Wpis z mikrobloga

#naukaprogramowania #java
Ma ktoś jakiś fajny tutorial tłumaczący tłumaczący bardzo dobrze i na chłopski rozum obiektowość w Javie? Chodzi mi o metody, konstruktory, dziedziczenie itp? Chce zrobić pewne zadania i po obejrzeniu oraz przeczytaniu o tym nadal chyba tego nie rozumiem (,)
NiePrzystosowanyDoZycia - #naukaprogramowania #java
Ma ktoś jakiś fajny tutorial tłu...

źródło: comment_e2gRwZB4JZZQBhx7aJimpkgyW57DJ4An.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@NiePrzystosowanyDoZycia: Konstruktory są po to, żeby móc zrobić obiekty z różnymi własnościami, np
Domownicy drugiDomownik = new Domownicy(92, "Jan", "Paweł", "M");
Domownicy trzeciDomownik = new Domownicy(44, "Jan", "Kowalski", "M");

Później możesz się do tego odwołać np trzeciDomownik.wiek = 66; albo np System.out.println(trzeciDomownik.wiek).
  • Odpowiedz
@NiePrzystosowanyDoZycia: klasa to jest tak na chłopski rozum schemat instancji, definiujesz jakie cechy posiada obiekt, a instancja to konkretyzacja tego "szablonu"

nie będziesz tworzył nowej klasy, tylko nową instancję

możesz spojrzeć na klasę jak na typ danych o większych możliwościach
  • Odpowiedz
A to nie jest tak, że na podstawie tej klasy stworze nowe obiekty czyli 3-4 domownikow? Jak bede chcial stworzyc nastepnego to bede tworzyl nowa klase domownik2?


@NiePrzystosowanyDoZycia: Klasa to coś jak schemat, wzór. Przykładowo masz klasę (schemat) "samochód", a z fabryki samochodów wyjeżdżają nowe obiekty klasy samochód. Inny przykład, DNA to klasa, a człowiek to obiekt tej klasy (w pewnym sensie), ale bliźniaki są dwoma obiektami tej samej klasy
  • Odpowiedz