Wpis z mikrobloga

Mam pytanie na temat #substancedesigner.
Zrobiłem teksturkę cegły robiąc tutorial na pluralsight. Wrzuciłęm to sobie potem do paintera i wyeksportowałem z przeznaczeniem do unreal engine.
Otworzyłem w unreal engine na jakims prostym klocku i się zastanawiam czy to materiał został przeze mnie wyeksportowany we własciwy sposób. Może to głupie z mojej strony, ale zawsze wydawało mi się, że oprócz normalnego bump materiał w silniku jest w stanie też wytworzyć prawdziwą height mapę która będzie tworzyć prawdziwe geometryczne wybrzuszenia.
Coś jak tesselation w substance designer. Czyli, że materiał cegły rzucony na zwykłego plejna będzie tworzył prawdziwe wybrzuszenia, chociaż minimalne.
Rozumiem, że najlepiej pewnie by było gdybym zrobił low poly cegły i wyrzezbił resztę, zbejkował itd.
Jak to jest? :D
#substance
#grafika3d
sprawa - Mam pytanie na temat #substancedesigner. 
Zrobiłem teksturkę cegły robiąc t...

źródło: comment_KSLZjjSs0ygonNobFKp3OhHvfGI55SH0.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
Rozumiem, że najlepiej pewnie by było gdybym zrobił low poly cegły i wyrzezbił resztę, zbejkował itd.


@sprawa: nie, nikt normalny nie rzeźbi już ceglanych ścian, dokładnie od tego jest designer. Natomiast mogłoby to być dobre zajecie treningowe.
  • Odpowiedz
@Naxster: z designera wyeksportowalem tekstury w formacie TARGA, nie pamiętam ile bit niestety. Z substance paintera wyeksportowalem juz niestety tylko png 8 bit :<
a tak wygląda mój materiał w unreal
Podpowiesz mi co moge usprawnić , zmienić żeby mi się materiał lepiej wyswietlał w unreal i tworzył prawdziwe wybrzuszenia ?
Wyeksportowalem do paintera jako targa 16 bit i z paintera tez wyeksportować jako targa 16 bit z presetem unreal
sprawa - @Naxster: z designera wyeksportowalem tekstury w formacie TARGA, nie pamięta...

źródło: comment_tZlXn48nywyGbl7rqw2aCapu4LQTXWoI.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@sprawa: masz cały filmik krok po kroku jak to zrobić. Nie zrobisz zmian kształtu bez heightmapy. A masz tylko basecolor, rmo (u ciebie mro) i normalkę
Targa z tego co wiem średnio się nadaje do heightmap już png lepsze. I może być nawet 32bit
  • Odpowiedz