Wpis z mikrobloga

@PiccoloColo: Merkava, ale z innego powodu. Żydzi projektując merkavę, mieli na uwadzę priorytet zycia całogi na pierwszym miejscu - stąd umieszczenie przedziału załogi ZA przedziałem silnikowym. W związku z tym trafienia z przodu mają większą szansę uszkodzić silnik, ale mniejszą poranić czołgistów.

p.s. Merkava znaczy rydwan, co ma tu dodatkowy smaczek - konie z przodu, woźnice z tyłu :D
  • Odpowiedz
@w_szafa: @orkako: To z tym umieszczeniem załogi za przedziałem silnikowym ze względu na życie załogi to jest mit.
Umieścili oni silnik z przodu ponieważ Izrael nie posiadał w tamtym czasie technologi do tworzenia pancerzy specjalnych, dlatego w Merkavie silnik jest z przodu, a pancerz czołowy czołgu to zwykły pancerz stalowy z lukami powietrza pomiędzy płytami pancernymi, bez żadnych kompozytów i ceramik.
Również pancerz wieży ma kształt jaki ma
  • Odpowiedz
@orkako: Różnica w rozmiarze wież wynika z ilości zastosowane opancerzenia w ich pancerza (np. Leopard ma bardzo potężne "klocki" z przodu - nie mogę znaleźć niestety zdjęcia), dodatkowo z tyłu wieży są magazyny amunicji.
  • Odpowiedz
Merkava znaczy rydwan


@w_szafa: Podobnie jak Francuskie Char, czy Włoskie Carro, czy Niemieckie wagen. Ale oprócz tego słowa te nadawano powozom, samochodom no i czołgom.
Silnik z przodu nie był rewolucją, jak to twierdzi Izraelska propaganda. Mało tego. Merkava to przerobiony brytyjski chieftain mk 11 pod Niemiecki projekt czołgu NKPz,. Merkava to czołg średni zbudowany zgodnie z trendami budowy czołgów lekkich, ale dlaczego to miało miejsce wyjaśnił już @w_szafa.
orkako - > Merkava znaczy rydwan

@wszafa: Podobnie jak Francuskie Char, czy Włoski...

źródło: comment_LEiK1wK3XhcbixdmGJgxoctrdjf5KJHr.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz