Wpis z mikrobloga

SUVy mogą mieć taki sam sens w mieście jak i w terenie
Ogólnie występuję w opozycji do SUVów i wszystkich pseudo uterenowionych samochodów, które nigdy nie zjadą z drogi asfaltowej, a ich rola ogranicza się do zapewnienia kierowcy poczucia wyższości na drodze. Wśród aut terenowych wzorem dla mnie jest Mercedes G klasa i większość Land Rowerów, bo można przebierać w zależności od potrzeb i budżetu, choć ten i tak musi być duży. Tak jest zazwyczaj, bo będąc ostatnio świadkiem pewnej sytuacji zmieniłem trochę zdanie, ale tak naprawdę nie wiem czy to wystarczy by pokochać SUVy? Co najwyżej mogę niektóre z nich polubić, a z kilkoma się zaprzyjaźnić mniej lub bardziej. Reszta pozostanie bez zmian chyba, że... No właśnie. Znajdzie się solidne uzasadnienie ich istnienia, a wszystkie aspekty, które sprawiają, że mam o nich złe zdanie zostaną wyeliminowane. Tutaj wkraczają producenci, którzy powinni słuchać klientów, ale czy Ci narzekają skoro kupują ich auta?

#motoryzacja #samochody #swiat #europa #polska #technologia #rozrywka #ciekawostki #zainteresowania #carboners #suv #teren #crossover #bmw #audi #mercedes
Karolekqqqq - SUVy mogą mieć taki sam sens w mieście jak i w terenie
Ogólnie występu...

źródło: comment_r5YE7smUWDhUcCfN6R6JjPWJWLXDG7BH.jpg

Pobierz
  • 87
W teren też nie pojedziesz, bo się nie nadaje


@Cock_Inside: Jest jedna zaleta - wjedzie na praktycznie wszystkie krawężniki w mieście ;-) Co do reszty się zdecydowanie zgadzam. Jak ktoś chce siedzieć wysoko i mieć dużo miejsca to lepiej kupić miniwana (np. Ford C-Max czy S-Max, Duster, Picassa, etc...).
@rotmorf: Mnie w renault irytuje ten dziwny bagażnik. Podwójna podłoga jest spoko - miejsce na parasol i drobne graty, ale ogólnie jest mały i czasem trzeba roletę ściągać. Silnik 163 KM robi swoje, czasami można komuś na światłach niespodziankę zrobić, że to się jednak szybko zrywa :D Spalanie 8 litrów po mieście ujdzie, tylko tryb ECO - po cholerę on jest, nie wiem, chyba, żeby kierowca się zabił próbując przyśpieszać, bo
@aditol: Mam 17'stki, też 1.6 tce 163km. Jeżdzę ciagle w trybie ECO, i jeżdzę spokojnie, spalanie 7.0l. Aczkolwiek był czas (w lato) że palił mi 6.8l :D Ale jestem eko świrem, wiec ciągle pilnuje wskażnika spalania. Z bagażnikiem masz rację, płytka ta podwójna podłoga bagażowa. parasolka i coś do odsnieżania, ew koc mozna wsadzić, zeby nie zagracał przestrzeni a awaryjnie był jak wozimy jakieś graty.
Zależy co rozumiemy pod pojęciem "teren".


@OLLEKS: Zazwyczaj mówiąc teren mam na myśli teren, a nie kałuże lub dziury w chodniku. SUVy nie są do terenu przystosowane, wagowo, konstrukcyjnie i rozmiarowo. W terenie miejskim przez swoje rozmiary i wyższe spalanie też są niezbyt praktyczne.

Patrząc na posiadaczy tych aut stwierdzam, że zazwyczaj wygląda to tak. Facet chciałby męskie, ciekawe auto, a kobieta rodzinne i praktyczne, a więc idą na kompromis kupując
@goomba-pl: Jasne, ze nie. Dziewczyna ma swoje auto. Auto zawsze biorę pod siebie. Szukałem czegoś co #!$%@? po asfalcie, a i na polne drogi czy śnieg sie nada. Napęd 4x4 jest niezastąpiony nawet w mieście. Kto jeździł ten zrozumie i raczej do zwykłego nie wróci. Do terenu mam Vitarkę z 99. Mała, tania i wąska - wszędzie wjedzie na dobrych oponach. Ale na trasę czy oblodzoną drogę na wsi kompletnie sie
Moim skromnym zdaniem SUV to takie coś, co chce być wszystkim. W niczym nie jest dobry, przez co jest nijaki.


@Cock_Inside: Nie wiem czy zauważyłeś, ale ludzie ogólnie nie potrzebują aut do zastosowań ekstremalnych, dlatego taki SUV, który się w miarę sprawdza w większości zastosowań jest dla 99% ludzi odpowiedni, bo:
- Jest trochę wyższy, więc wjedzie bez problemu na jakieś gówniane miejsce parkingowe z wysokim krawężnikiem, gdzie zwykłym sedanem już
@Karolekqqqq: Kiedyś przebiłem oponę podczas próby ustąpienia karetce. Od tamtej pory jak jest wysoki krawęznik, to mam po prostu karetkę w dupie, a pretensje mogą być kierowane do zjebów, którzy robią takie krawężniki.