Wpis z mikrobloga

@Brajanusz_hejterowy: moze to, ze buduja je z 50lat, a nadal ma 10 przystanków na krzyż. A Polacy nadal łykają, ze wisla, ze trudne warunki budowy itp. ( ͡º ͜ʖ͡º) Metro w Porto wybudowano w 10 lat od 0 do 7 linii, a teren jest tak #!$%@? i trudny, ze Warszawa przy nim to jak zestaw Lego Duplo. Maszyny typu TBM są w użyciu od jakiś 130
@Tapirro: Sprawdź jak wygląda to metro w Porto. Na papierze rzeczywiście, mnóstwo linii, tylko jak wchodzisz w szczegóły to nagle przestaje być tak różowo: przez centrum 6 linii idzie dokładnie po tej samej trasie, rozchodzą się na przedmieściach. Ostatnia linia jest owszem, prostopadła do wszystkich pozostałych. Co z tego, skoro może z 6 stacji (nie pamiętam dokładnie) w sumie znajduje się pod ziemią na obu liniach, eszta jest puszczona na poziomie
Tylko, że na Ukrainie są lepsze i większe metra.


@djtartini1: to jest efekt bycia nie częścią Związku Radzieckiego, a kraju pod wpływami radzieckimi. Wolałbyś mieć metro, ale być częścią ZSRR przez 40 lat i pisać cyrylicą?
Wolałbyś mieć metro, ale być częścią ZSRR przez 40 lat i pisać cyrylicą?


@dudi_: Jasne, że nie. Tylko zauważyłem fakt. Natomiast PKB Ukrainy był niewiele wyższy niż PKB PRL i pakowany właśnie inwestycjami, nie zawsze sensownymi.