Wpis z mikrobloga

SUVy mogą mieć taki sam sens w mieście jak i w terenie
Ogólnie występuję w opozycji do SUVów i wszystkich pseudo uterenowionych samochodów, które nigdy nie zjadą z drogi asfaltowej, a ich rola ogranicza się do zapewnienia kierowcy poczucia wyższości na drodze. Wśród aut terenowych wzorem dla mnie jest Mercedes G klasa i większość Land Rowerów, bo można przebierać w zależności od potrzeb i budżetu, choć ten i tak musi być duży. Tak jest zazwyczaj, bo będąc ostatnio świadkiem pewnej sytuacji zmieniłem trochę zdanie, ale tak naprawdę nie wiem czy to wystarczy by pokochać SUVy? Co najwyżej mogę niektóre z nich polubić, a z kilkoma się zaprzyjaźnić mniej lub bardziej. Reszta pozostanie bez zmian chyba, że... No właśnie. Znajdzie się solidne uzasadnienie ich istnienia, a wszystkie aspekty, które sprawiają, że mam o nich złe zdanie zostaną wyeliminowane. Tutaj wkraczają producenci, którzy powinni słuchać klientów, ale czy Ci narzekają skoro kupują ich auta?

#motoryzacja #samochody #swiat #europa #polska #technologia #rozrywka #ciekawostki #zainteresowania #carboners #suv #teren #crossover #bmw #audi #mercedes
Karolekqqqq - SUVy mogą mieć taki sam sens w mieście jak i w terenie
Ogólnie występu...

źródło: comment_r5YE7smUWDhUcCfN6R6JjPWJWLXDG7BH.jpg

Pobierz
  • 87
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
@Karolekqqqq: Moim skromnym zdaniem SUV to takie coś, co chce być wszystkim. W niczym nie jest dobry, przez co jest nijaki.
Wygląd to kwestia gustu, choć jak widzę Mercedesa GLE to chcę mi się wymiotować.
Ale ani to oszczędne, bo ciężkie, kwadratowe i z wieeeeeelkim prześwitem
Ani to praktyczne, bo do kombiaka wejdzie więcej
Ani to sportowe, bo ciężkie, kwadratowe i wysoko zawieszone
Ani to fajne do miasta, bo silnik milion
@Karolekqqqq: @Cock_Inside: Jako osoba ktora niedawno przesiadla sie z kompaktu do malego SUVa podam tylko moj punkt widzenia i dlaczego jestem zadowolony ze zmiany. Pierwszy powod, choc najglupszy to ze inni jezdza SUVami a ze nie umieja jezdzic to chce miec wieksze auto zeby mnie nie zmiazdzyli przy wypadku. Kolejna rzecz to wygoda, lepiej sie widzi dookola mimo grubych slupkow, duzo wygodniej sie wsiada i wysiada, lusterka boczne sa tak
@goomba-pl: Zależy co rozumiemy pod pojęciem "teren". Poza plusami wymienionymi przez @kleiner_trottel należy dodać większy prześwit i obowiązkowo napęd na 4 koła (inaczej nie ma to sensu moim zdaniem). Inaczej tym się jeździ w zimę po głębokim śniegu czy błocie. Oczywiście na poligon tym nie wjadę, ale użytkuję suv-y od kilku lat i nigdy nie wrócę do auta "osobowego". To taki kompromis pomiędzy terenem a szybką jazdą po drogach. Typowej terenówki
Tylko sedany i kombiaki #touringmasterrace


@Kunnorinno: No właśnie po #!$%@? fest jest z tymi kombiakami w mieście, bo kombiak tego samego producenta potrafi mieć większe wymiary zewnętrzne, a jednocześnie mniejszy bagażnik niż SUV ¯\_(ツ)_/¯ Tutaj pierwszy przykład, chociaż ja akurat porównywałem inne marki niż Skoda, jak kupowałem samochód. A było to dla mnie istotne, bo po pierwsze mam bardzo mało miejsce parkingowe i muszę się w nie zmieścić z autem i
turbonerd - > Tylko sedany i kombiaki #touringmasterrace

@Kunnorinno: No właśnie p...

źródło: comment_ZmazYZ3l4WIZqJBpm9EN9ScJ8sGTBd99.jpg

Pobierz
@OLLEKS: na ja właśnie szukam czegoś takiego bo mieszkam w górach i zimy potrafią dać w dupę, czym jeździsz?
Myślałem o nowej vitarze, ale pojeździe próbnej mam mieszane odczucia bo ma strasznie twarde zaiweszenie. Jęździłem też s-crossem i tu dużo przyjemniej, ale jest paskudny xD Konę skreślam bo nie pasuje mi dsg
@Karolekqqqq: to teraz z mojego punktu widzenia, jako fana sedanow jezdzacego SUVem bo musi
1) SUVy to jedyne auta oprócz minivanów które zmieszczą 3 foteliki tyłem (oczywiście nie wszystkie), ale minivany wyglądają jak gówno
2) mój jest krótszy o 40cm od średniej długości kombiaka w kalsie D, a ma bagażnik większy od 95% istniejących kombii
3) komfort ładowania dzieciaków do fotelików między SUVem a kombii - przepaść
4) komfort wsiadania -
To i ja dołożę 3 grosze (SUV których jeździłem pół roku to XC40, osobiście mam Giulie):
Zalety:
wyżej ułożona belka wygrywa w kolizji
Wygodne wsiadanie
Dla niektórych pozycja w środku jest wygodniejsza, ja ją nazywam siedzeniem na kibelku (jak na skuterze)
Lepsza widoczność co jest przed maską
To co wcześniej pisano o bagażnikach
Wady:
Buja na zakrętach i dziurach dużo bardziej niż w sedanie
Dużo większe spalanie (bo waga)
Mniejsze przyspieszenie (bo