Wpis z mikrobloga

Siema Mirki,
jestem programistą, zmieniam pracę i chcę przejść teraz z UOP na B2B. Nigdy nie miałem działalności więc chcę się upewnić, że nie gadam głupot na interview jeżeli chodzi o stawkę na fakturze. Użyłem sobie tego kalkulatora. Chce zarabiać 9k na rękę czyli tyle chcę mieć zysku po opłaceniu wszystkich podatków i składek. Wg. kalkulatora wychodzi, że powinienem wystawiać fakturę na 12k netto. Co się dzieje teraz z tym VATem? Kto i kiedy go płaci? Jak to uwzględnić? Czy są jeszcze jakieś koszta które powinienem wziąć pod uwagę? #pracbaza #podatki #programowanie #programista15k #pracait #androiddev #b2b
  • 23
@Booyaches: pracodawca proponuje zawsze kwotę netto + vat. Np 12k netto + vat oznacza, ze od 12k placisz podatek dochodowy (np liniowy 19%), od pozostales sumy placisz zus (maly lub duzy). Oplaty robisz sama. Pracodawca przy 12k przeleje Ci 12 + 23% z tej kwoty jako vat. Od nowego roku jakoś trzeba osobne konto miec na ten vat. Zagadaj z ksiegowa.
@Booyaches: i pamiętaj o urlopie, na UoP Ci przysługuje z buta, a do faktury musisz doliczyć co by wyjść na 0, bo pomimo tego, że się dogadasz na taką samą stawkę z kalkulatora teoretycznie, to nie będziesz miał wliczonych urlopów jak sobie nie uzgodnisz zapisku lub nie wynegocjujesz odpowiednio powiększonej stawki
@gwynebleid: Na czym można tracić te tysiące przy kilku fakturach miesięcznie? Ja 2 lata prowadzenia DG i raczej żadnych tysięcy nie straciłem :) Dopiero po założeniu spółki się zdecydowałem, bo to wyższa szkoła jazdy.
@NieUsune: błędnie wybrane formy opodatkowania, błędne rozliczenia kosztów, strat itepe. Np już mu radzą liniówkę a jest pieprzony wrzesień. Nikt nie wie czy ma żonę, dzieci, ile zarabia, jakie można wrzucić koszta i czy można itepe ale już liniówkę radzą bo to modne (choć pewnie dobre, ale za mało danych). Vat lub nievat itd. Oczywiście - może się nie przydać, można trafić na złego księgowego itd. Ale za dużo do nas
@Booyaches: działa to tak