Wpis z mikrobloga

@papier96: Nie podejme sie, nie mam pojecia.
Generalnie wszystkie liny takielunku ruchomego sa sprowadzone do kokpitu, wiec zapewne sa wszystkie refy, fały wszystkich żagli, kontrafały, szoty wszystkich żagli, itd.
Tak jak wspomniałem, te jachty to mniej więcej tak samo jak bolidy F1, jest kadłub, żagle te same zasady, ale rozwiązania by tym popłynąć to już wyższa filozofia.
  • Odpowiedz
@spere: linka do kierowania żaglem jest nawinięta na tą kierownicę, dlatego jak jest zmiana kierunku to szybko macha by zmienić. Trochę średniowiecze że nie ma tego zautomatyzowanego no ale cóż¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@spere: @qhardyq: to są centralne korby kabestanowe. Chodzi o to ze wiele lin podłączonych jest do centralnego układu, po prostu przełącza się je w zależności od potrzeb.
Nie widać efektu, bo nie wszystko jest bardzo spektakularne, jak przy zmianie halsu. Np nie widać zmiany kąta masztu, czy wyplaszczenia zagla. Wielu ich kręci bo siły så spore
  • Odpowiedz