Wpis z mikrobloga

Mirki z tagu #motoryzacja zastanawiam się nad zakupem nowego auta i mam na celowniku dwa wybory:
- #toyota #corolla touring sports 2.0 Dynamic Force Hybrid
- #ford #focus mk4 kombi 1.5 EB 182km automat
I mam problem focus bardziej mi się podoba i wizualnie i jeśli chodzi o prowadzenie ale te 3cylindry jakoś mnie odstraszają, z toyotą jest odwrotnie bardziej mi podchodzi silnik ale wygląd już mniej. Miał ktoś styczność z tym #ecoboost i czy sie nie rozsypie albo zacznie cieknąć z każdej możliwej uszczelki po 100k? Auto planuję trzymać ok 6lat więc do takiego przebiegu pewnie dobije.
#samochody #samochodyhybrydowe #hybryda #pytanie #pytaniedomikrobow #niewiem #wiecejtagowniepamietam #ekoterorysci #ekoterroryzm #ekoterror #mirkopomusz #ajednakpamietalemkilkatagowwiecej
  • 28
  • Odpowiedz
@mctortillabezmex: Focusa nie polecam, bardzo nierówne auto. Jeździ bardzo fajnie (szczególnie jeśli uda Ci się kupić wersję z CCD), ma sporo miejsca w środku, wygląda przyjemnie i tyle, poza tym jest samochodem co najwyżej przeciętnym, a miejscami mocno słabym i wkurzającym. Silników nie ma co się bać, jeździłem 1.0 140KM w Focusie MK3 i nie było żadnych problemów, fajnie brzmiał i przyzwoicie ciągnął.

Brałbym Toyotę.
  • Odpowiedz
@mctortillabezmex: Hybryda vs spalinówka? To trochę większa różnica niż tylko jeden cylinder. Focus będzie miał dźwięk typowego 3 cylindrowca (czasami te silniki nie brzmią aż tak tragicznie ale to zależy od konstrukcji) a w toyocie będzie CVT czyli silnik wyjący jednostajnie przy przyspieszaniu.

Downsizing już dojrzał parę lat temu i te silniki wcale nie są bardziej awaryjne niż stare. To że VW miał parę wtop przy pierwszej implementacji downsizingu nie znaczy
  • Odpowiedz
@cwlmod: Stare hybrydy chodziły jak tramwaj i wyły przy przyspieszaniu, te nowe są już lepiej wyciszone i nie ma takiej tragedii. Zwłaszcza w 2.0 Corolla jeździ już praktycznie jak normalne auto. Nie demonizuję ecoboosta, ale jeśli chodzi o bezawaryjność, to w hybrydzie zwykle się zapomina o jakimkolwiek serwisie, nie mówiąc już o oszczędności na takich rzeczach jak klocki i tarcze hamulcowe.
  • Odpowiedz
@cwlmod: no właśnie jezdziłem tą hybrydą 2.0 i nie jest to to samo co w aurisie czy ch-r z 1.8hyb (które wyły i nie jechały) i całkiem fajnie sie zbiera i przy depnięciu gazu nie skacze od razu do 6k obrotów. Fordowskie pierwsze fordowskie 1.0EB tez nie miały najlepszej renomy

@bidzej: a co dokładnie Ci nie pasowało i było średnie? bo jezdziłem oboma i moim zdaniem to właśnie jeśli chodzi
  • Odpowiedz
a co dokładnie Ci nie pasowało i było średnie? bo jezdziłem oboma i moim zdaniem to właśnie jeśli chodzi o wykończenie to jednak ford wydaje mi się bardziej solidny i lepiej spasowany/, tak jak mówiłeś lepiej się prowadzi, miejsce (na tylnej kanapie jest wiecej miejsca niz w toyocie) i lepiej wygląda.


@mctortillabezmex: jeżdżę tym na co dzień jako służbówką i generalnie wkurza mnie to auto strasznie. Pomijając rzeczy dotyczące typowo mojej
  • Odpowiedz
SYNC to padaka (chociaż jest lepiej niż w przypadku Focusa MK3), na jego temat można napisać całą litanię


@bidzej: Sync3 podobno był wreszcie porządnym system w przeciwieństwie do Sync2. Czyli te wszystkie zachwalania to pic na wodę?

- brak głupiego schowka na okulary, brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu, brak opuszczania lusterek do parkowania, generalnie pełno jest rzeczy, które mogłyby być znacznie lepsze, gdyby ktoś nie zechciał oszczędzić każdego eurocenta


To
  • Odpowiedz
Sync3 podobno był wreszcie porządnym system w przeciwieństwie do Sync2. Czyli te wszystkie zachwalania to pic na wodę?


@cwlmod: SYNC3 w stosunku do SYNC2 to postęp, w stosunku do konkurencji to nadal cienizna.

To akurat są cechy aut premium lub opcje


@cwlmod: no tak średnio, mając na pokładzie centralny zamek i elektrycznie sterowane lusterka to jest od dawna standard. Golf IV to miał...
  • Odpowiedz
@bidzej @cwlmod : w mk1 i mk3 dało się samemu to włączyć, więc możliwe że w mk4 też się da (przykład dla mk3: https://www.youtube.com/watch?v=nvHdwGP8kRc)

a druga sprawa jesteś pewien że masz na pokładzie SYNC3? bo to jest opcja przy nagłośnieniu B&O. Jeśli nie masz subwoofera w bagazniku to pewnie masz wersje 2.5
Co do siatek to mozna wybrać jest to w opcji, masz hb czy kombi, bo jak oglądałem kombi to jednak
  • Odpowiedz
w mk1 i mk3 dało się samemu to włączyć


@mctortillabezmex: ryglowania w MK3 po lifcie zaprogramować "ręcznie" się nie da - potrzebny jest kabel i soft. Podobnie w MK4.
Opuszczanie lusterek da się zaprogramować "trochę" - tzn. przy każdym włączeniu wstecznego trzeba dodatkowo wcisnąć przycisk wyboru lusterka, bo któraś mądra głowa zamiast fizycznego przełącznika zrobiła przyciski impulsowe z lampką, a wyborem zarządza elektronika. Jeśli wciśniesz przycisk i nie grzebiesz przy lusterkach,
  • Odpowiedz
no tak średnio, mając na pokładzie centralny zamek i elektrycznie sterowane lusterka to jest od dawna standard. Golf IV to miał...


@bidzej: . Automatyczne ryglowanie jest dodatkową funkcją zamka centralnego, a nie istotą jego działania. Lusterka opuszczanę są w opcjach chyba wszystkich niemieckich producentów samochodów premium.
  • Odpowiedz
Automatyczne ryglowanie jest dodatkową funkcją zamka centralnego, a nie istotą jego działania.

@cwlmod: tak, ale skoro konkurencja ma to od lat jako standard, to dlaczego Ford tego nie stosuje? Tym bardziej, że to jest kwestia zmiany jednego bitu w konfiguracji modułu BCM.
Zresztą, co to za argument? Istotą działania klimatyzacji nie jest odparowywanie szyb, a jednak przy włączeniu trybu odparowywania przedniej szyby klimatyzacja się załącza...

Lusterka opuszczanę są w opcjach chyba
  • Odpowiedz
@bidzej: W nowoczesnych autach takie funkcje można z palcem w dupie zaprogramować. Ja nikogo nie bronię, fordami nigdy nie jeździłem.

Nie zauważyłem masowości opuszczania lusterka bo chyba zawsze jeździłem z selektorem ustawienia na lewe lusterko.
  • Odpowiedz
@bidzej: ale kia np nie ma adaptacyjnych ledów(które są w fordzie i toyocie). co do bagażnika to focus ma odrobinę większy(o 8l XD), pisałem o tym wyżej - ja patrzę tylko na wersje kombi. no i w fordzie jest więcej miejsca na tylnej kanapie niż w toyocie co przy 2+2 jest ważne
  • Odpowiedz