Wpis z mikrobloga

@einz: Jest całkiem spoko IMO. Bardzo się rozwinął i teraz to solidny kawałek software'u. Chyba najlepszy darmowy program graficzny niezależnie od kategorii.

Zmiany w interfejsie są IMO na plus, skupiają się na obniżeniu progu wejścia, ale klawiszologia mocno zrywa z tym co się utarło w programach graficznych, wiec dobrze, że robią drugą keymapę.
, to tak zmienili defaultową keymapę że i tak się trzeba uczyć od nowa.


@mathix: bzdura kompletna. W pracy robimy na blenderze i już dwie osoby się przeniosły bez żadnych problemów czy zastoju. Jedyne co trzeba było zmienić to ustawić shortcut dla "linked flat faces" i jeszcze jeden zmienić

A ta majkowa keymapa mam nadzieje, że będzie jako opcja tbo to byłby solidny strzał w mordę jakby wszystkim przestawili.

EDIT:
"ATTENTION:
@Naxster: Bawiłeś się 2.8? Tam defaultowa keymapa jest inna niż w 2.79, ponadto zmieniło się działanie grab, rotate, scale. Ściągnij sobie betę i potestuj (zniknęly manipulatory).

Mayowa keymapa będzie opcjonalna, ale to już doczytałeś.
Bawiłeś się 2.8?


@mathix: tak, oraz jak pisalem ludzie sie przeniesli z praca na nią.
Nie keymapa sie nie zmienila, ani dzialanie podstawowych operacji. Jedyne co jest inne to przy opcjach innych niz global (np normal) nie trzeba klikac dwa razy g
Nie wiem o jakich manipulatorach mowisz
@mathix: one nigdy nie byly po uzyciu skrótu. Po prostu były. Gdzie kiedys mozna je bylo włączać i wyłączać przyciskiem, tak teraz wylaczaja sie przy trybie innym niz move. Co jest bez znaczenia bo kazdy choc troche dluzej siedzacy uzywa g, r, s
@mathix: co do keymapy, 12 zmian w wiekszosci na nieuzywanych skrotach. Jedynie glupie jestusuniecie deselecta z "a" i kompletnie idiotyczna zmiana ctrl n na szhift n.
Dwie wieksze zmiany to nie nauka od nowa.

I pisalem ci juz ze na codzien widze osoby ktore przeskoczyly wersje w dzien, sam bawilem sie 2.8 i nie jest inne.

Trzeba tez pamietac ze wiekszosc pro userow uzywala jakiegos rodzaju pie menu i je przeportowano
@Naxster: Spox. Wierzę Ci. Ja nigdy nie używałem Blenderowej keymapy, bo przesiadłem się Mayi, której kiedyś się hobbystycznie uczyłem. Blenderowych skrótów nie używałem, nigdy mi ta filozofia nie podchodziła (3d cursor, right click to select, g,r,s zamiast w, e, r itd.)
right click to select


@mathix: tego prawie nikt nie używa. Jasne tam g.r.s zamiast w, e, r to specyfika programu, ale ŻODYN program nie ma czegoś tak #!$%@? jak zaznaczanie prawym. Dlatego w 2.8 to wywalili bo to było jakieś nieporozumienie
@mathix: no to mowilem ze one sa, jak jest ustawione narzedzie grab. Inne gizmo jest do scale i rotate. Nic nie jest usuniete, schowane czy forsowane.
A gizma sa podpiete pod narzedzia, dlatego nie ma tego do przesuwania ciągle.
Nawet jest narzedzie z trzema naraz
@Naxster: Forsują inne podejście skoro podpięli co innego pod skróty klawiszowe. Wiem, że gizma da się wyświetlić klikając na narzędzia, ale nie wyobrażam sobie robienia czegokolwiek klikając w celu przełączania tooli.
podpięli co innego pod skróty klawiszowe


@mathix: g, r, s nadal są działają tak samo, wtf

ale nie wyobrażam sobie robienia czegokolwiek klikając w celu przełączania tooli.

dlatego każdy pro korzysta ze skrótów i gdzieś ma gizmo