POLSCY BADACZE ODKRYLI BASSANIĘ - ZAGINIONE MIASTO ZE STAROŻYTNOŚCI

Polskim naukowcom udało się w Albanii natrafić na pozostałości po zaginionym mieście Bassanii. Ośrodek ten być może został zniszczony przez Rzymian na przełomie er.

Do odkrycia doszło w północno-zachodniej części kraju, nieopodal miasta Szkodra. W maju tego roku wykopano część murów i bramę. Do budowy konstrukcji wykorzystano bloki kamienne, które kładziono z zewnątrz;w środku murów znajdowała się ziemia i drobne kamienie. Same mury posiadały ponad 3 m szerokości.

Naukowcy jasno podkreślają, że tego typu styl zabudowy obronnej był charakterystyczny dla kultury hellenistycznej. Na miejscu odkryto także liczne monety i ceramikę z okresu IV-I wiek p.n.e.

Jak twierdzą badacze, pozostałości po konstrukcjach obronnych były ciężkie do rozróżnienia, biorąc pod uwagę specyficzną budowę geologiczną – zlepieńce i piaskowce. Ruiny postrzegano za skały.

Bassania była ważną twierdza królestwa Ilirów. Zgodnie z przekazami Tytusa Liwiusza, Rzymianie podbili ziemie Ilirów w 168 roku p.n.e., gdzie ostatnim samodzielnym królem był Gentios. O mieście Bassania wspomina właśnie Liwiusz w kontekście zmagań.

#archeologia #imperiumromanum #historia #liganauki #gruparatowaniapoziomu #ciekawostkihistoryczne #ciekawostki #rzym
--------------------------------------------------------------------------------------
Podobają Ci się treści? Wesprzyj IMPERIUM ROMANUM!
Pobierz IMPERIUMROMANUM - POLSCY BADACZE ODKRYLI BASSANIĘ - ZAGINIONE MIASTO ZE STAROŻYTNOŚCI...