kolejny problem to sprzedaz tego domu/majatku. Ktos ma dom na jakiejs wiosce daleko hen od miasta w ktory inwestowal pieniadze przez cale zycie. Dzieci wyjechaly i nie wroca. Taka osoba przepisze majatek na dzieci, a potem kiedy umrze to dzieci beda chcialy to sprzedac i sie okaze ze nie ma kupca. Ludzie zostana z domem ktory jest c---a wart i bedzie stal opuszczony jak na wioskach gdzies w Bialorusi.

Najgorsze jest to
  • Odpowiedz
@Sckb: UE dokłada sporo kasy do rozwoju transportu i rozwoju obszarów wykluczenia transportowego. Żaden kapitalista nie będzie chciał zajmować się liniami z małą ilością osób. Jeśli zaczniesz udzielać systemu ulg, to tylko zaprosisz do nieuczciwych praktyk i szwindli.

Takie rzeczy musi wziąć na siebie państwo. To ono musi zagwarantować określony rozkład jazdy. Choćby w postaci kontraktów z prywatnymi podmiotami. Ale tylko tam, gdzie jest to niezbędne.
  • Odpowiedz
a brak środków transportu skazuje wiele ludzi na biedę bo nie mogą dojechać do pracy czy szkół.


@animelover_97: ja sie pytam na c--j tam zyja xD mozesz mieszkac w szwajcarii jak mieszkasz na zadupiu to zarobisz 20% tego co w miesccie albo wydasz 500€ na benzyne
  • Odpowiedz
@rodnorev: Rodzina mojej matki pochodzi z małej wsi. Mimo wspaniałych rozwiązań socjalizmu i wielu połączeń, była prakrycznie wykluczona z porządnego rozwoju, bo musiała wstawać na busa o 5 rano, i wracała późnym wieczorem. Dzisiaj, większość busów, prywatnych i państwowych nie dojeżdża do takich wypierdziałych wiosek w naszym powiecie i kolejne setki ludzi doliczają się do twojej statystyki z artykułu. Jest jednak znacząca różnica. Dzięki odejściu od socjalizmu ludzie byli w
  • Odpowiedz
@rodnorev Jeśli masz problem z tym, że ktoś nie potrafi sobie poradzić z transportem gdy samochody kosztują przysłowiowe grosze, to przeprowadź jakąś zbiórkę pieniędzy na szczytny cel rozwinięcia komunikacji na zadupiach. Właśnie to jest dobre w kapitalizmie, że składa się ten, kto chce, a nie wszyscy pod przymusem. Zakup pierwszy autobus, zatrudnij kierowcę i wyślij autobus na trasę. Wtedy zobaczyłbyś na własne oczy czy dane połączenie jest rentowne czy nie. Jeśli
  • Odpowiedz
@bagi1: to co opisujesz ( wieś zabudowana w jednym ciągu wzdłuż drogi głównej) to stan jaki przed wojną usilnie zwalczano prowadząc tzw. komasacje. W miejscy skąd pochodzę niejedna wieś w ten sposób została poszatkowana. Dlaczego to robiono? Układ opisany przez Ciebie wiązał się z tym, że pola rolników były położone nie obok jego gospodarstwa, tylko w obszarze poza zabudowaniami, jedno obok drugiego, ciągnąc się często kilometrami w wąskim pasku czasem
  • Odpowiedz